me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון אוטיזם

מעוניינים לדעת מהם הסימנים המוקדמים אשר יכולים להעיד על אוטיזם? מהו אבחון על רצף האוטיזם ומהן דרכי הטיפול באוטיזם ? חושדים שאחד מילדכם מצוי על הרצף האוטיסטי ומעוניינים באבחון משולב על ידי מיטב המומחים של המרכז לטיפול רגשי, ME? התחילו לקרוא את שחשוב לדעת אודות אבחון על רצף האוטיזם.
אבחון על רצף האוטיזם

אבחון אוטיזם - הסימנים המוקדמים היכולים להעיד על אוטיזם

סימנים מחשידים לאוטיזם בינקות ובילדות המוקדמת, מחייבים בירור התפתחותי באמצעות אבחון על רצף האוטיזם שהוא למעשה אבחון נוירו - התפתחותי המשלב בתוכו סקירת תולדות המשפחה, אבני דרך בהתפתחות הילד, גורמי סיכון ובדיקה פיזית על ידי אנשי מקצוע. בסימנים המוקדמים היכולים להעיד על אוטיזם ניתן להבחין כבר בגיל ינקות במידה ותינוקכם: ממעט לבכות ו/או מרבה לבכות ללא כל סיבה, איננו מתעניין בנעשה סביבו, מתבונן בעיקר בחפצים ואינו מגיב במבט/בהפניית ראש/במלמול/בחיוך לנוכחות אנשים סביבו, נרתע ממגע. הסימנים המוקדמים העלולים להעיד על אוטיזם  מופיעים גם בגיל שנה - שנתיים כגון: הילד אינו מגיב כאשר קוראים בשמו, הילד אינו מצביע על חפצים, הילד אינו יודע לצרף שתי מילים יחד עד גיל שנתיים, אוצר המילים של הילד נמוך באופן משמעותי מבני גילו.

אבחון אוטיזם – כיצד?

אבחון על רצף האוטיזם מבוסס בין היתר על התנהגות הילד, שימוש במבחנים פסיכולוגיים, תצפיות על הילד וכדומה. תהליך האבחון עצמו מתבצע באמצעות שאלונים, ראיונות וכלים נוספים אשר נועדו לאפשר לבוחן לבדוק את האופן בו הילד יוזם אינטראקציות ומתקשר עם סביבתו. חשוב לציין שהאבחון נועד בין היתר לקבוע את רמת התפקוד של הילד על הרצף (ידוע גם בשם ספקטרום) האוטיסטי, וזאת על מנת להתאים את תכנית הטיפול האופטימאלית לילדיכם.

טיפול באוטיזם - מה חשוב לדעת?

אוטיזם אומנם מוגדר כסוג של הפרעה נוירו-ביולוגית אשר איננה ניתנת לריפוי, אך כיום, עומדות לרשותכם דרכי טיפול שונות באמצעותן ניתן להוביל לשינוי משמועתי בכל הנוגע להתפתחותם של ילדים המצויים על הרצף. חשוב לציין שכל סוגי הטיפולים המוצעים לכם כיום בכל הנוגע לאוטיזם, אינם עוסקים בריפוי אלא בהפחתת התסמינים הנלווים לאוטיזם וזאת במטרה להעלות את רמת התפקוד, ולכן, התאמת השיטה הטיפולית חייבת להיעשות בהתאם לממצאי אבחון על רצף האוטיזם.

אבחון אוטיזם במרכז ME- מרכז מומחים לטיפול רגשי

אצלנו ב- ME, מרכז מומחים לטיפול רגשי, עומד לרשותכם  אבחון משולב שמתבצע על ידי מיטב המומחים: אבחון פסיכולוגי והערכה פסיכיאטרית וכן מגוון רחב של גישות טיפוליות שונות היכולות להתאים לכל משפחה המתמודדת עם גידול ילדים על הרצף האוטיסטי. טיפולים אלו מיושמים על ידי מומחים מובילים בתחומם ומבוססים על ממצאי אבחון על רצף האוטיזם. אנשי המקצוע שלנו, ילוו אתכם לאורך כל תהליכי האבחון ויסייעו גם לכם בכל דרך אפשרית באמצעות מעטפת טיפולית המשלבת בתוכה טיפולים ספציפיים המותאמים לממצאי האבחון.

