me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוות דעת לבתי משפט לענייני משפחה בנושאי משמורות ואימוץ ילדים

בכמעט כל רגע נתון, מתנהל משפט בנושאי משמורות על ילדים בעקבות גירושין ואימוץ ילדים. שני נושאים רווי אמוציות, שעשויים לשנות חיים מן הקצה אל הקצה. לעיתים קרובות שופטי בתי המשפט לענייני משפחה מעוניינים בחוות דעת מקצועית וזאת בכדי שהם יוכלו להגיע להכרעה נכונה בנוגע למשמורת ילדים ואימוץ ילדים. כיצד מתנהל כל נושא חוות הדעת לבתי המשפט בנושאים אלו? מי אחראי על כך? כיצד זה נעשה? על כל אלו ושאלות נוסף נשיב בכתבה הבאה.
p590602289

משמרות – השיקול העיקרי של בית המשפט

על פי הערכות, בין ארבעה לשישה אחוזים מהזוגות המתגרשים בישראל אינם מגיעים להסכמה בנוגע למשמורות הילדים. מי שכבר עבר תהליך דומה או שהכיר זוגות שהתגרשו מודע לכך שמדובר על סכסוך רגשי ויצרי במיוחד, שבו כל אירוע, מקרה, עובדה, פריט וגם חוות דעת, עשויים להיות בעלי השפעה משמעותית על ההחלטה שתתקבל. לרוב מדובר בתהליך משפטי ארוך ומייגע אשר עלול להימשך שנים רבות.

המשמורת מתייחסת לסידור הלינה הקבוע של הילד ולמקום המגורים שלו. השיקול אשר מנחה את בתי המשפט בכל הקשור אל משמורת הינו טובתו של הקטין. ברוב המקרים לא יקבע בית המשפט מהי טובתו של הילד עד אשר יונחו בפניו חוות דעתם של מומחים המורים לו מהי טובתו של הילד ומה יכול להרע לו. בשורה התחתונה ניתן לומר שחוות דעת לפני בית המשפט לענייני משפחה בנושאי משמורת ואימוץ ילדים מהווה כלי חשוב בו יסתייע בית המשפט על מנת להכריע בנוגע לטובת הקטין.

גירושין ותהליך משמורת

תביעת משמורת  בהליך הגירושין מוגשת על ידי הורה או בא כוח של הילד. במסגרת הדיון בית המשפט מקשיב לרצונו של הילד ולעיתים מתחשב בדעתו. תביעה בעניין משמורת תוגש לבית המשפט לענייני משפחה באמצעות אחד מבני הזוג ולאחר מכן, על ההורה השני להגיש את כתב ההגנה תוך פרק זמן של 30 ימים מרגע קבלת כתב התביעה. אם ההורים אינם מסכימים ביניהם לגבי המשמורת, בית המשפט יפנה את ההורים ללשכה לשירותים חברתיים למטרת קבלת תסקיר סעד.

תסקיר סעד ייערך על ידי עובד סוציאלי על פי חוק  נוער או באמצעות מומחה אשר עובד במתכונת פרטית, כמו המומחים של רשת ME. התסקיר יכלול פירוט אודות חיי הנישואין של הזוג, הסיבות למשבר בין בני הזוג, מצב הילדים והמלצה על משמורת. המטרה של תסכיר היא לעזור לבית המשפט להכריע לגבי המשמורת, אך התסקיר אינו מחייב את בית המשפט. אם בית המשפט אינו מסוגל להחליט איזה הורה יקבל משמורת על הילד, תידרשו להמציא וזאת בנוסף לתסקיר, חוות דעת של פסיכולוג או בדיקת מסוגלות הורית לגבי היכולת של כל אחד מההורים לספק את כלל צרכי הילד. כאן אנחנו נכנסים לפעולה. צוות המומחים של מרכז ME אשר מגבשים תמונת מצב עובדתית אודות תנאי המחיה של ההורה, מסוגלתה הפיזית והנפשית לגדל ילדים, מעורבות האב או האם  בטיפול היומיומי בילד, יכולת התקשורת הרגשית, טיב הקשר בין ההורה לילד, הרצון של הילד, אבחנה בין סימביוזה לאחדותיות בריאה בין הילד להורה.

חוות דעת לבית המשפט בנושא אימוץ

האימוץ מהוות תחליף לבית ההורים הביולוגיים של הילד. האימוץ מקנה להורים את הזכויות והחובות של הורה מלידה. יחד עם זאת המשפחה המאמצת תמיד צריכה להיות בעלת מאפיינים ייחודיים בשל נסיבות היווצרותה, הרקע של הילד טרם האימוץ והתמודדות עם האימוץ לאורך השנים. אימוץ ילדים מחייב בחינה של מספר גורמים וזאת במטרה להגיע לאידיאל שהוא שמירה על טובתו של הילד. בכדי שילד יוגדר כבר אימוץ יש לעמוד בקריטריונים מסויימים המתוארים בחקיקה וזאת בליווי גורמי מקצוע כמו למשל עובדים סוציאליים, משרד הרווחה ומומחים בתחום הרפואה וזאת על מנת לקבל החלטה שקולה ויעילה.

חוות דעת לבתי משפט – עתיד חייכם בכף ידיכם

הבירוקרטיה של אימוץ ילד במדינת ישראל היא מורכבת ומתישה. למעשה, זוגות רבים מנסים בכל כוחם לאמץ ילד ושיעור ניכר מהם "נופל" בדרך מכורח הבירוקרטיה הנוקשה והעלויות הגבוהות. רבים מן המקרים הללו מגיעים לפתחו של בית המשפט אשר בסופו של דבר אמון על מידת התאמתכם למקצוע הכי קשה בעולם – הורות. כאן נכנס לתמונה צוות הפסיכיאטרים, הפסיכולוגים, אנשי המקצוע והמומחים של ME אשר ישמח לבחון את מצבכם מקרוב, ולהעניק לבית המשפט חוות דעת מפורטת ומנומקת מדוע אתם ראויים לשמש כהורים לילד/ה באשר הם. חשוב לדעת שחוות דעת אלו, כאשר נכתבות באופן מקצועי ובאמצעות מומחים בתחום החוות דעת, משפיעות לטובה על סיכויי ההצלחה בתהליך האימוץ.

בשורה התחתונה, חוות דעת מקצועית תאפשר הצלחה בתהליך. צוות המטפלים במרכזי ME  מזמין אתכם לפנות אלינו ליעוץ ליווי ותמיכה. אנחנו כאן בשבילכם.  לפרטים נוספים ניתן להתקשר אל מרכז מידע וזימון תורים 5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button