me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בדיכאון ללא תרופות

דיכאון מחייב עזרה על ידי מטפלים מנוסים בתחום. ברוב המקרים הטיפול האידיאלי למצב של דיכאון הוא טיפול המשלב מפגשים עם פסיכולוג וטיפול תרופתי, אך במקרים רבים אפשר גם אחרת. במאמר זה נתמקד בכל הקשור לדרכים לטיפול בדיכאון ללא תרופות. קריאה נעימה.
טיפול-בדיכאון-ללא-תרופות

דיכאון - חשוב לדעת

 

  • אחד מתוך ארבעה אנשים - בהתאם לנתונים אשר מביא לנו ארגון הבריאות העולמי אחד מתוך ארבעה יחווה דיכאון שיגרום לפגיעה בתפקודו.
  • לא פונים לעזרה - רק חמישה אחוזים מהאנשים אשר סובלים מדיכאון פונים לעזרה מקצועית וזאת משום שרוב האנשים לא מצליחים להבין שהם חווים דיכאון. רבים סבורים שמדובר על עצלות או בעיה אישית והם מתביישים בה.
  • סימפטומים – הסימפטומים הנלווים לדיכאון משתנים מאדם אחד לשני ובהתאם ל – DSM באם אדם סובל מחמישה סימפטומים במשך זמן הוא מתאים לאבחנה של דיכאון. סימפטומים כמו למשל עצבות לאורך זמן, חוסר הנאה מהחיים, תחושת ריקנות, הפרעות שינה, פסימיות, מחשבות על המוות, חוסר רצון לעשות דברים, חוסר רצון להיפגש עם אנשים, תחושת מתח בגוף, תיאבון מוגבר או חוסר תיאבון, אי שקט גופני והתפרצויות בכי.
  • דיכאון שונה מאדם לאדם – חשוב לדעת שכל אדם חווה את הדיכאון באופן אחר. יש מצבים שהדיכאון מגיע בתדירות של אחת לכמה שנים ואילו אחרים סובלים מדיכאון באופן כרוני.
  • אפשרויות – אפשרויות הטיפול נרחבות וביניהן טיפול תרופתי, טיפול משולב ובאם מדובר על דיכאון ברמה שאינה מוגדרת בעוצמה בינונית או חמורה, ניתן לשקול טיפול בדיכאון ללא תרופות. (לא תמיד מומלץ).
  • תוצאה עגומה - אי טיפול בדיכאון יכול להוביל למצב של התמכרויות, קושי במציאת תעסוקה או בשמירה על מקום עבודה קיים, בעיות בתקשורת הזוגית והמינית ובעיות תפקודיות בחיי היומיום.

טיפול לא תרופתי בדיכאון – אבחון והתאמת טיפול

כאמור, ישנם מספר אפשרויות בכל הקשור אל טיפול בדיכאון: טיפול תרופתי, טיפול המשלב גם טיפולי פסיכותרפיה אשר יינתן על ידי פסיכולוג או פסיכותרפיסט ( עובד סוציאלי מוסמך)  וגם תרופתי ויש גם אפשרות של טיפול לא תרופתי בדיכאון (טיפולים פסיכולוגיים, CBT ועוד). טרם ההחלטה על הטיפול המתאים ביותר חשוב לגשת ל פסיכיאטר המומחים בתחום וזאת על מנת לעבור אבחון ולפעול בהתאם לדרגת החומרה של האבחון. כיום דרגות החומרה של דיכאון נעות בין דיכאון קל ועד דיכאון קשה המשפיע באופן ניכר על רמות התפקוד – עד חוסר יכולת יציאה מהמיטה.

במרכזי ME לטיפול רגשי קיימת אפשרות לאבחון על ידי פסיכיאטר ועל סמך אותה הערכה תיקבע האבחנה. באם האבחנה היא דיכאון יוצע למטופל טיפול משולב, כלומר טיפול תרופתי, התנהגותי ורגשי. שכן, טיפול זה מוביל לתוצאות הטובות ביותר במקרה של דיכאון. יש אפשרות של טיפול בדיכאון ללא תרופות, אך חשוב לקחת בחשבון שבאם תחליטו על כך וזאת בניגוד לדעת איש המקצוע אשר אבחן אתכם, קרוב לוודאי שהתוצאה של הטיפול תהיה איטת יותר ואת ההטבה תראו רק לאחר מספר חודשים. אנחנו ערוכים לספק לכם אבחון וטיפול על ידי טובי המומחים במקום אחד. במסגרת פרטית.

