me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול תרופתי חרדה

סובלים מחרדות? חוויתם התקף חרדה? מעוניינים לדעת מהו אותו טיפול שמתאים לכם? מעוניינים להכיר את סוגי התרופות השונות אשר ניתנות במסגרת טיפול תרופתי חרדה? המומחים של ME קיבצו עבורכם את כל אותם נתונים חשובים אודות הפרעת חרדה וטיפול בה. התחילו לקרוא!
טיפול-תרופתי-לחרדות

מהי חרדה?

חרדה (Anexiety) הינה תגובת חירום טבעית של הגוף אל מצבי סכנה. הפרעת חרדה, לעומת זאת, הינה הפרעה נפשית שכיחה אשר מסבה סבל ומצוקה לאדם אשר חווה אותה ובאה לידי ביטוי בדמות דאגה מוגזמת, לחץ, אי שקט ותחושה שסיטואציה מסויימת מהווה איום על חייו של אותו אדם אשר חווה את התקף החרדה. הפרעות חרדה גורמות לפגיעה בחייו של האדם הסובל מהן, הן במישור התעסוקתי והן במישור החברתי. יש סוגים שונים של הפרעות חרדה, כמו למשל הפרעת חרדה מוכללת GAD, הפרעת חרדה חברתית SAD, פוביה ספציפית, הפרעת דחק פוסט טראומטית PTSD והפרעת פאניקהPANIC DISORDER  . כאשר לעיתים הפרעת חרדה נילוות למצב נפשי נתון, כמו למשל דיכאון קליני, פוסט טראומה ועוד. טיפול תרופתי לחרדה תמיד יותאם לסוג החרדה ממנו סובל המטופל, לצרכיו ולקשייו הספציפיים.

מה גורם להפרעות חרדה?

חמישה עד עשרה אחוזים מהאוכלוסייה העולמית סובלים מהפרעות חרדה ברמות עוצמה משתנות, דבר שבא לעיתים לידי ביטוי בתסמינים פיזיולוגית כמו למשל בחילות ושלשולים, הזעה בידיים, מיגרנות, ידיים קרות, דפיקות לב מואצות, מתח שרירים וקושי בבליעה. התסמינים הפסיכולוגיים האופייניים להפרעות חרדה הם עצבנות, אלם, ניתוק מהעצמי ופחד ממוות ומשיגעון. חשוב לציין שהפרעות חרדה יכולות להיות חד פעמיות או לחזור על עצמן. הפרעת חרדה יכולה להתפתח כתוצאה מגורמים שונים ולרוב לא ניתן להצביע על סיבה אחת לבעיה. הבעיה יכולה להתפתח כתוצאה מגורם פסיכולוגי אישיותי, מאירועים טראומטיים שהתרחשו בחייו של האדם החרד, מסגנון חייו וכן כתוצאה מגורמים תורשתיים.

טיפול תרופתי חרדה VS טיפול התנהגותי חרדה

אבחון של הפרעת חרדה תמיד יעשה על ידי פסיכולוג/ פסיכותרפיסט או פסיכיאטר. מסלולי הטיפול המוצעים לטיפול בבעיה הם:

