מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

CBT – טיפול התנהגותי קוגניטיבי

טיפול התנהגותי קוגניטיבי אשר מוכר גם בראשי התיבות CBT : Cognitive Behavioral Therapy, הוא שיטת טיפול קצרה וממוקדת אשר משלבת שתי שיטות טיפול, השיטה ההתנהגותית והשיטה הקוגניטיבית. שיטה זו יעילה למגוון רחב של בעיות, ביניהן הפרעות אכילה, OCD, הפרעת קשב וריכוז, דיכאון והפרעות חרדה.

קצת אודות טיפול CBT ודפוס חשיבתי אוטומטי

CBT עוסק בקשר הקיים בין המחשבה – הרגש – ההתנהגות.  שכן, ברוב המקרים המחשבה משפיעה על הרגש אשר מוביל אותנו להתנהג באופן שמחזק את המחשבה שלנו. אחת ההנחות הקיימות בבסיס טיפול זה היא שלכל אחד מאיתנו יש דפוסי חשיבה אוטומטים. אוטומציה זו יכולה לעוות או לפגוע בדרך בה כל אחד מאיתנו מפרש את העולם ולכן דפוסי החשיבה האוטומטים אינם יעילים לנו. המטרה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי היא לזהות את דפוסי החשיבה האוטומטים והלא יעילים, להבין כיצד הם גורמים לנזק ומשפיעים על ההתנהגות והרגשות ולאחר מכן ללמד את המטופל להגמיש או לשנות כליל את דפוס המחשבה האוטומטי והמזיק. הנחת הבסיס היא שכאשר נשנה את הדפוס החשיבה החוסם, גם הרגשות וגם המחשבות שלנו ישתנו. דוגמאות למחשבות אוטומטיות שליליות שיוצרות מציאות הן: בחיים לא אמצא אהבה כי דחו אותי בדייט או לעולם לא אתקבל לעבודה שאני רוצה  כי אני נכשל בראיונות עבודה.

מתקנים את הדברים ועולים חזרה על הסוס עם טיפול CBT

החרדה גורמת לרובינו להימנע מביצוע אותה פעולה שגורמת לנו לחרדה וזאת על מנת להימנע מתחושת הפחד. אולם, כאשר אנחנו נמנעים ממשהו ממנו אנו חרדים, אנחנו למעשה משמרים את החרדה ובטווח הארוך אף מעצימים אותה. אחת מאותן המטרות של טיפול CBT , תוך דגש על ההיבט ההתנהגותי, היא  להיחשף בהדרגה אל אותם הדברים שמעוררים בנו חרדה, אותם הדברים מהם נמנענו עד כה. אמנם בתחילת התהליך החרדה עלולה להתגבר, אך חשוב לקחת בחשבון שתהליך זה תמיד ייעשה תוך ליווי מקצועי ופיקוח וככל שיעבור הזמן וככל שנתעקש לחזור על אותו מצב מלחיץ ממנו אנחנו מפחדים, כך תפחת בהדרגה אותה חרדה ולעיתים אף תיעלם לחלוטין.

טכניקה זו בה נוקטים בעת טיפול CBT, נקראת טכניקת החשיפה, טכניקה בה אנחנו נחשפים באופן מבוקר ואיטי למה שמעורר אצלנו חרדה. בנוסף, CBT כולל גם טכניקות הרפיה והרגעה אשר יכולות לסייע בתהליך החשיפה של סיטואציות אשר טעונות רגשית. האמונה העומדת בבסיס טכניקה זו מבוססת על ההנחה שיש קשר הדוק בין הגוף לנפש, כך שאם הגוף יהיה רפוי, קרוב לוודאי שגם הנפש תהיה רגועה.

