me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים

הפרעת קשב וריכוז כוללות סימפטומים של התנהגות ו\או תסמינים של היעדר קשב. מדובר בהפרעה נוירו התפתחותית‏ שבאה לידי ביטוי בקושי ביכולת לעבד, למיין, ולהתמקד בגירויים המתאימים והרצויים ביותר מתוך כלל הגירויים התחושתיים בזמן נתון.

סממנים נוספים אשר עשויים להעיד על קיומה של הפרעת קשב הם אימפולסיביות, לעיתים היפראקטיביות, רמת מוסחות גבוהה, חוסר תשומת לב לפרטים קטנים, איבוד תכוף של חוט המחשבה, קושי בזכירת סדר פעולות של משימות שונות, פעלתנות יתר וחוסר מנוחה, בעיות בסדר וארגון, שכחנות, קושי בלסיים מטלות מורכבות ועוד. סימנים אלו אופייניים לילדים צעירים והנם חלק טבעי מתהליך ההתפתחות שלהם, אולם כאשר הם מופיעים בתדירות גבוהה יותר או במינון גבוהה יותר ייתכן והדבר מעיד על קושי. החיים בצל הפרעת הקשב והריכוז לא פשוטים הן עבור הילד והן עבור ההורים אשר מוצאים עצמם עוסקים בהתמודדות עם ההפרעה והשלכותיה.

כיום, המודעות להפרעות הקשב בקרב ילדים, עולה הן בקרב הורים והן בקרב מערכת החינוך וגם אמצעי הטיפול הפכו ליעילים יותר ומביאים להקלה הן אצל הילד והן אצל הוריו.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז מטפל גם באספקט הרגשי באמצעות טיפול רגשי ו\או התנהגותי היות וחלק מהילדים בעלי הפרעות הקשב והריכוז אף סובלים מתסמיני חרדה ודיכאון כתוצאה מתחושת חוסר הצלחה ותחושת תסכול לגבי חוסר  מסוגלות המלווה אותם ויש לטפל באספקט זה על מנת להקנות איכות חיים רגשית טובה. בנוסף ועל פי צורך, ניתן טיפול תרופתי או שילוב של השניים להשגת תוצאות מיטביות. בנוסף, אנחנו מספקים ליווי והדרכת הורים אשר מהווים חלק חשוב ביותר מהצלחת התהליך ומסייעים להורים להיות חלק משמעותי מהפתרון והתקדמות הילד. כמו כן, ניתן להוסיף טיפול של מרפאה בעיסוק לשיפור התיפקודים הניהוליים והארגוניים של הילד.

בנוסף, נתונים מראים כי אצל  45% מהילדים בעלי הפרעת קשב מופיעים גם תסמינים של לקויות למידה ולצורך כך אנחנו מספקים אבחונים פסיכודידקטיים במטרה לספק אבחון מדוייק ביותר ולהעניק את הטיפול הנכון ביותר עבור כל ילד בהתאם למצבו ויכולותיו.

ניתן לקרוא עוד על הפרעות קשב וריכוז בקישור הבא >

לקויות למידה - אבחון דידקטי

אבחון דידקטי מתבצע ע"י מאבחנת דידקטית מוסמכת ומאפשר להעריך את כישורי הלמידה הבסיסיים של הילד כגון קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, הבעה בכתב ובע"פ, יכולת התארגנות ואסטרטגיות למידה. כמו כן, במהלך האבחון נבדקים המנגנונים הקוגניטיביים העומדים בבסיס רכישת הקריאה והכתיבה ובבסיסו של תהליך הלמידה  כגון תפקוד שפתי, תפיסה חזותית ושמיעתית קשב וריכוז, פעילות מנגנון הזיכרון ועוד. בסיומו של האבחון ניתן לספק לילד המלצות מעשיות עבור מערכת החינוך שמטרתן הוא לעזור לתלמיד בשיפור התפקוד שלו בתחומי הלמידה ובמטרה למצות את היכולות האינטלקטואליות שלו במלואן ואף ליהנות מחוויה של הצלחה והנאה מתהליך הלמידה. בתום האבחון ניתן להמליץ על דרכי ההיבחנות המתאימות לקשייו של התלמיד ובנוסף הפקת המלצות לגבי המשך הטיפול המתאים בהתאם לנתוני התלמיד.