  • המסלול הטיפולי - מסלול אשר כולל טיפול פסיכולוגי או פסיכותרפיוטי :טיפול קוגנטיבי התנהגותי
  • ( CBT) ממוקד וקצר מועד בו המטרה היא לשפר את איכות חייו של המטופל וזאת באמצעות טכניקות טיפול שונות, כמו למשל היפנוזה / דמיון מודרך / הרפייה ושיטות נוספת בהן המטופל לומד כיצד להירגע ולשלוט במצב ובאמצעות כך להפחית את הסיכויים שמא יתרחש התקף חרדה.
  • מסלול טיפול תרופתי חרדה - המסלול השני הינו המסלול התרופתי. מסלול זה מתבסס על ההנחה שהמוליכים העצביים של המטופל אינם מאוזנים ולכן חשוב לתקן את המצב וזאת באמצעות תרופות.
  • מסלול משולב - לעיתים, ההמלצה של אנשי טיפול היא לשלב טיפול פסיכולוגי ותרופתי וזאת על מנת לזכות בתוצאה הטובה ביותר לטווח הקצר ולטווח הארוך.
סוגי תרופות להפרעות חרדה
  • טיפול תרופתי חרדי ממשפחת SSRI – תרופות אלו מעלות את רמת הסרטונין במוח ומאזנות את המטופל. חלק מאותן תרופות בהם משתמשים מטופלים אשר סובלים מהפרעות חרדה הן: ציפרלקס, רסיטל, סרוקסט, פריזמה, לוסטרל, סיפראמיל, פלוטין וזולופט. תרופות אלו ניתנות יומיומית ולאורך תקופה ארוכה. השפעתם של תרופות אלו מתחילה תוך שבועיים עד שלושה.
  • טיפול תרופתי חרדה ממשפחת SNRI – תרופות אלו מעכבות את תהליך הקליטה ואת הפירוק של הנוראפינאפרין והסרוטונין. תרופות כמו למשל מירו, איקסל, ויאפקס, ונלה, ונלפקסין ואפקסור. גם תרופות אלו בדומה לאלו ממשפחת ה- SSRI נלקחות מדי יום לתקופה ארוכה. תרופות אלו מתחילות להשפיע תוך שבועיים שלושה.
  • טיפול תרופתי חרדה ממשפחת SARI – כאן מדובר על תרופות אשר חוסמות את הקולטנים העצביים אשר סופגות את הסרטונין ומעלים את הריכוז במוח. בתרופות אלו החומר הפעיל הינו טרזודון. לתרופות אלו השפעה חיובית על השינה וסיכון נמוך ביותר בכל הקשור אל תופעות לוואי מיניות.
  • תרופות להפרעת חרדה ממשפחת הבנזודיאזפינים – תרופות אשר משמשות גם כתרופות שינה ולכן קיימת סכנת התמכרות אליהן. מסיבה זו משתמשים באלו לזמן מוגבל או לעזרה נפשית ראשונית. בין התרופות המוכרות ממשפחה זו ניתן למצוא: קלונקס, אסיוול, ואבן, בונדורמין ולוריבן. תרופות אלו מתחילות להשפיע כבר חצי שעה עד שעה.
  • תרופות ממשפחת חוסמי הבטא – אחת מהתרופות בהן משתמשים בישראל ומוכרת כתרופה להפרעת חרדה חברתית ואלו הסובלים ממתחים נפשיים קיצוניים. תרופה זו מפחיתה את הסימפטומים הגופניים המלווים את החרדה וזאת באמצעות עיכוב של פעילות הנוראדרנלין והאנדרנלין במערכת העצבים. התרופה משפיעה תוך כחצי שעה.

במרכז המומחים ME תיהנו מאבחון יסודי ושיטות טיפול מתקדמות בהפרעת החרדה שלכם. האבחון והטיפול מיועדים לקבוצות גיל שונות, כאשר המטרה העיקרית שלנו היא התאמת הטיפול לצרכיו של המטופל והקשיים הספציפים שלו. בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר אנו מעמידים לרשות הלקוחות מעטפת טיפולית הכוללת פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מרפאים בעיסוק ומטפלים בהבעה, בעלי ניסיון והסמכה מתאימה. המומחים של ME יעזרו לכם לטפל בחרדה ומאפייניה באמצעות שיטת הטיפול הרגשי הממוקד או טיפול CBT  ואילו הפסיכיאטרים שלנו יספקו לכם מרשמים המיועדים לצרכי טיפול תרופתי – חרדה.  

מתמודדים עם הפרעות חרדה ומעוניינים בטיפול? אתם לא לבד! המומחים של ME יסייעו לכם להתמודד עם הבעיה, כאן ועכשיו! חייגו אלינו למספר 5806* ובואו נתחיל לפתור את הבעיה. או צרו אתנו קשר דרך האתר:

למאמרים נוספים בתחום...

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button