me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון הפרעות קשב וריכוז

ילדים ונוער

מי רשאי לאבחן הפרעות קשב וריכוז?

עפ"י חוזר משרד הבריאות רק פסיכיאטר ילדים ונוער, נוירולוג המומחה בתחום ילדים והתפתחות הילד ו/או רופא ילדים מומחה שעבר הכשרה על-ידי משרד הבריאות בתחום הפרעת קשב, יכולים לאבחן הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים.

האם פסיכולוג יכול לאבחן הפרעת קשב וריכוז?

פסיכולוגים אשר התמחו ורכשו ניסיון בטיפול בהפרעת קשב וריכוז יכולים לאבחן הפרעות קשב וריכוז. הפסיכולוג המאבחן חייב להמליץ על בדיקה פסיכיאטרית ו/או נוירולוגית של רופא הרשאי לאבחן הפרעת קשב וריכוז וזאת בכדי לברר תחלואה נלוות, ולאשר את הצורך בטיפול תרופתי.

האם אבחון פסיכודידקטי מיועד לאבחון הפרעת קשב וריכוז?

אבחון דידקטי ופסיכודידקטי מאבחן לקויות למידה. אבחון זה נועד לאמת או לשלול חשד ללקויות למידה ומטרתו לאתר לקויות למידה ולהמליץ על התאמות למערכת החינוך (לדוגמה: הארכת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, שימוש במחשבון ועוד). במסגרת אבחון פסיכודידקטי מושם דגש על תפקוד שפתי, תפיסה חזותית שמיעתית ומנגנון זיכרון. כמו כן נבדקת היתכנות לכך שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. אם קיים חשד שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הוא יופנה לאבחון רופא פסיכיאטר ילדים ונוער או נוירולוג ילדים ונוער או רופא ילדים בכל הכשרה לאבחון קשב וריכוז.

חשוב לדעת: אבחון דידקטי מתבצע ע"י איש מקצוע מתחום החינוך. באבחון פסיכודידקטי, החלק של האבחון הפסיכולוגי מתבצע על ידי פסיכולוג מומחה.

אבחון ממוחשב TOVA, BRC,MOXO אינו מאבחן קשב וריכוז. כאמור, אבחון קשב וריכוז מתבצע רק ע" רופא. מבדקים ממוחשבים אלו הינם כלי עזר ממוחשב הנועד לסייע לרופא המאבחן בתהליך אבחון הפרעת קשב וריכוז. מומלץ לפנות לאבחון ממוחשב רק בהמלצת רופא.

חשוב לדעת!

  • כ- 45% מהילדים שסובלים מקשב וריכוז הם בעלי לקויות למידה. מצד שני, לקויות למידה אינן מנבאות הפרעת קשב וריכוז.
  • לעיתים קיים בלבול בהגדרת ההתמודדות של ילד עם תכנים לימודיים , האם מדובר בלקות למידה או חשד להפרעת קשב וריכוז: קושי לעקוב אחר משימות כיתתיות, לעמוד בקצב הכיתה, קושי לפתור תרגילים ועוד.
  • הסיבה לאותם אתגרים אותם חווה הילד במסגרת הכיתתית יכולה להיות כתוצאה מסיבות שונות, סיבות שיכולות להצביע על הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה, או שניהם גם יחד.
  • בכדי ליצור אבחנה מבדלת מומלץ לבצע בשלב הראשון אבחון להפרעת קשב וריכוז, כיוון שרבים המקרים שבהם טיפול נכון ומתאים בהפרעת קשב וריכוז מטפל גם באותם אתגרים שהעלו את החשד ללקויות למידה. רק לאחר הטיפול בקשב וריכוז אם עדיין קיימים אתגרים בלימודים, ורק אז, בשלב השני מומלץ לשקול המשך אבחון פסיכודידקטי לבדיקת לקויות למידה ומתן התאמות למערכת החינוך וזאת בהתאם להמלצת הרופא.

היתרונות לאבחון הפרעת קשב וריכוז אצל פסיכיאטרים מומחים לילדים ונוער

אבחון הפרעת קשב וריכוז הינו תהליך מורכב בעיקר בשל חשד לקיומם של הפרעות רגשיות נוספות המסתירות או משולבות עם הפרעת קשב וריכוז. קיימת חשיבות רבה באבחון והסתכלות על הילד/נער כמכלול ובצורה הוליסטית ולא רק בדיקת הפרמטרים לאבחון קשב וריכוז.

