me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפרעת קשב וריכוז - אסטרטגיות למידה

אם גם לכם מוכר לכם המשפט הבא:  'הילד שלכם לא מנצל את הפוטנציאל שלו' או כל משפט דומה המצביע על הפער בין היכולת של ילדכם לבין המימוש בפועל, חשוב שתפנו אל המומחים של מרכז ME למטרת אבחון ואבחנה מבדלת אשר יובילו למסקנה: האם הקושי נובע מהפרעת קשב וריכוז, קשיים בריכוז או לקויות למידה.  במאמר זה תוכלו להתרשם ממידע אודות אסטרטגיות הלמידה הנפוצות בקרב הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה. התחילו לקרוא.
הפרעת קשב וריכוז - אסטרטגיות למידה

חשוב לדעת: נתונים שונים מצביעים על כך שכמחצית מהילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז גם סובלים מלקות למידתית זו או אחרת ולכן לעיתים חשוב שהילד יעבור אבחון פסיכו דידקטי שימליץ על ההתאמות הנכונות ביותר.

אסטרטגיות למידה – הוויזואלי והשמיעתי

ישנם סוגים שונים של אסטרטגיות למידה וחשוב להתאים את האסטרטגיה הנכונה לבעיה ממנה סובל הילד, לאופי וליכולותיו של הילד.  אסטרטגיות למידה נחלקות באופן הבא:

  • אסטרטגיות ויזואליות – אסטרטגיות אלו מתאימות לאנשים או ילדים שהצד המרחבי וויזואלי חזק אצלם. כאן הילד יקשר בין החומר לאלמנט ויזואלי, דבר אשר יאפשר לו לראות בדמיונו את החומר בעת מבחן ולשלוף את המשפטים הרלוונטיים ביותר לשאלה הנשאלת בבחינה. ניתן לארגן את החומר הנלמד בטבלאות מסודרות או בתרשימי זרימה (בהתאם לנוחות של התלמיד), להגדיר צבעים ספציפיים לכל נושא ונושא, להחליט על גודל הגופן בהתאם לנושא, דבר שיקל על הלמידה ועוד.
  • אסטרטגיה שמיעתית – ילדים ומבוגרים שאוהבים מוזיקה ואלו אשר סבורים שהצד החזק אצלם הוא הצד השמיעתי יוכלו להשתמש בצד זה בכל הקשור אל תהליכי הלמידה. אלו יוכלו לקרוא את החומר הנלמד למבחן בקול, או לשמוע חומר מוקלט דבר אשר יכול להוביל לכך שהם יזכרו את החומר טוב יותר ושהריכוז שלהם יהיה גבוה יותר בעת ההקראה, דבר אשר יקל על ההבנה שלהם. אפשרויות נוספות הן להשמיע לחבר את החומר למבחן, דבר אשר יעזור לאותו תלמיד לזכור, להבין ולשלוף את החומר ביתר קלות בעת הבחינה.
  • אסטרטגיית זיכרון לשם למידה - אפשרות נוספת היא שימוש באסטרטגיות שונות שעיקרן שימוש בזיכרון. כאן ניתן לזכור חומר באמצעות אסוציאציות, שינון של החומר שוב ושוב, משחקי מילים, קישור של חומר חדש למידע קודם שהילד כבר הכיר בעבר וכן סידור החומר בצורת סיפור דבר אשר יקל על הילד לזכור אותו. אפשרויות נוספות של אסטרטגיות למידה יעילות לסובלים מהפרעת קשב וריכוז הן שינון של החומר שוב ושוב וארגון חכם במקבצים.

מטרות עיבוד וסיכום החומר – אסטרטגיות למידה יעילות

אסטרטגיות למידה נוספות לאדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה תהיינה  מורכבות ממספר שלבים:

  • הציבו לעצמכם מטרות – אחת מהדרכים היעילות להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז היא באמצעות הצבת מטרות ועמידה בהן. ההמלצה היא שתציבו בפני עצמכם יעד מוגדר ותאריך דד ליין לאותו יעד, כמו למשל תאריך מסוים לכל נושא אותו אתם צריכים ללמוד. אפשרויות נוספות שיכולות לעזור לכם הן רישום של משימות וחלוקת כל משימה לתת משימה עם תאריך דד ליין ספציפי.
  • סכמו את החומר – כאן תצטרכו לתמצת את החומר הרלוונטי לבחינה מתוך החומר הקיים. ניתן לעשות זאת באופן יעיל על ידי מציאת משפטי המפתח המציגים את הרעיונות המרכזיים בכל פרק אותו לומדים וסיכום החומר. אפשרות נוספת היא להדגיש משפטים חשובים בטקסט, כך שתקראו רק אותם כאשר תלמדו למבחן. אפשרות נוספת היא סיכום חכם על ידי חלוקה נכונה לפרקים ונושאים ויצירת מבנה הירארכי חכם וקל ללמידה.
  • עיבוד החומר – אסטרטגיה נוספת שתעזור לכם ללמוד את החומר היא אסטרטגיית העיבוד. כאן, תיצרו טבלה השוואתית וכן תוכלו לענות על שאלות של מבחנים קודמים, תבנו שאלות מתוך החומר הקיים וכתבו אותם על כרטסת אשר תשמש אתכם לעבודה יחידנית או עבודה בזוגות.

המומחים של מרכז ME ערוכים לספק לילדכם מעטפת טיפולית מלאה. לאחר שנבין את מצבו של הילד (האתגרים הטיפוליים בו), נחליט מהי הגישה הטיפולית המתאימה לילדכם, אסטרטגיית הלמידה המתאימה לו, האם נדרש גם טיפול רגשי והדרכת הורים, נעזור לו בהקניית מיומנויות שונות ובמידת הצורך נתאים לו גם טיפול תרופתי. ליצירת קשר ניתן להתקשר אלינו ב - *5806

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button