me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בחרדה

זה לא מה שחשבת!

מה זאת חרדה?

חרדה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו אדם חש איש שקט פיזי ונפשי בגלל מחשבות שמשהו רע עומד לקרות. המחשבות הן בדרך כלל על איום וסכנה ממשיים או דמיוניים באופן מודע או לא מודע. ישנם מצבי חרדה ספונטניים התוקפים ללא כל אזהרה מוקדמת וישנם מצבי חרדה הנבנים באופן הדרגתי בתגובה למפגש עם מושא החרדה.

כשהחרדה מופיעה בתדירות ולא באופן חד פעמי היא הופכת לתופעה מעיקה שפוגעת באיכות החיים. לעיתים, אנשים שחווים חרדה עשויים גם לחוות תחושת אימה או פאניקה. התקף פאניקה מגיע בדרך כלל באופן פתאומי, ובמהלכו נוצרת תפיסה סובייקטיבית של תחושת סכנה אמיתית, גם אם לעיתים הסכנה אינה קיימת במציאות. התקף פאניקה מלווה בסימפטומים פיזיים מעיקים, והאדם החווה אותו עלול לבלבל בינו לבין התקף לב או התקף אסתמה.

מה אנשים החווים חרדה עלולים להרגיש?

חרדה עלולה להתפתח מגורמים שונים ולא תמיד ניתן להצביע על סיבה אחת בלבד לבעיה. מקובל לחשוב שחרדה נובעת מגורמים פסיכולוגיים (כמו אישיות), מאירועים שקרו במהלך החיים ומסגנון חיים וגם מגורמים פיזיולוגיים כמו תורשה ותהליכים כימיים במוח.

שימו לב לתסמינים פיזיולוגיים: בחילה, כאבים בחזה, קוצר נשימה, כאבי בטן או כאבי ראש, טשטוש ראייה, סחרחורת, חולשה, הזעה מוגברת, רעידות, יובש בפה.

ושימו לב לתסמינים פסיכולוגיים: אי שקט, מתח, חוסר ודאות, חוסר ביטחון, מחשבות חוזרות של פחד ודאגה.

עיקר הקושי הוא הפחד מפחד. לחיות בתחושת מתח, פחד וחרדה מתי יופיע התקף החרדה הבא ובכך להיכנס למעגל מאתגר בהתמודדות עם החרדה. כדי לטפל בחרדה צריך להבין את ההקשרים שבה היא מופיעה וללמוד דרכי התמודדות ושליטה בחרדה.

טיפול בחרדה - בהחלט יש מה לעשות!

בעזרת טיפול מקצועי ניתן לסייע למרבית האנשים שסובלים מהפרעת חרדה. פרק הזמן שהטיפול עוזר משתנה מאדם לאדם ובסוג הטיפול.
ישנם אנשים שיגיבו לטיפול לאחר שבועות ספורים, ואילו אחרים יזדקקו לשנה ואף ליותר מכך. לעיתים הטיפול מורכב, כיוון שפעמים רבות אנשים סובלים מכמה הפרעות חרדה בעת ובעונה אחת או שנוסף על החרדה הם סובלים גם מדיכאון.

לסוג הטיפול שניתן יש השפעה רבה: לדוגמה, אם הטיפול התבסס בעיקר על תרופות, יש סבירות גבוהה שהחרדה תחזור על עצמה עם הפסקת הטיפול התרופתי. לעומת זאת, אם הטיפול היה משולב ויכלול טיפול תרופתי וטיפול רגשי התנהגותי - ייתכן שהחרדה לא תחזור על עצמה בעוצמה גבוהה, וגם אם יחזרו התקפי החרדה בעוצמה נמוכה יותר - למטופל יהיו יכולת וכלים להתמודד איתם.

ב-ME  אנחנו מאמינים בטיפול משולב: תרופתי, רגשי והתנהגותי בהתאם למצב, הניתן במקום אחד על-ידי כל המומחים בתחום.

האבחון הוא קריטי. חשוב שאת האבחנה יעשה איש מקצוע (פסיכיאטר, פסיכולוג, רופא משפחה) וזאת על סמך בדיקה קלינית (על סמך התסמינים שהוא רואה ועל סמך דיווחיו של המטופל). לאחר האבחון יתואם הטיפול המתאים והנכון לך וישיב לך בחזרה את איכות החיים.