פסיכיאטר מומחה לילדים ונוער יאבחן את הפרעת קשב וריכוז תוך התייחסות לכלל האתגרים הרגשיים, הנפשיים וההתנהגותיים וכן לסימפטומים הנלווים מהם סובל ויבדוק אבחנה מבדלת ולא רק יאבחן את ההפרעה עצמה. מסיבה זאת וסיבות נוספות, אבחון הפרעת קשב וריכוז אצל פסיכיאטר מומחה לילדים ונוער מהווה יתרון.

אלה הסובלים מהפרעת קשב וריכוז בנוסף לפרמטרים של אבחון קשב וריכוז עלולים לסבול מהדברים הבאים:

קשיים בויסות – ויסות רגשי, ויסות חושי, ויסות התנהגותי ועוד.

קשיים במיומנויות ניהוליות – שמירה על רצף מטלות, עמידה בזמנים, ארגון ועוד.

קשיים במיומנויות חברתיות – קריאת  סיטואציות חברתיות, יכולות להתאפק, להתערב כשצריך ועוד...

דבר נוסף אותו חשוב לדעת הוא שכ- 50% מהסובלים מהפרעת קשב וריכוז מאובחנים גם כסובלים מחרדה או מהפרעות במצב הרוח ומחקרים מצביעים על כך שהטיפול היעיל ביותר להפרעת קשב וריכוז (ADHD) הינו טיפול משולב: טיפול תרופתי, טיפול רגשי והדרכת הורים וטיפול התנהגותי.

אבחון הפרעת קשב וריכוז לילדים ונוער במרכזי ME – Mental Experts

ב-ME  ניתן לערוך אבחון להפרעת קשב וריכוז תוך התייחסות לכלל הקשיים אותם חווה הילד: רגשיים, התנהגותיים ונפשיים שנלווים להפרעה.

אבחון קשב וריכוז יתבצע על ידי פסיכיאטר ילדים ונוער בעל ניסיון רב באבחון הפרעת קשב וריכוז.

טרום האבחון ישלחו אליכם שאלונים למילוי עלידכם ועל-ידי הגננת/ המורה וזאת בכדי לאסוף אינפורמציה מירבית על תפקוד הילד בבית ובמערכת החינוך.

האבחון עצמו יכלול שלושה מפגשים, כאשר המפגש הראשון יהיה מפגש הם ההורים בלבד, המפגש השני יעשה עם הילד והמפגש השלישי יהיה מפגש של סיכום והמלצות. בהתאם, נמליץ על תכנית טיפולית ממוקדת יעדים ומטרות ומותאמת אישית ועל ידי כך נאפשר לילד צמיחה אישית, לצד הצלחה בלימודים ובחיי החברה.

במידת הצורך, יומלץ על אבחון ממוחשב המשמש כלי עזר נוסף בידי הרופא לאבחון.

אנחנו הצוות המקצועי ב-ME, רשת מרכזים לטיפול רגשי ונפשי נמצא כאן עבורך - לעטוף אותך, לתמוך בכל דרך, לכוון, ללוות, לייעץ ומעל הכול – לטפל.

צור/צרי עימנו קשר ונשמח להעניק לך יעוץ ראשוני ללא עלות.

האבחון עצמו יכלול שלושה מפגשים

טרום המפגש, ישלחו שאלונים למילוי ע"י ההורים והגננת/ מורה

1

המפגש הראשון יהיה מפגש עם ההורים בלבד

2

המפגש השני יעשה עם הילד

3

המפגש השלישי יהיה מפגש של סיכום והמלצות

בהתאם, נמליץ על תכנית טיפולית ממוקדת יעדים ומטרות ומותאמת אישית ועל ידי כך נאפשר לילד צמיחה אישית, לצד הצלחה בלימודים ובחיי החברה. במידת הצורך, יומלץ על אבחון ממוחשב המשמש כלי עזר נוסף בידי הרופא לאבחון.

מאמרים בנושא שיכולים לעניין אותך...

איך-לסדר-את-החדר-לילדים-עם-ADHD

איך לסדר את החדר לילדים עם ADHD?

עבור אנשים רבים, אי סדר במרחב הסביבתי שלהם יוצר אי סדר מחשבתי, המקשה עליהם להתנהל בשגרת היום-יום. אלא שעבור ילדים בפרט ואנשים בכלל עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), הקשר בין אי הסדר החיצוני לפנימי מובהק וחזק עוד יותר. כעת, כשהחופש הגדול בעיצומו ומטלות הלימודים אינן חלק משגרת היום של ילדכם, זהו הזמן האידיאלי לסידור החדר שלהם יחד איתם. איך תעשו זאת נכון? מיד תגלו הכול...

קרא עוד »

איך מאבחנים ב ME מרכזים לטיפול רגשי ונפשי הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ונוער?

