me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בדיכאון וחרדה

נכון להיום הטיפול המומלץ ביותר בחרדה ובדיכאון הוא טיפול משולב :תרופתי ורגשי. במאמר זה נרחיב אודות מהות החיבור של צמד זה ('דכאון' ו – 'חרדה'), והטיפולים הנהוגים במקרה של דיכאון וחרדה. התחילו לקרוא.
דכאון-וחרדה

דיכאון וחרדה – הסבר אודות "זוגיות" זו

פעמים רבות ניתן לראות שאנשים סובלים מתחלואה כפולה בדמות דיכאון וחרדה. נכון להיום שתי הפרעות אלו הן הנפוצות ביותר. אמנם מדובר על שתי הפרעות שונות, אך פעמים רבות אותם אנשים אשר לוקים בדיכאון יחווה גם כל מיני סימפטומים של חרדה. אם למשל אדם סובל מדיכאון, פעמים רבות הוא מפתח חרדה מהמצב הנפשי שלו ובמקביל יש אנשים רבים אשר מפתחים דיכאון בעקבות החרדה או חרדות מהן הם סובלים. כאמור, כיום טיפול בדיכאון וחרדה הינו טיפול משולב, כלומר טיפול תרופתי וטיפול רגשי.

דיכאון וחרדה - עזרה מקצועית חובה

דכדוך זוכה פעמים רבות בשפה העממית לסלנג 'דיכאון', אך מה שמתחיל כדכדוך עלול להפוך במהרה לכדור שלג ולהתגלות המגבילה את אותו אדם שסובל ממנה. אשר מחייבת התערבות רפואית. במקרים רבים מתלווה לדיכאון גם חרדה. אנשים רבים אשר סובלים מדיכאון וחרדה סובלים מסימפטומים שונים כמו למשל סף גירוי נמוך, אי שקט, התפרצויות כעס ועוד.

חשוב להבין שרבים אינם מבינים מהו דיכאון ופעמים רבות הם שופטים את אותו אדם הסובל מחרדה או דיכאון ומצפים ממנו להפסיק להתפנק ולקחת את עצמו בידיים וישנם גם מקרים של משפחות אשר אומרות לאותו בן משפחה שסובל ממצב זה שהוא גורם נזק למשפחה ולעצמו בדכדוך שלו. לכל דבר ובדיוק כמו כל מחלה חובה לפנות לעזרה מקצועית מתוך מטרה להקל על הדיכאון והחרדות.

עזרה מקצועית – טיפול בדיכאון וחרדה

טרם בחירת אותו טיפול בדיכאון וחרדה חשוב לעבור אבחון על ידי פסיכיאטר בעל הכשרה בתחום ובהתאם לאבחנה וקביעת רמת החומרה והסימפטומים הנלווים לדיכאון ולחרדה, יומלץ הטיפול המתאים ביותר. נכון להיום אפשרויות הטיפול הן:

  • טיפול פרטני – עזרה מקצועית יכולה לבוא לידי ביטוי בטיפול המועבר על ידי מטפל מוסמך. נכון להיום יש סוגים שונים של טיפולים פרטניים, כאשר הטיפול המומלץ ביותר לדיכאון וחרדה הוא בדרך כלל טיפול משולב הכולל טיפול תרופתי וטיפול דינאמי רגשי. במקרים קיצוניים כאשר מדובר על דיכאון קליני מז'ורי (95% מהסובלים מדיכאון אינם נחשבים במצב זה), ניתן לפנות אל עמותות מתמודדים ולביטוח לאומי.
  • טיפולים במרכזים פרטיים - המשלבים את כל השירותים תחת קורת גג אחת כמו למשל מרכז טיפול רגשי פרטי ME המאגד מטפלים מוסמכים ובעלי ניסיון טיפולי רב בתחום הדיכאון והחרדות תחת קורת גג אחת. יתרונות נוספים של ME בא לידי ביטוי בעבודת צוות המומחים, קביעת תור תוך פרק זמן קצר, שמירה מלאה על דיסקרטיות בכל הקשור אל הטיפולים ועוד.
סוגי טיפולים בדיכאון וחרדה
  • טיפול IPT (פסיכותרפיה בינאישית) – הטיפול מותאם לשכבת הגיל. יש טיפול המותאם למתבגרים. זהו טיפול קצר מועד. בפסיכותרפיה הבינאישית מאמינים שהסוגיות הבעייתיות אשר יכולות להוביל להפרעת דיכאון מתמשכות (כאמור, רוב מצבי הדיכאון אינם חמורים), הן צער כתוצאה מאובדן של הורה או חבר, קשיים בינאישיים, אי בהירות לגבי תפקידי חיים ותקופות מעבר ומשברים נוספים.
  • טיפול CBT – טיפול קצר מועד המשלב את ההיבט הקוגניטיבי וההתנהגותי. טיפול זה אידיאלי למצבים של חרדה והמומחים בדרך כלל מציעים טיפול המשלב טיפול תרופתי וטיפול CBT.
  • טיפול תרופתי – טיפול בדיכאון וחרדה אצל ילדים ומתבגרים יכול לערב פרוזק או פקסיל לטיפול בילדים החל מגיל 8. בנוסף, תרופות נוספות משתייכות אל קבוצת ה – SSRI. תרופות אלו משפיעות על הנוירו טרנסמיטורים במוח. אנשים שמצויים בדיכאון חווים רמה נמוכה של שני מעבירים: נוראדרנלין וסרוטנין, תרופות אלו עוזרות להעלות את הרמה של המעבירים העצביים, כאשר תרופות אשר משתייכות לקבוצת ה – SSRI גורמות לעלייה של סרוטנין ותרופות ממשפחת ה – SNRI  עוזרות גם בהעלאת הסרוטנין וגם נוראדרנלין.
  • טיפול משולב – הטיפול המומלץ ביותר לדיכאון הוא טיפול משולב, קרי, טיפול המשלב בין תרופות לבין טיפול רגשי דינאמי. . למצבים של חרדה הטיפול המשולב יכלול טיפול תרופתי וטיפול CBT.

עזרים נוספים הם פעילות גופנית קבועה (פעמים רבות היא עוזרת בהפחתת הדיכאון אצל נוער ומבוגרים), מדיטציה, מיינדפולנס, ביופידבק ועוד.

 לפרטים נוספים אודות טיפול בדיכאון וחרדה ניתן לפנות אל המומחים של ME מרכז לטיפול רגשי המאגד את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת, ב - *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button