אנחנו הצוות המקצועי ב-ME, רשת מרכזים לטיפול רגשי ונפשי נמצא כאן עבורך - לעטוף אותך, לתמוך בכל דרך, לכוון, ללוות, לייעץ ומעל הכול – לטפל. אם אחד מהחרדות שציינו כאן מוכר לך מחוויה אישית שלך, חשוב שתדע/י כי ניתן לאבחן, לטפל ובהחלט ניתן להפסיק את הסבל.

צור/צרי עימנו קשר ונשמח להעניק לך יעוץ ראשוני ללא עלות.

מאמרים בנושא שיכולים לעניין אותך...

טיפול התנהגותי קוגנטיבי

טיפול התנהגותי קוגנטיבי

מתמודדים עם מחשבות שליליות ודרכי התנהגויות שונות אשר אינן משרתות אתכם? מעוניינים לשנות את דפוסי החשיבה השלילית בדרך למיצוי הפוטנציאל האישי הטמון בכם? זה הזמן לדעת הכול על CBT – טיפול התנהגותי קוגניטיבי.

קרא עוד »
טיפול-תרופתי-לחרדות

טיפול תרופתי חרדה

סובלים מחרדות? חוויתם התקף חרדה? מעוניינים לדעת מהו אותו טיפול שמתאים לכם? מעוניינים להכיר את סוגי התרופות השונות אשר ניתנות במסגרת טיפול תרופתי חרדה? המומחים של ME קיבצו עבורכם את כל אותם נתונים חשובים אודות הפרעת חרדה וטיפול בה. התחילו לקרוא!

קרא עוד »

כמעט כל אחד ואחת מאתנו, נמצא תחת רמה כזו או אחרת של לחץ וחרדה לאורך החיים. מרבית האנשים באוכלוסייה יצליחו להתמודד עם הרגשת הלחץ. אך חלק מהאנשים עלולים לסבול ולהגיע למצב שבו החרדה נוכחת בחייהם ולא מאפשרת תפקוד תקין. הסימפטומים הפיזיים משפיעים על התפקוד ותחושת המתח והפחד מהתקף החרדה שמגיע באופן לא צפוי ומתוכנן מכניסה אנשים אלו  למעגלי הימנעות ופגיעה באיכות החיים. מסיבה זו, חשוב לאבחן ולטפל בחרדה בשלבים המוקדמים, לפני שמשפיעה על תחומים נרחבים בחיים. מומלץ לפנות לעזרתם של מטפלים מקצועיים ולקבל טיפול בחרדה. הצוותים של מרכז המומחים ME, מוכנים ומזומנים לסייע לכם ולקבל טיפול בחרדה המתאים בדיוק לצרכים האישיים שלכם.

איזה טיפול בחרדה מתאים לכם? הכול תלוי במטרות שלכם

אנשים שונים אחד מהשני וגם דפוסי ההתמודדות שלהם. כל אדם מגיב שונה לאירועים שונים, ובדרכים שונות, בהתאם לרמת הרגישות האישית ואירועי העבר. חשוב בתחילה לאבחן את הגורם לחרדה וכך להתאים את שיטת הטיפול המתאימה, האבחון יתבצע ע"י רופא פסיכיאטר או מטפל מקצועי מוסמך.

הטיפול המתאים ביותר לטיפול בחרדה הינו טיפול משולב:

  • טיפול תרופתי פסיכיאטרי על מנת להקל על הסימפטומים הפיזיים.
  • טיפול רגשי פסיכולוגי על מנת להתמודד עם הגורמים לחרדה – מומלץ טיפול CBT. טיפולים כמו CBT, מתמקדים בפן ההתנהגותי ובתגובות הגוף להתרחשויות רגשיות.

התמודדות עם חרדה היא מאתגרת. אך על מנת לחזור ולחיות חיים איכותיים ולא לפחד מהחרדה קיימת חשיבות רבה לפניה לעזרה וקבלת טיפול מקצועי שיאפשר איכות חיים.

טיפול בחרדה יכול להקל משמעותית על אדם הסובל מחרדה, ולאפשר לו לחיות חיים נורמטיביים יותר.

הניהול הנכון של הליך טיפול בחרדה – משחרר אתכם לעתיד

ההשקעה שלכם היום, בטיפול בחרדה, היא השקעה בעתיד שלכם ושל כל מי שחי סביבכם. זוהי לא רק השקעה במצב הנפשי שלכם, אלא גם ביכולת שלכם לנהל איכות חיים בהווה ובעתיד. הליווי של מרכז המומחים ME יכול לסייע לכם להתמודד עם החרדה, ברגישות, בעדינות הנדרשת ומתוך הבנת הצרכים האישיים שלכם, על מנת לאפשר לכם איכות חיים.

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button