me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכנה חכמה של ילדכם לבית הספר

שנת הלימודים חדשה יצאה לדרך לא מכבר ועימה השאלות הקשות של שני מיליון זוגות הורי התלמידים בישראל. כיצד לגרום לילדכם ללכת לישון בשעה סבירה? איך לייצר עבורו תזונה נכונה ובריאה? והאם ניתן לספק להם תיק שלא יפגע בבריאות הגב שלהם? על שאלות אלו המומחים של מרכזי ME ישיבו בכתבה זו.
הכנה חכמה של ילדכם לבית הספר

אוכל בריא ליום מוצלח

חודשי הקיץ פוגעים בשגרת התזונה החשובה של ילדכם. זמני הארוחות כבר לא קבועים, הנשנושים והארטיקים הופכים לעניין יום-יומי, וההרגלים המבורכים מימי הלימודים נעלמים כלא היו. החזרה ללימודים מחייבת אתכם, ההורים, להשקיע כל מאמץ בניסיון להשיב במהרה את הסדר והבריאות. הנה כמה כללים שיסייעו לכם לעשות זאת:

  • ארוחה קלה לפני שיוצאים מהבית – כדי שלא יגיעו לארוחת העשר בתחושת רעב קיצונית, חשוב "להכניס משהו לפה" מעט אחרי שמתעוררים. חטיף אנרגיה, קורנפלקס (מהסוג הבריא!) או כריך קטן עם ירק לצידו, יביאו לאנרגיה חיובית ולתחושת שובע למשך שעתיים-שלוש.
  • ארוחת הבוקר - זוהי ארוחה חשובה שחייבת להכיל חמישה אלמנטים: פחמימה (לחם חיטה או דגנים מלאים), חלבון (טונה, גבינה עד 5 אחוז שומן או חביתה הן אופציות נפלאות), שומנים בריאים כמו חומוס, טחינה או אבוקדו, ירקות ופרי לקינוח.
  • ארוחת הצהריים – במקרה הזה עשינו לכם הנחה והסתפקנו בארבעה אלמנטים, בראשם חלבון המצוי במנות בשר, דג, עוף או הודו. גם בארוחה זו מקומה של הפחמימה חשוב ומרכזי. תפוחי אדמה, פסטה, אורז מלא, קוסקוס מלא או מנות קטניות למיניהן (אפונה, פול ועוד). תוסיפו לשני אלו ירקות טריים ופרי לקינוח, והרי לכם ארוחה שכל תזונאית תפרגן לגביה.
  • שתייה – את המיצים למיניהם תשמרו למסיבות יום ההולדת של החברים לכיתה. ביום-יום – רק מים.

לילה טוב? יום טוב!

תרשו לנו להניח שב-60/70 הימים האחרונים, שעת ההירדמות הממוצעת של ילדכם נעה סביב חצות. כעת, כשילדכם זקוקים ל-9 (בגיל חטיבה-תיכון) עד 11 שעות שינה (לקטנים יותר), הדבר חייב להשתנות. איך תעשו זאת? בכמה דרכים:

  • הרגל מוקדם – בשבוע האחרון לחופש להשכים את ילדכם סביב השעה 8, על מנת להרגיל את גופו מחדש.
  • מוותרים על השנ"צ – בימי הלימודים, מוטב לא לישון כלל צהריים. אם הילד נרדם לכם בעמידה ולא מוכן לוותר על שנת הצהריים, חשוב שתגבילו את זמן המנוחה וזאת על מנת להימנע ממצב בו הילד עירני מדי בשעות הערב, השעות בהן הוא צריך ללכת ולישון את שנת הליל שלו.
  • פעילות גופנית – 45 דקות בשעות הצהריים-אחר הצהריים יגרמו לו להירדם בקלות מוקדם.
  • אכילה כשעתיים לפני השינה. לא אחרי.
  • ל ד ב ר – להסביר לילד את חשיבות השינה ולעודד אותו להירדם סביב 21:00-22:00.

איזה תיק!

כמויות הספרים שהילדים בימינו נדרשים לשאת יוצרות משקל כבד במיוחד. לכן מומלץ לבחור תיק על גלגלים (אלא אם כן הדרך לכיתה רצופה מדרגות), לוודא לפני הרכישה שהתיק קל בהיותו ריק, לבדוק שרצועות הנשיאה רחבות, מרופדות ושוות באורכן, ולסדר את התיק כך שהספרים הכבדים יותר יהיו צמודים לגב.

בהצלחה!

התקשרו אלינו 5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button