me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול פסיכולוגי ילדים

מהו טיפול פסיכולוגי לילדים? כיצד תדעו מתי ילדיכם נזקק לטיפול פסיכולוגי ומהו תפקיד ההורה במסגרת ההליך הטיפולי? כל מה שצריך וחשוב לדעת על טיפול פסיכולוגי לילדים בכתבה שלפניכם.
טיפול-פסיכולוגי-ילדים

טיפול פסיכולוגי ילדים מהווה הגדרה רחבה למגוון גישות טיפוליות אשר נועדו לצרכי טיפול במצוקות רגשיות ו/או הפרעות קוגניטיביות והתנהגותיות העלולות להופיע בגיל הילדות וההתבגרות. מסגרות של טיפול פסיכולוגי בקרב ילדים, אינן דומות למסגרות טיפול פסיכולוגי במבוגרים, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שקיימים הבדלים מהותיים בהתפתחות הקוגניטיבית והרגשית של ילדים בהשוואה למבוגרים, וגם לנוכח העובדה שילדים ובני מתקשים (ברוב המקרים) להביע את רגשותיהם ותחושותיהם באמצעות תקשורת מילולית המהווה חלק בלתי נפרד מכל הליך טיפול פסיכולוגי בקרב מבוגרים.

לפיכך, מסגרות טיפול פסיכולוגי ילדים, מיושמות על ידי אנשי מקצוע בעלי התמחות בתחום הטיפול הפסיכולוגי והטיפול הרגשי בילדים, כאשר הגישה הטיפולית מותאמת על ידי המטפל (פסיכולוג קליני בהכשרתו) בהתאם לאופי הילד, צרכיו ויכולותיו.

מהן הסיבות בגינן מומלץ לשקול פנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי ילדים?

פנייה יזומה לקבלת טיפול פסיכולוגי ילדים מומלצת בכל אותם מקרים בהם הילד מגלה סימני מצוקה ו/או קשיים בתפקוד היומיומי התואם את גילו. כמו כן, טיפול פסיכולוגי בקרב ילדים מומלץ במקרים ומצבים בהם הילד נחשף לאירועים טראומתיים ו/או נדרש להתמודד עם שינויים משמעותיים בחייו כגון: אובדן או מחלה של בן/בת משפחה מדרגה ראשונה, תהליך גירושין של הוריו וכדומה.

סימני המצוקה הנפוצים ביותר בקרב ילדים, העלולים להעיד על מצב רגשי ו/או הפרעה נפשית ממנה סובל הילד, כוללים בין היתר: שינוי התנהגותי בולט במסגרת המשפחתית/החינוכית וכדומה, רגרסיה, גילוי אלימות, מצבי חרדה ותגובות בהלה קיצוניות, הסתגרות, פרצי בכי ללא סיבה מוצדקת וכדומה.

חשוב לציין שטיפול פסיכולוגי בקרב ילדים, מותאם למאפייני המצוקה והבעיות מהן (או אליהן) חשוף הילד/ה, כאשר מסגרת הטיפול מוצעת גם במסגרת טיפול פרטני לילד/ה, גם במסגרת טיפול משפחתי וגם במסגרת הדרכת הורים.

תפקיד ההורה במסגרת ההליך הטיפולי

כהורים, מוטלת עלינו האחריות להיות ערים ומודעים לכל סימני האזהרה והמצוקה העלולים להתלוות למצוקה רגשית/נפשית עימה מתמודד ילדינו, כאשר מרגע הפנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי לילדיכם, לכם כהורים, ישנו חלק משמעותי בהצלחת התהליך הטיפולי, וזאת באמצעות יישום הכלים המעשיים אליהם תחשפו במסגרת הדרכת הורים פרטנית או קבוצתית המהווה ברוב המקרים חלק בלתי נפרד ממסגרות טיפול פסיכולוגי ו/או מסגרות טיפול רגשי בקרב ילדים.

טיפול פסיכולוגי ילדים במרכזי ME

אנחנו במרכז המומחים  ME- מרכזים לטיפול רגשי עוסקים ומתמחים במתן טיפול פסיכולוגי וטיפול רגשי בקרב ילדים. מסגרות הטיפול המוצעות על ידינו מותאמות לכל ילד/ה ובן/בת נוער באופן פרטני וזאת בהתאם לאופי הילד, צרכיו ויכולותיו. במרכז מיושמות שיטות וגישות טיפוליות מגוונות תואמות גיל. כמו כן, כל מסגרות הטיפול הפסיכולוגי/רגשי המיושמות במרכז מלוות בהדרכות הורים המאפשרות להורים להיות גורם מעצב, תומך ומכוון לאורך כל שלבי הטיפול. מעוניינים שהמומחים של ME יאבחנו את ילדכם ויספקו לו מעטפת טיפולית מדויקת באמצעותה הוא יוכל להתמודד עם בעיותיו? צרו קשר עוד היום בטלפון 5806* או צרו קשר דרך האתר:

למאמרים נוספים בתחום...

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button