me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערכת היחסים בין הורים למורים – כל שיש לדעת!

מערכת היחסים בין ההורים בישראל לבין מוריהם של ילדיהם הינה מערכת יחסים מלאת אתגרים. מצד אחד, נמצאת אישיות מקצועית, אשר מלווה את ילדכם במרבית שעות היממה, ושהשפעתה עליו משמעותית במיוחד ועשויה להימשך שנים רבות. מנגד, מי יודע יותר טוב מכם מה טוב עבור ילדכם? כשבמהלך היום-יום מתקבלות עשרות החלטות הנוגעות, באופן כזה או אחר, לילדכם, הופכת מערכת יחסים זו ללא פשוטה כלל וכלל. כיצד תצליחו לשמר על יחסים תקינים ובריאים לאורך זמן ומדוע חשוב לשמור על מערכת יחסים זו? הנה כמה תשובות שיסייעו לכם בכך.
מערכת היחסים בין הורים למורים – כל שיש לדעת!

מדוע קיימות מחלוקות בין הורים למורים?

מגוון סיבות מולידות קונפליקטים בין הורים למורים חדשות לבקרים. כמובן, הבדלי הגישות החינוכיות עומדת בראשן, אבל לא רק. להורים רבים זיכרונות שליליים רבים מתקופתם כתלמידים, אשר משפיעים עליהם. זאת ועוד, גישה חשדנית או ביקורתית יתר על המידה של ההורה (ולעיתים גם של המורה) יוצרת תשתית שלילית עליה מושתת מערכת היחסים. גם מעורבות רגשית גבוהה מדי (לרוב – הגנת-יתר על ילדכם מתוך אהבה כלפיו) עלולה להסב נזק רב למערכת יחסית זאת.

כללי הבסיס למערכת יחסית הורים – מורים

כבסיס הרחב למערכת היחסים הזו, חשוב להבין: האופן שבו אתם נוהגים כלפי מוריו של ילדכם משפיעה מאוד על האופן שבו הוא ינהג. ילדים נוטים לחקות, ואם בנכם או בתכם יראו אתכם נוהגים במוריהם בחוסר כבוד, צועקים עליהם, מבטלים את דבריהם, מזלזלים בהם וכדומה, הם עלולים לנהוג באופן דומה. לכן, בתור התחלה, וגם אם אינכם מסכימים עם כלל דבריהם, נהגו כלפיהם באותו האופן בו הייתם רוצים שינהגו כלפיכם – בכבוד.

ביקורת של הורה כלפי מורה עשויה להיות עניין מקובל והגיוני, בתנאי שהיא נאמרת באופן הנכון, בתזמון הנכון ובמידתיות. אי אפשר בכל פעם שהמורה נוהג/ת באופן מעט שונה ממה שאתם חושבים שיש לנהוג, לומר להם את דעתכם השלילית על כך. אף אחד לא אוהב שעומדים לו מאחורי הגב בעבודתו ומעירים לו על כל דבר. ותחשבו שיש עוד 30 הורים כמוכם... לכן מומלץ אחת לכמה חודשים/ שבועות או ימים וזאת בהתאם לצורך  – בין אם במסגרת אסיפת הורים או בכל פלטפורמה מקובלת אחרת – לומר למורה, בצניעות וענווה, את דעתכם על האופן המומלץ לעבודה עם ילדכם. לא מתוך ביקורת, כי אם מתוך רצון להקל על המורה ועל הילד ולשפר את מערכת היחסים ביניהם ואת ההישגים הלימודיים והאחרים.

דעו שמחקרים רבים הוכיחו כי מערכת יחסים תקינה של מורה-תלמיד, "מפנה" את התלמידים להצלחות בתחומים האקדמאיים, החברתיים ואחרים. ומערכת יחסים תקינה שכזאת מתחילה, כאמור, בכם.

עצות נוספות לשמירה על מערכת יחסים תקינה עם המורה

קיימת חשיבות גדולה לשמירה על מערכת יחסים תקינה ובריאה עם המורים של ילדכם. שכן, קשר טוב עם המורה יכול להוביל לעבודה משותפת שיוביל לפתרון בעיות שונות, צמיחה ושגשוג של ילדכם. 

  • היו קשובים לדעותיו ולמידע שהמורה מעניק/ה לכם: זכרו שהם נמצאים עם ילדכם שעות ארוכות מדי יום, רואים אותו בסיטואציות שאתם לא רואים, וכן שיש להם ידע מקצועי שלא תמיד נמצא אצלכם. אל תבטלו את דבריהם.
  • הקניית מיומנות בסיס לילדכם – אל תחשבו שבעצם הגעתו לגיל בית הספר, תפקידכם כהורים תם ו"מועבר" לצוות ההוראה. עליכם להעניק לו את הבסיס שיאפשר לו להתמודד בהצלחה במסגרת הבית ספרית הלא פשוטה. דחיית סיפוקים, הקניית גבולות ברורים, התחשבות ברצונות אחרים הם קווי יסוד שעליכם להעביר לילדכם, בשיתוף ועזרת צוות ההוראה.

לפני סיום, תרשו לנו להמליץ לכם על הדרכת הורים, שמחוללת שינוי מהותי בכל הקשור לסבך היחסים הורה-תלמיד-מורה-בית ספר. הנחיית הורים באחד ממרכזי ME תעזור לכם בכל הקשור אל דילמות ואתגרים, תסייע לכם להבין את הצד השני וכן תעזור בכל הקשור אל התמודדות עם בליל הרגשות שאתם חשים. הורים ניסו ושינו את חייהם, ובעיקר את חיי ילדיהם, לאורך זמן. לפרטים נוספים התקשרו אל המומחים של מרכזי ME ב - כוכבית 5806  או השאירו את פרטי ההתקשרות שלכם באתר שלנו ואנחנו נחזור אליכם בהקדם! בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button