מטפלים בדיכאון ללא תרופות – טיפולי פסיכותרפיה

טיפול קוגניטיבי התנהגותי – המיקוד בשיטת ה – CBT הינו בשינוי של צורת החשיבה השלילית בעייתית ואיתו שינוי בתחושה ובהתנהגות. מחקרים שונים מצביעים על כך ששיטה זו יעילה ביותר במקרה של מטופל הסובל מדיכאון. כאן מדובר על טיפול ממוקד וקצר מועד.

טיפול דינמי – טיפול פסיכותרפי דינמי יכול להימשך חודשים ועד שנים. כאן המטפל והמטופל יבינו את האירועים שגרמו לדיכאון, יבדקו דרכי התמודדות, המטופל יעבד את הדברים ויגיע לתובנות רגשיות. המטפל והמטופל יחקרו את הצדדים הלא מודעים או החבויים של אישיות האדם ויחפשו את הקשר בין אירועי העבר לתחושות של המטופל בהווה.

קיימים טיפולי פסיכותרפיה רבים אשר נועדו לעזור לאדם אשר לוקה בדיכאון. רוב שיטות הטיפול הן באמצעות שיחות אחד על אחד בין המטופל לאיש המקצוע ויש גם שיחות הנערכות במסגרת קבוצתית טיפולית. טיפולים אלו חייבים להיעשות באמצעות מטפל מוסמך. במרכז ME לטיפול רגשי, כל המטפלים מוסמכים ובעלי ניסיון  טיפולי.

טיפול בדיכאון ללא תרופות – תפקיד המעגל הקרוב

גורמי תמך , כמו למשל המשפחה ממלאים תפקיד משמעותי בכל הקשור אל טיפול בדיכאון ללא תרופות, שכן גורמים אלו מצויים באינטראקציה קבועה עם המטופל. אם מדובר על אדם אשר סובל מדיכאון ואין לו משפחה או שהמשפחה מתגוררת רחוק גיאוגרפית, מסגרת תומכת אשר תספק תמיכה רגשית וחברתית יכולה בהחלט לעזור בהפחתת הסיכון לדיכאון או בעזרה מוראלית במהלך הטיפול. חשוב לקחת בחשבון שתקופת הדיכאון היא תקופה לא פשוטה ופעמים נוצר מצב של פערים ומועקות בין האדם הסובל מדיכאון לבין משפחתו אשר אינה בהכרח מבינה מה עובר עליו. כאן חשוב לנקוט בגישה ותרנית וסלחנית אשר תעזור למטופל בהתמודדות. בנוסף, חשוב לעבוד על תקשורת חיובית ויציבה.

לא מוותרים על פעילות גופנית

חשוב שחלק בלתי נפרד מאותה מסגרת טיפול שעיקרה טיפול בדיכאון ללא תרופות תשלב פעילות אירובית קבועה שעיקרה שחרור אנדורפינים.  ואימוני כוח.  פעילות גופנית בדרך כלל משפרת את המצב רוח, בעיקר אימוני התנגדות,  כמו למשל הרמת משקולות, שכן קיימת טענה שעל ידי הזרמת הדם למוח בעת אימוני כוח, ניתן לשנות את מבנה המוח ואת תפקודו. ניתן לגרום למוח לשחרר אנדורפינים אשר משפיעים על מצב הרוח של המתאמן.

לסיכום, נכון להיום הצעד הראשון החשוב ביותר הוא לפנות אל עזרה מקצועית ולעבור אבחון אשר יקבע האם אתם או יקירכם אכן סובלים מדיכאון, מהי רמת החומרה של הדיכאון ומהו הטיפול האידיאלי עבורכם. בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button