me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בדיכאון- בהחלט יש מה לעשות !

"היה לי כלב שחור ושמו דיכאון"
ארגון הבריאות העולמי

WHO - World Health Organization

חשוב מאוד להבחין בין עצבות לדיכאון:

עצבות - לרוב קשורה לאירוע ספציפי, חולפת ולא פוגעת בתפקוד היום יומי לאורך זמן

דיכאון (depression) - הוא הפרעת מצב רוח שיש לה ביטויים רגשיים ופיזיולוגיים הפוגעת בתפקוד היום יומי לאורך זמן עד כדי סיכון של ממש.

התסמינים הרגשיים והפיזיולוגיים של דיכאון הנם:

עצבות מתמשכת, אי היכולת לחוות אושר והצלחות, חוסר הנאה מהחיים, חוסר אנרגיה, חוסר עניין ורצון לעשות דברים, חוסר שקט ומחשבות פסימיות, קושי להתרכז ולקבל החלטות, התפרצויות בכי, מחשבות על מוות, ירידה בחשק המיני, עייפות והפרעות שינה: שינת יתר או קושי בהירדמות, שינויים בתיאבון: ירידה בתיאבון או תיאבון מוגבר, כאבים במקומות שונים בגוף, בראש, בצוואר או בגב, סחרחורות, תחושת מתח ואי שקט בגוף, ירידה ניכרת בתפקוד.

שימו לב! לנתון הבא

לפי ארגון הבריאות העולמי WHO – WORLD HEALTH ORGANIZATION

1 מתוך 4 אנשים יחווה דיכאון שיפגע בתפקוד בחייו.

ושימו לב! לנתון הבא

25% בלבד מהאנשים הסובלים מדיכאון פונים לטיפול. אנשים לא פונים לטיפול כי קשה להם להבין שהם בדיכאון.

חשוב לדעת!

משך הדיכאון משתנה מאדם לאדם. לעיתים מדובר באירוע שנמשך בין כמה שבועות לכמה חודשים, ולעיתים הדיכאון הוא כרוני. אולם גם כאשר מדובר בתופעה כרונית, יש בדרך כלל תקופות שקטות שבהן לא מופיעים תסמיני הדיכאון. אצל אדם שסובל מדיכאון כרוני ואינו מטופל עלול הדיכאון להשפיע לרעה על תחומים שונים בחייו. הוא עלול לגרום, בין היתר, לצריכת יתר של אלכוהול, לקשיים בזוגיות, לקושי למצוא עבודה (או להתמיד במקום העבודה). לכן חשוב להמשיך ולהיות מטופל גם בתקופות השקטות.

טיפול בדיכאון קליני

ב-ME אנחנו מאמינים בטיפול משולב: תרופתי, רגשי והתנהגותי בהתאם למצב, הניתן במקום אחד על-ידי כל המומחים בתחום. ושימו לב! האבחון הוא קריטי. חשוב שאת האבחנה יעשה איש מקצוע (פסיכיאטר, פסיכולוג, רופא משפחה) וזאת על סמך בדיקה קלינית (על סמך התסמינים שהוא רואה ועל סמך דיווחיו של המטופל). לאחר האבחון יתואם הטיפול המתאים והנכון לך וישיב לך בחזרה את איכות החיים.

טיפול בדיכאון - אנחנו כאן בשבילך

אנחנו הצוות המקצועי ב-ME, רשת מרכזים לטיפול רגשי ונפשי נמצא כאן עבורך – לעטוף אותך, לתמוך בכל דרך, לכוון, ללוות, לייעץ ומעל הכול – לטפל. אם המצב שתיארנו כאן מוכר לך מחוויה אישית שלך, חשוב שתדע/י כי ניתן לאבחן, לטפל ובהחלט ניתן להפסיק את הסבל. צור/צרי עימנו קשר ונשמח להעניק לך יעוץ ראשוני ללא עלות.

 

צור/צרי עימנו קשר ונשמח להעניק לך יעוץ ראשוני ללא עלות.

מאמרים בנושא שיכולים לעניין אותך...

טיפול תרופתי - דיכאון

מתמודדים עם סימני דיכאון וחרדה? חווים פגיעה בתפקוד היומיומי לנוכח מצב רוח ירוד ותחושת דיכאון? זה הזמן לדעת הכול על תרופות נגד דיכאון.

