me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מאבחנים אוטיזם

מעוניינים לדעת האם ילדכם מצוי על הרצף האוטיסטי? סל השירותים של מרכז ME לטיפול רגשי מאפשר לכם וליקירכם אבחון וטיפול מקצועי על ידי מומחים מהשורה הראשונה בתחום. במאמר זה נספק לכם את כל המידע החשוב אודות אבחון אוטיזם.
איך-מאבחנים-אוטיזם

הפרעת אוטיזם, המכונה גם 'תסמונת הרצף האוטיסטי' היא תסמונת אשר משפיעה על התקשורת החברתית של אותו אדם הלוקה בה. תסמונת התפתחותית זו מובילה לכך שאלו הלוקים בה סובלים בעיקר בכל הקשור אל הפרעה בהבנה ובתקשורת החברתית סביבתית. במאמר זה נספק לכם הקוראים מידע אודות אוטיזם ונסביר מהם הסימפטומים המאפיינים אדם הלוקה באוטיזם ומהו אבחון אוטיזם. קריאה נעימה.

אוטיזם על קצה המזלג

אוטיזם , הפרעה נוירולוגית התפתחותית אשר נגרמת בדרך כלל משילוב של מרכיבים גנטיים תורשתיים וגורמים סביבתיים. מאפייניה של תסמונת זו באים לידי ביטוי בהפרעה ביצירת קשרים חבריים, קשרים בינאישיים, קשיים בתחום השפתי ורבים ואצל רבים מהאוטיסטים ניתן להבחין בהתנהגות חזרתית. אך לא כל האוטיסטים הם בעלי אותם תסמינים. נכון להיום ניתן להתחיל ולאבחן אוטיזם החל מגיל שנתיים (ואף לפני), ולמרות שלא ניתן לרפא הפרעה זאת, חשוב לדעת שעם קבלת טיפול מתאים, תמונת המצב יכולה להשתנות (להיטיב) עם הזמן.

אבחון אוטיזם – חשוב לדעת

המטרה של אבחון אוטיזם היא בראש ובראשונה לאבחן אם יש אוטיזם או לא. אם אוטיזם נשלל, אזי המסקנה היא שמדובר על אבחנה אחרת. אם עולה חשד לאוטיזם – יש לאשש חשד זה על ידי אבחון פסיכולוגי בשם ADOS..

רק לאחר קבלת האבחנה שאכן מדובר על אוטיזם ניתן יהיה לקבוע מה רמת התפקוד של אותו ילד או מבוגר המצוי על הרצף האוטיסטי וזאת במטרה להתאים לו טיפול ומסגרת חינוכית מתאימה  ובכך להפוך את חייו לאיכותיים יותר אל מול ההתמודדות הלא פשוטה הקיימת. המטרה של סוגי הטיפול המוצעים לאחר אבחון היא להעלות את רמת התפקוד של אותו אדם וזאת על ידי שימוש בכלים ושיטות שונות המותאמים לתוצאות אבחון האוטיזם אשר נעשה ולאופיו של הנבחן.

אוטיזם – אבחון

אבחון אוטיזם יכלול תמיד צוות המונה אנשי מקצוע שונים בעלי ניסיון בתחום זה, כמו למשל רופא ילדים התפתחותי/  פסיכיאטר ילדים או נוירולוג ילדים.  באם יעלה חשד לרצף האוטיזם, הרופא המאבחן יפנה לפסיכולוג לביצוע מבחן פסיכולוגי ADOS. באם התוצאה של מבחן זה אכן תאשר את תסמונת הרצף האוטיסטי, רק הרופא יוכל לחתום על האבחנה. האבחון תמיד יכלול את הדברים הבאים:

אבחון פסיכיאטרי אשר יכלול מפגש עם ההורים, מפגש עם הילד ולאחר האבחון הפסיכולוגי תיערך פגישת סיכום בה תינתן להורים האבחנה והמלצות טיפול. במפגש הראשוני עם ההורים, הפסיכיאטר יאסוף את כל הקשור אל הרקע ההתפתחותי של הילד, הוא יעיין בדו"חות האבחוניים הקודמים של הילד ויערוך ראיון שמטרתו אבחון התסמונת אשר מכונה 'הספקטרום האוטיסטי'. בפגישה עם הילד, הילד יצטרך לבצע מספר משימות בהם יתקיים שיח ומשחק וזאת על מנת שהפסיכיאטר יבצע הערכה של כל הקשור אל התקשורת החברתית של הילד והשפה שלו.

שלב נוסף הוא האבחון הפסיכולוגי בו הפסיכולוג ייפגש עם ההורים לשלוש שעות. בפגישה זו ההורים יעדכנו את הפסיכולוג ברקע ההתפתחותי של הילד. הם יגישו לו את כל האבחונים הקודמים של הילד ויערכו מספר טסטים ומבדקים פסיכולוגים שמטרתם  אבחון אוטיזם. ברוב הפעמים אבחון פסיכולוגי יכלול את שני ההורים של הילד.

נקודות חשובות נוספת במהלך האבחון הן:

  • היסטוריה רפואית התפתחותית – ההורים יצטרכו לספק תמונת מצב בריאותית והתפתחותית של הילד ומשפחתו. בנוסף, הילד יעבור בדיקה פיזית על ידי אנשי מקצוע.
  • מידע ממסגרות חינוכיות טיפוליות – חשוב להביא מידע ממסגרות אחרות בהן הילד משולב, אם מדובר על מסגרות חינוכיות, חוגים, מסגרות טיפוליות ועוד.
  • ראיון - ייערך ראיון עם ההורים שם הצוות המקצועי יברר הכל אודות אופיו והתנהגותו של הילד.
  • בדיקה של הילד – פיזית והתנהגותית.
  • מבחנים – במהלך האבחון יערכו סוגים שונים של מבחנים קוגניטיביים ומבחני שפה. על ידי פסיכולוג.

חשוב לדעת: האבחון תמיד יתבצע בהתאם להגדרות שנקבעו ב – DSM של ASD. באבחון תמיד נתייחס לתקשורת של הילד, לאינטראקציה החברתית שלו, ולהתנהגות החזרתית ובהתאם לכל אלו נציין מהי רמת החומרה של כל אחד מהם (קל, קשה או בינוני). בהתאם, הרופא והפסיכולוג יקבעו האם הילד משתייך לספקטרום האוטיסטי.

המרכז לטיפול רגשי ME מציע אבחון אוטיזם משולב. זהו אבחון המשלב אבחון על ידי פסיכולוג והערכה פסיכיאטרית. לאחר ביצוע האבחון ובהתאם לממצאים, המומחים של ME יתאימו לאותו ילד או מבוגר המצויים על רצף האוטיזם את הגישה הטיפולית המתאימה לו או לה מתוך המטרה להשביח את חייו של אותו מטופל. לפרטים  נוספים חייגו 5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button