me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להתמודד עם דיכאון

בניגוד לעבר, כיום קיימת מודעות רבה לדיכאון . למעשה, כל אדם רביעי יחווה דיכאון בשלב זה או אחר בחייו ומצב זה נחשב כאחד המחלות השכיחות ביותר במערב. מחקרים שונים מצביעים על כך שההפרעה זו מתרחשת אצל נשים יותר מגברים ושהיא יכולה להתפרץ בכל גיל. כיום, ניתן להקל על הדיכאון וזאת על ידי פנייה לעזרה מקצועית, בדיוק כמו כל מחלה. הבעיה כה שכיחה עד כי גם רופא המשפחה ערוך לספק עזרה ראשונה תרופתית במקרה של דיכאון וחרדה וכן מרכז ME המספק טיפול רגשי מאת טובי המומחים בתחום.
דיכאון

דיכאון ודכדוך – מטפלים וחוזרים לחיים

רבים מתמודדים עם דיכאון ודכדוך כתוצאה ממצבים שונים בחיים, כמו למשל פיטורין בעבודה, התמודדות עם אובדן או שכול וקשיים נוספים. נכון להיום רוב המתמודדים יכולים לפנות לרופא משפחה או לרופא פסיכיאטר ולמטפלים מקצועיים בעלי רקע טיפולי בדיכאון וחרדה באשר להתמודדות הנכונה ביותר עם דיכאון. אם על ידי טיפול תרופתי, טיפול פסיכולוגי או טיפול המשלב בין השניים.

דיכאון הוא מצב קיים אשר נמשך זמן רב (מינימום שבועיים) ופוגע משמעותית ביכולת של אותו אדם שחווה את הדיכאון לעבוד, לאהוב וליהנות. רוב האנשים אשר חווים דיכאון חווים תסמינים כמו למשל אובדן הנאה, חוסר תיאבון, עצבות, מצב רוח ירוד, חוסר רצון להיפגש עם חברים, עודף או חוסר בשינה, תחושת אשמה, תחושה של איטיות אינסופית או לחלופין חוסר מנוחה, ירידה באנרגיה ופעמים גם מחשבות אובדניות. קיימת רשימה ארוכה מאוד של תסמינים האופייניים לדיכאון קליני ואם אדם סובל ממינימום חמישה תסמינים, ה – DSM מגדיר אותו כמתאים לאבחנה של דיכאון. נכון להיום גם אתם יכולים לטפל בדיכאון ולחזור לתפקוד מלא.

דיכאון – למה זה קורה לנו?

ישנם גורמים חיצוניים ופנימיים אשר יכולים להוביל למצב של דיכאון.  טריגרים חיצוניים הם אירועים כמו למשל פטירה של אדם קרוב, פרידה מבת זוג, פיטורין, מחלה וסיבות נוספות. גורמים פנימיים יכולים לבוא לידי ביטוי במחסור בוויטמינים כמו למשל מחסור בויטמין בי-12 ומחסור בויטמין בי- 6 וכן בעיות בבלוטת התריס אשר מובילות לחוסר איזון הורמונלי.

האונות הקדמיות של אנשים הסובלים מדיכאון קטנות יותר וכן גם ההיפוקמפוס. הדיכאון קשור למיעוט בכמויות של מוליכים עצביים במוח, בעיקר סרוטונין, דופמין ונוירואפניפרין. הוא יכול להיות קשור לשינויים במחזורים של שנת ה – REM, שיבוש בשעון הביולוגי ושינויים הורמונליים כמו למשל פעילות לא סדירה של בלוטת התריס או רמה גבוהה של קורטיזול. בנוסף, יש קשר בין השפעות הסביבה לבין גנטיקה בכל הקשור אל דיכאון.