קרא עוד »
טיפול רגשי

טיפול רגשי

מתמודדים עם מצבי דיכאון או חרדה? סובלים מביטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך? חווים קשיים ביצירת קשר זוגי או מתמודדים עם משבר אישי בעקבות גירושין או אובדן? אצלנו במרכזי ME – מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא מסגרות שונות של טיפול רגשי באמצעותן ניתן לטפל במגוון רחב של מצבים רגשיים מאתגרים לאורך החיים.

קרא עוד »

טיפול בדיכאון

אחת המחלות הכי שכיחות, היא הדיכאון לפי ארגון הבריאות העולמי אחד מכל ארבעה אנשים יחווה במהלך חייו דיכאון. בעולם היום בו יש תחושת לחץ, תחרות וסטרס מתמשך רבים חווים דיכאון. לדיכאון עוצמות משתנות – אנחנו יכולים לחוות תגובה דיכאונית לאירוע נקודתי או דיכאון מתמשך המשפיע על כל תחומי החיים והתפקוד. הדיכאון הינו מחלה שקטה ורק שהסימפטומים מחמירים והעוצמה גוברת ופוגעת בתפקוד רואים את הדיכאון. לכן, על מנת להצליח להתמודד בצורה הולמת עם הבעיה, חשוב לקחת אחריות ולקבל בהקדם האפשרי טיפול בדיכאון. הצוות הטיפולי והמקצועי של מרכז המומחים ME, ילווה אתכם בתהליך הטיפול בדיכאון ויעזור לכם למצוא את הדרכים להתמודד עם האתגר, בצורה אינטימית ועל פי היכולות האישיות שלכם.

שלושת השלבים המרכזיים של טיפול בדיכאון

טיפול בדיכאון, מורכב ככל שיהיה, מבוסס על כמה הנחות יסוד. את הנחות היסוד הללו ניתן לחלק לשלושה שלבים ברורים, אותם כל מטופל צריך לעבור בדרך להחלמה:

  1. הבנת הגורמים – אי אפשר לטפל בבעיות רגשיות בהווה, מבלי להבין מה הם התהליכים בעבר שהניעו את הקושי. בין שמדובר על אירועים טראומטיים, חוויות ילדות מורכבות או אירוע שמשפיע על החיים. היכולת שלכם לקבל טיפול בדיכאון המתאים לכם, מבוססת על מידה לא מבוטלת של פתיחות אל מול המטפל ונכונות לשתף אותו בעבר הרגשי שלכם.
  2. הבנת הדפוסים – כל התנהגות אנושית מבוססת על דפוסים כאלו ואחרים. חלקם דפוסים טובים ומיטיבים, בעוד שאחרים הם דפוסים אשר עלולים להיות הרסניים ופוגעניים. על מנת להצליח לפרק את ההתנהגות הדיכאונית, חשוב למפות את הדפוסים אותם אתם מחזיקים בחייכם ולראות מהם הדפוסים המעכבים והמאתגרים ביותר.
  3. שבירת הדפוס והחלמה איטית – ברגע שאתם מודעים לדפוסים השליליים בחיים שלכם, אפשר לצאת לדרך בהליך החלמה. לאט-לאט, בצורה מבוקרת ובליווי של אנשי המקצוע המתאימים, ניתן לפרק את הדפוסים ולהתמודד עם האתגרים האישיים, עד למצב בו הדיכאון לא שולט בהתנהלות הבסיסית בחייכם ואתם יכולים לחיות חיים עצמאים באמת.

טיפול בדיכאון - תנו לכם את הזמן להתאושש, זה לא פשוט

הטיפול בדיכאון הוא לא הליך פשוט, והוא יכול לקחת זמן. הטיפול המומלץ ביותר הינו טיפול משולב:

טיפול תרופתי – להורדת הסימפטומים בפרק זמן קצר.

וטיפול רגשי – להתמודד עם הקשיים הרגשיים שגרמו לדיכאון.

לכן מומלץ להיכנס לתהליך עם המון חמלה והבנה כלפי עצמכם, להכיר תודה על הצעדים הקטנים ולנסות כל הזמן לשנות את פני הדברים, כדי להצליח ולהתמודד. בליווי הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME, ניתן יהיה למצוא את הדרך המאוזנת ביותר להחזיר את חייכם למסלולם.

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button