הורים יקרים, מעוניינים לדעת את כל הנקודות החשובות אודות אבחון הפרעת קשב וריכוז ADHD ? במאמר זה רשמנו עבורכם מהם התסמינים של ADHD, מה חובה שתהליך האבחון יכלול, איך הוא אמור להתבצע הלכה למעשה ועוד? התחילו לקרוא..

קרא עוד »
סיפורי הצלחה שהתחילו בהפרעות קשב

סיפורי הצלחה שהתחילו בהפרעות קשב

האם הפרעות קשב וריכוז מהוות יתרון בחיי היום יום? האם נכונה השמועה שקיימים אמנים, מנכ"לים וממציאים שהפרעת הקשב והריכוז שלהם תרמה להישגים ולהצלחות שלהם? במאמר זה נגולל בפניכם הקוראים כיצד האתגרים המלווים את הפרעת הקשב והריכוז בתקופת הילדות הפכו ליתרון בשוק העבודה וכיצד אתם, בתור הורים יכולים לעזור לילדכם לממש את הפוטנציאל שלהם?

קרא עוד »

אבחון קשב וריכוז

החיים בעולם מודרני, מלאי הסחות דעת ופעולות מורכבות, יותר ויותר אנשים מעידים על קשיים לשמור על קשב וריכוז למשך פרקי זמן ארוכים. הנטייה הטבעית היא לקטלג את התופעה תחת הכותרת של קשיי קשב וריכוז, אבל הלכה למעשה לא כך הם פני הדברים. אבחון הפרעת קשב וריכוז הוא אבחון מקצועי המבוסס על שאלונים, וקריטריונים רפואיים. אבחנה של קשב וריכוז הינה אבחנה קלינית המתבצעת ע"י רופא (פסיכיאטר או נוירולוג). הרופא יבדוק האם המטופל סובל מהפרעת קשב וריכוז ואם כן באילו תפקודים קיימת פגיעה: רגשית, התנהגותית, נפשית פגיעה בוויסות רגשי והתנהגותי וכן פגיעה בתפקודים ניהוליים. בהתאם לממצאי האבחון יינתנו המלצות טיפוליות להמשך ההתמודדות. ההמלצות יכולות לכלול המלצה לטיפול תרופתי, טיפול רגשי, טיפול בתפקודים ניהוליים וויסות או הדרכת הורים. בנוסף הרופא יכול להמליץ על אבחונים נוספים בהתאם לצורך. ניתן לבצע אבחון קשב וריכוז במרכז המומחים ME, ולקבל את התוצאות במהירות, לטובת המשך טיפול יעיל ואפקטיבי.

אבחון קשב וריכוז - מה הוא, ולמי הוא רלוונטי?

בעבר, התנהלו ברחבי עולם המדע דיונים רבים אודות האופן בו ניתן לבחון קלינית הפרעת קשב וריכוז. גם אם אתם לא סובלים באופן רשמי מהפרעת קשב וריכוז, בנסיבות מסוימות ניתן להסיח את דעתכם עד לכדי רמה שבה אתם תציגו תופעות דומות לקשיי קשב וריכוז קלאסיות. לפי נוהל משרד הבריאות והעולם הרפואי אבחון קשב וריכוז חייב להתבצע אך ורק ע"י רופא ולכלול מדדים קליניים ברורים. תוצאות האבחון צריכות להיות ברורות תוך התייחסות לאזורי הפגיעה והמלצות טיפוליות להמשך. לעיתים, ורק במקרה הצורך, הרופא ימליץ על ביצוע מבחן ממוחשב לקשב וריכוז להשלמת התמונה הקלינית. נכון להיום, ישנן כמה וכמה גרסאות של מבחני קשב וריכוז ממוחשבים וכולן מבוססות על היכולת לשמור על רצף הקשבה למשך פרקי זמן משתנים ולבצע משימות בצורה כמה שיותר מדויקת.

אבחון הפרעת קשב וריכוז - אל תתנו לעצמכם לסבול, בדקו מה היא הבעיה

אם אתם מרגישים שילדיכם מוסחים בקלות, שאינם מצליחים להתרכז באותה המשימה למשך פרק זמן סביר או שילדיכם לא מצליחים למצוא רגע אחד של מרגוע, ייתכן ויש לבחון בצורה קלינית את התסמינים האלו, ולבדוק האם קיימת הפרעת קשב וריכוז. בהתאם לממצאים הקליניים תינתן ההמלצה לטיפול המתאים ביותר לצרכים ילדיכם. כך שילדיכם יוכל להתמודד עם האתגרים שעלו ויוכל לחוות הצלחה בתחום החברתי, הלימודי וההתנהגותי.

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button