מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

CBT – טיפול התנהגותי קוגניטיבי

טיפול התנהגותי קוגניטיבי אשר מוכר גם בראשי התיבות CBT : Cognitive Behavioral Therapy, הוא שיטת טיפול קצרה וממוקדת אשר משלבת שתי שיטות טיפול, השיטה ההתנהגותית והשיטה הקוגניטיבית. שיטה זו יעילה למגוון רחב של בעיות, ביניהן הפרעות אכילה, OCD, הפרעת קשב וריכוז, דיכאון והפרעות חרדה.

קצת אודות CBT ודפוס חשיבתי אוטומטי

CBT עוסק בקשר הקיים בין המחשבה – הרגש – ההתנהגות.  שכן, ברוב המקרים המחשבה משפיעה על הרגש אשר מוביל אותנו להתנהג באופן שמחזק את המחשבה שלנו. אחת ההנחות הקיימות בבסיס טיפול זה היא שלכל אחד מאיתנו יש דפוסי חשיבה אוטומטים. אוטומציה זו יכולה לעוות או לפגוע בדרך בה כל אחד מאיתנו מפרש את העולם ולכן דפוסי החשיבה האוטומטים אינם יעילים לנו. המטרה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי היא לזהות את דפוסי החשיבה האוטומטים והלא יעילים, להבין כיצד הם גורמים לנזק ומשפיעים על ההתנהגות והרגשות ולאחר מכן ללמד את המטופל להגמיש או לשנות כליל את דפוס המחשבה האוטומטי והמזיק. הנחת הבסיס היא שכאשר נשנה את הדפוס החשיבה החוסם, גם הרגשות וגם המחשבות שלנו ישתנו. דוגמאות למחשבות אוטומטיות שליליות שיוצרות מציאות הן: בחיים לא אמצא אהבה כי דחו אותי בדייט או לעולם לא אתקבל לעבודה שאני רוצה  כי אני נכשל בראיונות עבודה.

מתקנים את הדברים ועולים חזרה על הסוס

החרדה גורמת לרובינו להימנע מביצוע אותה פעולה שגורמת לנו לחרדה וזאת על מנת להימנע מתחושת הפחד. אולם, כאשר אנחנו נמנעים ממשהו ממנו אנו חרדים, אנחנו למעשה משמרים את החרדה ובטווח הארוך אף מעצימים אותה. אחת מאותן המטרות של טיפול CBT , תוך דגש על ההיבט ההתנהגותי, היא  להיחשף בהדרגה אל אותם הדברים שמעוררים בנו חרדה, אותם הדברים מהם נמנענו עד כה. אמנם בתחילת התהליך החרדה עלולה להתגבר, אך חשוב לקחת בחשבון שתהליך זה תמיד ייעשה תוך ליווי מקצועי ופיקוח וככל שיעבור הזמן וככל שנתעקש לחזור על אותו מצב מלחיץ ממנו אנחנו מפחדים, כך תפחת בהדרגה אותה חרדה ולעיתים אף תיעלם לחלוטין.

טכניקה זו בה נוקטים בעת טיפול CBT, נקראת טכניקת החשיפה, טכניקה בה אנחנו נחשפים באופן מבוקר ואיטי למה שמעורר אצלנו חרדה. בנוסף, CBT כולל גם טכניקות הרפיה והרגעה אשר יכולות לסייע בתהליך החשיפה של סיטואציות אשר טעונות רגשית. האמונה העומדת בבסיס טכניקה זו מבוססת על ההנחה שיש קשר הדוק בין הגוף לנפש, כך שאם הגוף יהיה רפוי, קרוב לוודאי שגם הנפש תהיה רגועה.

המטופל הוא הכלי העיקרי להצלחה – טיפול CBT

בשיטת טיפול קצר- מועד, המטפל מספק למטופל מגוון רחב של כלים התנהגותיים וקוגניטיביים המתאימים למצבו וזאת לאחר הבנת הבעיה של המטופל והגדרת מטרות הטיפול יחד איתו. כיוון שהמטופל מכיר את עצמו באופן הטוב ביותר, שיתוף הפעולה שלו קריטי להצלחתו של הטיפול. דבר חשוב נוסף אותו יש לדעת הוא שהצלחת הטיפול מתבססת לא רק על הפגישות הטיפוליות והמתרחש בהן אלא בעיקר על יישום משימות הניתנות לתרגול בזמנו הפנוי של המטופל. טיפול ה- CBT תמיד יכלול שיעורי בית ומשימות שונות וזאת במטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

לסיכום, בטיפול ה- CBT המטופל ילמד להכיר את ההתנהגות והמחשבות אשר מובילות להחמרת ושימור החרדה שלו וכיצד הוא יוכל להתמודד עם מנגנון החרדה שלו באופן הטוב ביותר וזאת בעזרת כלים שונים אותם המטפל יספק לו.

לפרטים נוספים אודות טיפול התנהגותי קוגניטיבי באמצעות המומחים של ME, חייגו 5806*

או צרו קשר דרך האתר

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
Call Now Button
צרו קשר
close slider
לוגו ME

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

גלילה לראש העמוד

התמודדות עם משבר הקורונה

בזמנים אלו המוקד הטלפוני שלנו 5806* מאפשר למומחי המרכז להיות אתכם בקשר רציף ולייעץ יומית בכול נושא.
פנו אלינו ונעשה את מירב המאמצים לדאוג לכם לטיפול המקצועי ביותר גם כעת.