- שלב מקדים של איסוף מידע ושאלונים.
- שלב מפגש עם ההורים. ( פגישה של שעה: הפגישה תתקיים בצמוד לפגישה עם הילד/ה)
- שלב אבחון הילד/ ה. ( האבחון מתקיים במסגרת של מפגש אחד עד שלושה מפגשים, תלוי ביכולת הקשב והריכוז של המאובחן ובהיקף האבחון הנדרש).
- ולבסוף מפגש סיכום ומסירת דו"ח.
שלב א` – איסוף מידע מקדים ומילוי טפסי בקשה לאבחון:
בעת הפנייה הראשונית למרכז, ישלחו לכם במייל מספר שאלונים למילוי על ידכם, ההורים, ועל ידי המסגרת החינוכית, טפסי הסכמה של שני ההורים לעריכת האבחון ( במיקרה של הורים גרושים).
השאלונים והטפסים המלאים בשלמותם מהווים שלב הכרחי טרם עריכת האבחון עצמו .
שלב ב` – פגישה עם ההורים
מפגש עם ההורים: פגישה שאורכה כשעה, במהלכה נאסף רקע משפחתי והתפתחותי מקיף אודות הילד/ה. מומלץ כי לפגישה זו יגיעו שני ההורים. למפגש חשוב להביא דו"חות אבחוניים קודמים של הילד.
שלב ג` – פגישות אבחון עם הילד/ה
האבחון מתקיים במסגרת של מפגש אחד עד שלושה מפגשים, תלוי ביכולת הקשב והריכוז של המאובחן ובהיקף האבחון הנדרש. הפגישה נערכת בחדר המותאם לאבחון ובאווירה נעימה, במהלך הפגישה מועברות מספר משימות להערכת התפקוד הקוגניטיבי , הרגשי, ומשימות להערכת תפקוד לימודי בסיסי, תהליכים שבבסיס הקריאה והכתיבה, חשבון ואנגלית .
שלב ד` – סיכום ההערכה
עם סיום ניתוח הנתונים שהתקבלו, ניצור עמכם קשר על מנת לקבוע שיחה לסיכום תהליך ההערכה. בשיחה זו ימסרו תוצאות ההערכה, ויוצעו התאמות למסגרות החינוך, דרכי טיפול והתמודדות. הדו"ח הכתוב יימסר כשבוע מפגישת הסיכום.