לא תמיד נראה לעין

  • ההשפעות של הדיכאון לא מוחשיות ולכן פעמים רבות אנו "מפספסים" את אותו אדם שסובל ממנו. שכן אנשים רבים שסובלים ממצב זה נראים בסדר, עד אשר הם כבר לא בסדר. רבים עדיין מתביישים או לא מאמינים בדיכאון ולכן לוקח להם זמן רב עד אשר הם מחליטים לבקש עזרה מקצועית. נכון להיום יש אפשרות להתמודד עם הדיכאון בהצלחה, שכן יש טיפולים יעילים להתמודדות עם הדיכאון, כאשר אחד הטיפולים היעילים ביותר הוא טיפול משולב, קרי, טיפול תרופתי לאיזון כימי והורדת הסימפטומים וטיפול רגשי. להבנה והתמודדות עם הסיבות.

רמות חומרה שונות של דיכאון

ישנם סוגים שונים של דיכאון שיכולים לבוא לידי ביטוי ברמות חומרה שונות, מקל ועד חמור. אדם הסובל מדיכאון קל הוא זה שסובל משניים עד שלושה תסמינים ויכול להמשיך במרבית הפעילויות היומיומיות שלו. בדיכאון ברמה בינונית האדם מתקשה לתפקד ולבצע פעילויות שונות ובדרך כלל הוא סובל מארבעה עד חמישה תסמינים. בדיכאון קשה האדם יסבול מפגיעה קשה בתפקוד, תחושת חוסר ביטחון ואשמה ופעמים רבות הוא יסבול ממחשבות אובדניות ואף ינסה להוציא זאת לפועל.

התמודדות עם הדיכאון – יש איך!

חשוב שכל אחד שחווה דיכאון יפנה אלינו על מנת לקבל עזרה מקצועית. טיפול מתאים בדיכאון יכול לעזור לכם למנוע את החמרתו ולחזור לתפקד בחייכם בדומה לעבר. נכון להיום יש דרכים שונות להתמודדות עם דיכאון, ביניהן:

  • טיפול רגשי, פסיכותרפיה המתבססים על שיחה עם פסיכולוג או פסיכותרפיסט. טיפול דינאמי הוא טיפול ארוך טווח שמתמקד בבעיות עבר של המטופל, כאשר הבסיס הוא שפתרון בעיות אלו יאפשרו התמודדות טובה יותר עם חרדה ודיכאון.
  • טיפול CBT – טיפול ממוקד קצר טווח בו מגדירים מטרה ומלמדים את המטופל לחשוב חיובי ולהתמודד באופן חיובי עם המחשבות המלוות אותו בתקופת הדיכאון.
  • טיפול תרופתי – טיפול תרופתי עוזר במידה רבה לשיפור היכולת להתמודד עם הקשיים השונים אשר נלווים לדיכאון תוך הקלת תסמינים. נכון להיום רוב הטיפולים התרופתיים לדיכאון מוגדרים כיעילים ובטוחים. טיפול תרופתי כולל תרופות ממשפחות SSRI, TCA, SNRIS, DNRIS ועוד.
  • טיפול משולב – טיפול CBT או טיפול דינמי המשולב עם טיפול תרופתי.

לסיכום, אם אתם סבורים שאתם סובלים מדיכאון ושואלים את עצמכם איך להתמודד עם דיכאון, בוודאי תשמחו לקרוא שנכון להיום ניתן לאבחן אתכם ולקבוע האם אתם אכן סובלים מדיכאון ומה רמת החומרה שלו ובהתאם להציע לכם טיפולים תרופתיים וטיפולים לא תרופתיים הכוללים טיפולי פסיכותרפיה המועברים על ידי מטפלים מוסמכים של מרכז ME לטיפול רגשי. בנוסף, ניתן להחליט על אמצעים משלימים נוספים לטיפול בדיכאון כמו למשל הקפדה על אכילה מאוזנת ובריאה, פעילות גופנית קבועה, שמירה על היגיינה, שינה איכותית, להתמקד בדברים שעושים לכם טוב, להצטרף לחוג בתחום אותו אוהבים או לקבוצת תמיכה ולטפח קשרים חברתיים.

לפרטים נוספים אודות התמודדות עם דיכאון חייגו אל המומחים של מרכז ME לטיפול רגשי - כוכבית *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button