me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיאום הורי להורים גרושים

תיאום הורי הוא תהליך טיפולי המיועד להורים גרושים אשר מצויים במשבר תקשורתי ואישי ולא יכולים או מעוניינים ליישם את ההסכם עליו הם חתמו משום חילוקי דעות.
u56208680

אם כל נושא אשר קשור אל הילדים ומחייב הסכמה ביניכם מתפתח לריב חשוב שתיקחו בחשבון שהנפגעים העיקריים בסיפור הזה הם הילדים שלכם. התשתית של תיאום הורי תמיד תהיה טובת הילדים. מעוניינים לפעול לטובת ילדכם ולפתור את הבעיות השונות ביניכם ללא מעורבות של בתי משפט אלא באמצעות עזרתו של גורם שלישי מקצועי אשר יגשר ביניהם? נכון להיום ניתן לפנות אל תיאום הורי באופן פרטי או בלית ברירה באמצעות בית המשפט לענייני משפחה.

היתרונות של התיאום ההורי

  • מזעור הפגיעה בילד – תהליך גירושין ויחסים בעייתיים בין ההורים תמיד יפגעו בביטחון ובתחושת הערך של הילד. תיאום הורי יאפשר לכם ההורים לגרום לילד להבין שניתן להיפרד כזוג אבל עדיין להישאר הורים המשתפים איתו פעולה ומתחשבים בצרכיו.
  • הורות קיימת – סכסוכים לרוב גורמים להורה "להיבלע" בתסכול הפרטי שלו ובמלחמה האישית נגד החצי השני, דבר אשר לעיתים יוביל את הילד לתחושה שההורה אינו מבחין בו ולא יכול לספק לו תשומת הלב הנדרשת לו. תיאום הורי מוצלח יוביל לכך שההורים ילמדו כיצד לתקשר כהורים ולהיות נוכחים במתכונת מלאה בחייו של ילדם.
  • קבלת מתכונת הורית שונה - הילד יבין שלמרות שהוריו נפרדו, ההורות קיימת גם במתכונת הנוכחית ויש לו מקום משלו בשני בתים נפרדים.
  • נתיב תקשורת - ההורים ילמדו כיצד לתקשר כהורים ולמצוא פתרונות לאי הסכמות בנושאים שונים הקשורים לילדים. התקשורת ביניהם תמיד תיעשה תוך כבוד הדדי ושיתוף פעולה.

תיאום הורי – הלכה למעשה

תהליך זה שעיקרו פתרון קונפליקטים בין בני הזוג הגרושים, תמיד יהיה תחום בזמן וינוהל על ידי מומחה מהתחום הטיפולי (פסיכולוג קליני/ עובד סוציאלי/ מטפל זוגי ומשפחתי או מדריכי הורים אשר עברו הכשרה מיוחדת בטיפול זוגי ומשפחתי ). המטפל ילמד את ההורים כיצד לשמור על תקשורת תקינה למטרת טובת ילדיהם ויעזור להם לצמצם את הקונפליקטים הזוגיים ואת הפגיעה הרגשית בילדם. באם תיאום הורי נעשה בעקבות הוראה של בית המשפט, המומחה שילווה את התהליך יוודא שהוראות בית המשפט בכל הקשור אל התפקוד ההורי יצאו לפועל. כלומר, אם למשל הבעיה בגללה הזוג הגיע לבית המשפט הייתה אי יישום בפועל או אי ביצוע תקין של הסדרי משמורת שבית המשפט קבע, המטפל יעזור לזוג להגיע להסכמה בעניין זה.

תיאום הורי - הבנה ככלי ליישוב סכסוכים

בתיאום ההורי, המטפל יגרום להורים להבין שהמסרים שהם מעבירים אחד לשני באמצעות הילד והשימוש שלהם במניפולציות רגשיות גורמים לפגיעה רגשית בילדם. מלבד הבנה זאת ההורים ילמדו להשתמש בכלים שונים לניהול ההורות המשותפת שלהם ויצאו נשכרים מהטיפול שכן הם ילמדו לצמצם קונפליקטים ביניהם, דבר שימנע ברוב המקרים הגשת תביעה בדבר סוגייה זו או אחרת לבית המשפט.

בעת הטיפול המטפל יעזור להורים לזהות את האלמנטים הרגשיים של הקונפליקטים הרגשיים איתם הם מתמודדים (למשל, הסיבה לכך שההורה לא מוכן שהילד יכיר את הפרטנרית החדשה של ההורה האחר היא לא משום שהדבר יבלבל את הילד אלא משום חוסר יכולת להשלים עם הזוגיות החדשה של הפרטנר לשעבר). ברגע שההורה יזהה ויודה בדבר ויראה אך ורק את טובת הילד, לשני ההורים יהיה קל יותר ליישב סכסוכים הנוגעים למשמורת ונושאים נוספים הקשורים אל טובת הילד.

בשורה התחתונה, במהלך תיאום הורי ההורים ירכשו כלים לניהול ההורות המשותפות שלהם באופן שמכוון לטובתו של ילדם ומדגיש את צרכיו. בנוסף, הם ילמדו טכניקות יעילות ליישוב המחלוקות ביניהם ולחיזוק השליטה העצמית, כאשר המטרה היא תקשורת טובה יותר ללא הצורך בתיווכו של גורם שלישי.

התגרשתם? אתם מתקשים לממש את החלטת בית המשפט או את ההסכם החתום ביניכם בכל הקשור אל הילדים שלכם? לא מעוניינים שהגירושין שלכם יהפכו למעמסה רגשית על ילדכם? התחילו בתהליך תיאום הורי. לפרטים נוספים התקשרו  5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button