המטופל הוא הכלי העיקרי להצלחה – טיפול CBT

בשיטת טיפול קצר- מועד, המטפל מספק למטופל מגוון רחב של כלים התנהגותיים וקוגניטיביים המתאימים למצבו וזאת לאחר הבנת הבעיה של המטופל והגדרת מטרות הטיפול יחד איתו. כיוון שהמטופל מכיר את עצמו באופן הטוב ביותר, שיתוף הפעולה שלו קריטי להצלחתו של הטיפול. דבר חשוב נוסף אותו יש לדעת הוא שהצלחת הטיפול מתבססת לא רק על הפגישות הטיפוליות והמתרחש בהן אלא בעיקר על יישום משימות הניתנות לתרגול בזמנו הפנוי של המטופל. טיפול ה- CBT תמיד יכלול שיעורי בית ומשימות שונות וזאת במטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

לסיכום, בטיפול ה- CBT המטופל ילמד להכיר את ההתנהגות והמחשבות אשר מובילות להחמרת ושימור החרדה שלו וכיצד הוא יוכל להתמודד עם מנגנון החרדה שלו באופן הטוב ביותר וזאת בעזרת כלים שונים אותם המטפל יספק לו.

לפרטים נוספים אודות טיפול התנהגותי קוגניטיבי באמצעות המומחים של ME, חייגו 5806*

או צרו קשר דרך האתר

שיטת טיפול  CBT  שונה משיטות טיפול פסיכולוגיות אחרות בכך שמתייחסת לשילוב בין קוגניציה (חשיבה), פעולה והתנהגות ומבוססת בראיות ומחקרים קליניים.  אם אתם מתמודדים עם חרדה או טראומה והסימפטומים משפיעים על איכות חייכם ועל תפקודכם מומלץ לפנות לקבלת טיפול cbt מקצועי, המתמקד בקשר שבין המחשבות להתנהגות שלנו. הפנייה אל טיפול בשיטת cbt אצל הצוות המקצועי והמומחה של מרכז המומחים ME, היא החלטה אשר יכולה לשנות מן הקצה אל הקצה את החיים שלכם והיא לחלוטין ההזדמנות לה חיכיתם.

 

שלושת היתרונות המרכזיים של טיפול cbt – טיפול התנהגותי קוגניטיבי

טיפול cbt הוא טיפול נפשי, התנהגותי ורגשי עם השפעות לטווח הארוך, בטיפול בשיטת CBT אתם לוקחים חלק פעיל בתהליך ובביצוע משימות מותאמות בחיי היומיום. לטיפול זה ישנם כמה יתרונות מהותיים על פני טיפולים אחרים, והם:

  1. לקיחת אחריות על המחשבות – בתהליך טיפול עקבי, המבוסס על ניסיון רב שנים של המטפל, ניתנת לכם הזכות לקחת אחריות על המחשבות שלכם ובסופו של תהליך גם לשלוט בהן. מחשבות שאינן מועילות או מקדמות את תפיסת העולם שלכם, לא יגרמו להשפעות רגשיות ולא יהפכו למכשול בדרך שלכם.
  2. המציאות משתנה מול העיניים שלכם – ברגע שבו המחשבות שלכם לא מנהלות את אורח החיים, ניתן לקחת החלטות באופן רציונלי ולפעול בהתאם למצב המתקיים בשטח. כך שיש לכם כוח אמיתי לשנות את החיים שלכם ולהביא את עצמכם לחוויית הצלחה.
  3. אתם אף פעם לא לבד – החשיבות האמיתית של הטיפול, היא הליווי המקצועי והצמוד של מטפלים מנוסים. אם אתם רוצים לאפשר לעצמכם להתמודד עם חרדה, פוביה או אירוע טראומטי, החשיבות של מטפל מקצועי ונוכח היא עוצמתית, דווקא ברגעים הכי קשים ומאתגרים של הטיפול.

 

טיפול cbt – מחזירים את הכוח לידיים של המטופל

על מנת לשבור את הדפוס ולצאת אל חיים עצמאיים, אתם צריכים להשקיע וזמן ותעצומות נפש, אשר יביאו לשינוי המבורך בחיים שלכם. אבל, אי אפשר לעבור תהליכים כה מורכבים לבד. ובדיוק מסיבה זו, הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME ישמח ללוות אתכם בתהליכי טיפול מסוג cbt, המבוססים על כלל ההגדרות המקצועיות והניסיון רב השנים בתחום בריאות הנפש והטיפול ההתנהגותי רגשי.

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
Call Now Button
צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

גלילה לראש העמוד