me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול רגשי לילדים

מהו טיפול רגשי לילדים? באיזה מצבים ומקרים מומלץ לפנות לקבלת טיפול ייעודי מסוג זה לילדים ומהו תפקיד ההורה במהלך הטיפול? כל מה שצריך וחשוב לדעת אודות הטיפול הרגשי לילדים בכתבה שלפניכם.
טיפול רגשי לילדים

ילדים ובני נוער עלולים לחוות קשיים ורגשות שליליים במהלך שנות חייהם המעצבות, כאשר תפקידנו כהורים הוא למצוא את הדרך הטובה ביותר לסייע להם. אחת מאותן דרכים הינה מסגרת טיפול רגשי לילדים ובני נוער המותאמת לכל ילד/ה או לכל מתבגר/ת באופן פרטני ובהתאם ליכולותיו ומאפייניו הייחודיים של המטופל/ת.

חשיבותה של מסגרת טיפול רגשי לילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער, בניגוד למבוגרים, אינם נוהגים לבטא מצוקה או קושי באופן מילולי, ולכן, לא תמיד קל להבין שהילד זקוק למסגרת כזו או אחרת של טיפול רגשי. לפיכך, תפקידנו כהורים להיות מודעים לכל הסימנים המקדימים (עקיפים וישירים כאחד), היכולים להעיד על כך שילדינו מצויים במצוקה רגשית. חשוב לציין שמצוקה רגשית או קשיים כאלו ואחרים אותם חווים הילדים, עלולים לבוא לידי ביטוי באופן עקיף בהתנהגותם, בתפקודם היומיומי ובמערכות יחסיהם עם סביבתם הקרובה, כאשר המצוקה, הסבל והקושי אותם חווים הילדים עלולים להפריע להתפתחותם התקינה ואף להשתלבותם במסגרות חינוכיות.

מתי מומלץ לשקול פנייה לקבלת טיפול רגשי לילדים ובני נוער?

מסגרות הטיפול רגשי לילדים ובני נוער, מיועדות ומותאמות למגוון רחב של מצבים ומקרים עימם מתמודדים הילדים ובני הנוער והוריהם כאחד, כגון:

  • ביטויי אלימות, כעסים והתקפי זעם
  • הפרעות שינה ואכילה
  • רגרסיה לשלבים התפתחותיים מוקדמים כגון: בעיית הרטבה בלילות
  • ביישנות מופרזת ו/או הסתגרות
  • אילמות סלקטיבית
  • הפרעות הסתגלות וליקויים ברכישת מיומנויות חברתיות וכישורי חיים
  • הפרעת קשב וריכוז
  • דימוי עצמי וביטחון עצמי ירוד
  • קשיי תקשורת של ההורה עם הילד ו/או קשיים בהצבת גבולות

כמו כן, טיפול רגשי לילדים ובני נוער מומלץ במצבים בהם המסגרת המשפחתית חווה משבר ונדרשת להתמודד עם אירועי חיים שונים כגון: גירושין, אובדן של בן/בת משפחה, מחלה כרונית של אחד מבני המשפחה וכדומה.

תפקידו של ההורה במהלך הטיפול

על מנת לאפשר להורה להיות מעורב בהליך הטיפולי, לכל מסגרת טיפול רגשי לילדים מתווספת הדרכה הורית שמטרתה להעניק להורי הילד/ה  את כלים הנכונים באמצעותם הם יוכלו ליישם על הצד הטוב ביותר את המלצות הטיפול.

טיפול רגשי לילדים במרכזי ME

אנחנו ב- ME, מרכזים לטיפול רגשי, מאפשרים לכל אחד ואחת מביניכם להשתלב במסגרות טיפול רגשי שונות המותאמות לאופי הילד, צרכיו ויכולותיו. צוות המומחים הפועל במרכז, מתמחה בליווי הליכי טיפולי רגשי לילדים ובני נוער בגילאי 4 עד 18, וזאת באמצעות שיטות טיפול שונות הכוללות בין היתר: טיפול באמצעות אמנות, טיפול התנהגותי, טיפול במשחק ושיטות טיפוליות נוספות תואמות גיל.

חשוב לנו שתדעו: כל מסגרות הטיפול המיושמות במרכזי ME, מלוות בהדרכות הורים פרטניות ו/או קבוצתיות. לפרטים נוספים חייגו  5806* או צרו קשר דרך האתר:

למאמרים נוספים בתחום...

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button