ניתן לקרוא עוד על אבחון דידקטי בקישור הבא >

לקויות למידה - אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי הנו אבחון משולב ומקיף אשר מתבצע על ידי פסיכולוג מומחה ומטרתו לאתר נקודות את החוזק והחולשה של התלמיד, בהתייחס  לקשיי הלמידה בהם הוא נתקל, למצב הרגשי בו הוא נמצא ובהתאמה ליכולות האינטלקטואלית שלו. האבחון הפסיכודידקטי הנו נדבך נוסף על האבחון הדידקטי אשר מטרתו לבחון את המרכיב הרגשי בקשייו של הילד ולהתייחס גם אליו במהלך הטיפול על מנת להשיג תוצאות מיטביות תוך ראייה כוללת של צרכיו של המטופל.

ניתן לקרוא עוד על אבחון דידקטי ופסיכודידקטי בקישור הבא >

טיפול בהפרעת קשב וריכוז

הטיפול בהפרעת קשב וריכוז כולל מספר שיטות טיפול אשר נועדו לספק מעטפת טיפולית מלאה ויעילה. ההתייחסות הייחודית שלנו ב ME הנה לייצר נקודת מבט כוללת של כל האספקטים של הבעיה ולמקד את הטיפול בנקודה הבעייתית ביותר אשר דורשת תשומת לב מיידית.

בתחילת הטיפול מתבצעת הערכה ראשונית והתאמת תוכנית טיפולית ע"י עו"ס קליני או פסיכולוג קליני. בהמשך, מתבצע הליך אבחנה ואם יש צורך התאמת טיפול תרופתי וליווי התהליך ע"י פסיכיאטר מומחה או נוירולוג. אם במהלך האבחון הפסיכיאטרי עולה שאלה לגבי מהות הקושי בהפרעת הקשב (או האם היא בכלל קיימת), הרופא המטפל עשוי להפנות את הילד לאבחון ממוחשב (MOXO) אשר משמש ככלי עזר נוסף בתהליך במטרה לייצר דיוק ובהירות. לאחר קבלת התמונה המלאה נשקל טיפול תרופתי מתאים בהתאם לתוצאות. תהליך ההתאמה לטיפול התרופתי עלול להיות מעט ארוך וכולל התאמת התרופה והמינונים לילד, מעקב אחרי תופעות לוואי (במידה וקיימות) ובדיקה ומעקב אחר מדדים נוספים החיוניים להצלחת הטיפול.

במקביל לשלבים אלו ניתנת הדרכה הורית על מנת לתת להורי הילד את הכלים להתמודד עם ההפרעה בעתיד ולספק לילד את התמיכה הדרושה לו. ההדרכה ניתנת על יד פסיכולוג קליני או פסיכותרפיסט במסגרת קבוצתית או פרטנית. במרכז ME אנחנו מקיימים הדרכה הורית פרטנית או הפניה לקבוצות להדרכת הורים על ידי מנחה מומחית בתחום אשר מטרתן לסייע להורים ולספק תמיכה במהלך הדרך.
ניתן לקרוא על הקבוצה בקישור הבא > הדרכת הורים

השלב הבא, במקרה הצורך, בתהליך הנו טיפול בתגובות רגשיות כתוצאה מהפרעת הקשב על ידי פסיכולוג קליני או פסיכותרפיסט. הטיפול נועד לסייע לילד להתמודד עם רגשות שליליים וקשיים העולים כתוצאה מההפרעה ולסייע לו לשפר את איכות החיים הרגשית שלו.

אפשרויות נוספות לקידום הילד בדרך להתנהלות מיטבית מול ההפרעה הם טיפול בתפקודים הניהוליים כמו קשיים בהתארגנות, תפיסת מרחב ועוד באמצעות שיטות טיפול מתקדמות כמו קוג-פאן. על השיטה ניתן לקרוא בקישור הבא.

במידה וקיימות בנוסף גם לקויות למידה (רק כ 45% מהילדים המאובחנים בקשב וריכוז הם בעליי לקויות למידה) אז נפנה את הילד לאבחון פסיכודידקטי ברשת ME המתבצע ע"י פסיכולוגית מומחית ללקויות למידה העובדת בצמוד ובשיתוף עם הצוות המטפל ולכן כתיבת הדוח שלה מקיפה והוליסטית לעומת אבחון שמתבצע בנפרד.

להתאמת דרכי ההוראה במערכת החינוך בהתאם לקשיים הדידקטיים אותם הוא חווה ולסלול עבורו את הדרך להצלחה גם במסגרות הלימודיות.

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button