me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לסדר את החדר לילדים עם ADHD?

עבור אנשים רבים, אי סדר במרחב הסביבתי שלהם יוצר אי סדר מחשבתי, המקשה עליהם להתנהל בשגרת היום-יום. אלא שעבור ילדים בפרט ואנשים בכלל עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), הקשר בין אי הסדר החיצוני לפנימי מובהק וחזק עוד יותר. כעת, כשהחופש הגדול בעיצומו ומטלות הלימודים אינן חלק משגרת היום של ילדכם, זהו הזמן האידיאלי לסידור החדר שלהם יחד איתם. איך תעשו זאת נכון? מיד תגלו הכול...
איך-לסדר-את-החדר-לילדים-עם-ADHD

מדוע ילדים עם ADHD מבולגנים יותר?

אם כהורים לילדים עם ADHD אתם חשים שהסדר כמעט אינו קיים בחייהם של ילדכם, כנראה שאתם לא טועים. הדבר אינו נובע מעצלות או ניסיון להמרות את פיכם ולהראות לכם מי שולט בנעשה בבית, אלא בעיקר בשל השפעות הלקות שלהם. הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות גורמת לצעירים קושי רב בביצוע משימות הנמשכות יותר מכמה רגעים ספורים. הם "קופצים" מעניין לעניין במהירות-שיא, לעיתים מבלי לשים לב לכך; הם מוסחים בקלות רבה (רעשים, תזוזות, ריחות, אורות, צבעים וכדומה גורמים לרבים מהם להסחה מיידית); עומס פיסי (כמו למשל – ריבוי חפצים בחדר) יוצר אצלם עומס ובלבול במחשבה; ועוד. בשורה התחתונה, ילדים עם ADHD אכן נוטים להצליח פחות בשמירה על הסדר בחדרם.

כיצד תוכלו לסייע לילדכם לשמור על סביבה נקייה ומסודרת?

כאשר מדובר בחדרו של ילד עם ADHD, המשפט LESS IS MORE (פחות זה יותר), רלוונטי במיוחד. בעיצוב החדר, הכניסו רק מה שבאמת צריך, תוך כדי ויתור על חפצים רבים שעלולים לגרום להסחות דעת חוזרות ונשנות. מיטה ושידה – כן, אך ספרים, צעצועים, משחקים – בכמות מצומצמת. מחקרים רבים שנעשו בנושא (בעיקר בעניין ריבוי הצעצועים והמשחקים), הוכיחו באופן חד משמעי שככל שלילדים עם הפרעת הקשב היו פחות משחקים, הם שיחקו עימם למשך יותר זמן ובאופן מעמיק יותר. כפי שאמרנו, LESS IS MORE. המלצה נוספת היא ארגון סביבת משחקים על פי תחומים ברורים אשר יהיו נגישים לילד מבחינת גובהו. דוגמה לכך היא סידור מגירות לפי נושאים, כאשר על כל מגירה ניתן להדביק פתק עם כיתוב ו/או תמונה (מכוניות, בובות, כלי מטבח ועוד – בהתאם לגיל הילד), לא תאמינו כמה האלמנטים ה"קטנים" הללו עשויים לחולל מהפכה של ממש.

אז צמצמתם את כמות החפצים וסידרתם אותם לפי תחומים. מה עוד? ובכן, בחירת צבעים היא נושא חשוב. גם אם אתם מאוהבים בצבעים חזקים ובולטים, בחדרו של ילדכם העדיפו צבעים עדינים, משתלבים ולא בולטים, בראשם לבן.

זמן לסדר את החדר! איך תעשו זאת נכון?

ובכל זאת, גם חדרים בהם יש חפצים מעטים מתבלגנים בסופו של דבר.. וזה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים ולסדר את החדר. הנה כמה טיפים כיצד לעשות זאת נכון:

  1. הדדיות ושיתוף פעולה – אל תסדרו את החדר עבור ילדכם. זוהי משימה שלו. חשוב שהילד שלכם יהיה זה שיחליט להיפרד מהצעצועים וזה שיגיע להחלטה מה חשוב לו בחדרו שלו. הילד הוא הסמכות בחדר וקבלת החלטות בכל הקשור אל סידור חדרו תתרום רבות לביטחון שלו. זיכרו, אתם על תקן "כוח העזר" בלבד.
  2. לתרום חפצים, משחקים וצעצועים שלא בשימוש – אל תזרקו אותם לפח, אלא תרמו אותם והדגישו בפני ילדכם את המעשה הטוב שהם עושים ואת ההנאה שילד אחר יפיק מהחפצים הללו.
  3. לא להחליט עבורו – תנו לילד אוטונומיה להחליט מה הוא רוצה לתרום. ניתן להציב לו רף מינימאלי או טווח של מספר החפצים הנדרשים, מומלץ לייעץ עבורו, אפשר לכוון אותו, אבל שהמילה האחרונה תהיה שלו.
  4. להתחיל ולסיים – כל דחייה מובילה לדחייה נוספת, בטח כשמדובר בילדים עם לקות זו. סידור חדר אינו משימה ארוכה במיוחד. בצעו אותה יחד עם ילדכם בפעם אחת.

והכי חשוב – בצעו את משימת הסידור בכיף, עם חיוך, צחוק והשתטות. זה יהפוך את כל העניין לנעים יותר עבור כולכם... בהצלחה!

מאמר זה מובא לכם על ידי צוות המומחים של ME – מנטל אקספרטס, מרכזים לטיפול רגשי. מעוניינים בהנחייה וטיפול לגבי ילדכם וכל הקשור אל - ADHD?  אנחנו מציעים טיפולים פרטניים ומשפחתיים בנושא לילדים ובני נוער בשנים המעצבות. למידע נוסף התקשרו 5806*

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button