חושדים שילדיכם סובל מאוטיזם? מתמודדים עם ילד אשר אובחן על הרצף האוטיסטי? אתם לא לבד! אנחנו כאן על מנת להושיט לכם יד ולסייע לכם להתמודד עם הבעיה. לפרטים נוספים על אבחון אוטיזם ודרכי הטיפול באוטיזם,
חייגו: 5806* או צרו קשר דרך האתר:

אבחון אוטיזם למבוגרים

בשלבים הראשונים לחייו של כל ילד, הוא או היא עוברים סדרה ארוכה של בדיקות ובחינות רפואיות, השוללות אפשרויות למחלות או תסמינים רפואיים רבים. אולם, הורים רבים עדיין מרגישים כי תהליך ההתפתחות של הילד שלהם, לא עומד בקנה אחד עם התהליך הנורמטיבי אותו עוברים ילדים אחריו בסביבתו. בכדי לבחון את המצב לעומק, ניתן לבצע אבחון אוטיזם אותו עורכים אנשי המקצוע המתאימים. האבחון ייצור לכם תמונת ראי מלאה של תפקודו הקוגניטיבי, הרגשי, והנפשי של ילדיכם, ויעזור לכם למצוא פתרונות ראויים לבעיה. על כן, הפנייה לצוות הטיפולי של מרכז המומחים ME, היא החלטה שתוכל לשנות את החיים של הילד שלכם ושל כלל המשפחה, לטובה.

אבחון אוטיזם באופן פרטי

קצב ההתפתחות של אדם המתמודד עם בעיות כמו אוטיזם הוא אחר, כאשר תהליך פיתוח המיומנויות שלו עלול לקחת זמן רב. כמו כן, האתגרים בדרך הם רבים מאוד. אצל ילדים, הדבר בא לידי ביטוי בפיתוח כלים שפתיים ותקשורת בין-אישית. אבל, יש לא מעט ילדים שלא נדרשו לבצע אבחון אוטיזם בגיל צעיר, משום שלא היו אינדיקציות לבעיות התפתחות. בבגרות, הפערים הלכו והתפתחו, השינויים הפכו לקיצוניים וההבדלים לוויזואליים. ועל כן, מומלץ לעבור אבחון אוטיזם, בכדי לברר מה הוא המקור לאתגרים עמם הם מתמודדים. האבחון מעניק הבנה מקצועית ואישית, לכלל התפקודים האישיים, הבין-אישיים, המוטוריים והקוגניטיביים ומאפשר לקבל את תמונת המצב המלאה, נכון לעת זו. על בסיס תוצרי האבחון, אפשר למקם את המטופל על הספקטרום האוטיסטי, ולהעריך מה היא מידת החומרה של הבעיה ואף ליצור תוכניות טיפולים המותאמות למצב התפקודי.

לא צריך לחשוש – אבחון אוטיזם יהיה לכם לעזר

הורים רבים חוששים לגשת לבצע אבחון אוטיזם בשל הסטיגמה החברתית הנלווית, אבל חשוב שתדעו – אבחון על רצף אוטיזם הוא שלב קריטי שיכול לעזור לכם לקבל את הטיפול הדרוש לצרכים של ילדיכם, ולקדם את ילדיכם לעבר חיים בוגרים ועצמאיים עד כמה שאפשר. על מנת לקבל את הטיפול המתאים ביותר לילדיכם ואת התמיכה הדרושה לכם, הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME יסייע לכם לבצע אבחון מקיף. עם קבלת התוצאות תוכלו ליישם את הצעדים הנדרשים על מנת לבסס לילדיכם הרגלי חיים מתאימים לרמת התפקוד שלו ולאפשר יציאה אל החיים הבוגרים בצורה מאורגנת ומסודרת.

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button