מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

טיפול התנהגותי קוגנטיבי

מתמודדים עם מחשבות שליליות ודרכי התנהגויות שונות אשר אינן משרתות אתכם? מעוניינים לשנות את דפוסי החשיבה השלילית בדרך למיצוי הפוטנציאל האישי הטמון בכם? זה הזמן לדעת הכול על CBT – טיפול התנהגותי קוגניטיבי.
טיפול התנהגותי קוגנטיבי

CBT (COGNITIVE BEHAVIORAL THERAPY) הידוע גם בשם 'טיפול התנהגותי קוגניטיבי', הוא למעשה טיפול נפשי שמטרתו לסייע לכל אחד ואחת מבינכם להתמודד עם מחשבות שליליות ודרכי התנהגויות שונות הגורמות לקשיים רגשיים, וכל זאת מתוך מטרה מכוונת לשינוי דרכי החשיבה והמעשים הנלווים אליה ובכך לשפר את הרגשתו של המטופל כלפי החיים.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי, הינו טיפול נפשי קצר מועד הנמשך בין שלושה לשישה חודשים לערך, כאשר לאורך הטיפול נעשה ניסיון לפתח דפוסי חשיבה והתנהגות אפקטיביים באמצעות תרגול מטלות טיפוליות שונות. המסגרת הטיפולית מאפשרת למטופל למצוא דרכים שונות לשינוי דפוסי מחשבותיו והתנהגותו וזאת במטרה לסייע לו להתמודד עם בעיותיו היומיומיים וקשייו הרגשיים. יחד עם זאת, חשוב לציין שמסגרת הטיפול ההתנהגותי – קוגניטיבי, שונה באופייה ומהותה מטיפולים נפשיים אחרים בהם מושם דגש על חוויות העבר, בכך שכל ההליך הטיפולי מתמקד בבעיות וקשיים עימם המטופל מתמודד בהווה.

טיפול CBT - למי הוא מיועד?

טיפולי CBT מיועדים לכל אחד ואחת מבינכם המעוניין לשנות את דפוסי חשיבתו השלילית ודרכי ההתנהגות הנלווים אליהם וזאת בדרך למיצוי הפוטנציאל האישי הטמון בו. כמו כן, טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוכח כאמצעי טיפול יעיל בבעיות שונות כגון: חרדות, דיכאון, חוסר ביטחון וקשיים הנובעים מערך עצמי נמוך, הפרעות אכילה, קשיי שינה, התפרצויות זעם, הפרעות קשב וריכוז וכדומה. בנוסף, המסגרת הטיפולית מיועדת לאילו מבינכם המתמודדים עם כאבים כרוניים, מצבי פוסט – טראומה והתמכרות לתרופות, סמים, הימורים וכדומה.

אופן הטיפול

CBT הינו טיפול פרטני המתקיים במסגרת סדרת מפגשים טיפוליים שתדירותם נקבעת בהתאם למאפייני הבעיות והקשיים עימם מתמודד כל מטופל/ת. הטיפול עצמו מתקיים באמצעות שיחות אישיות בין המטופל למטפל, כאשר ההליך הטיפולי מלווה בתרגול מטלות טיפוליות להן נדרש המטופל מחוץ למסגרת השיחות האישיות. חשוב לציין שמטרתו של כל טיפול התנהגותי- קוגניטיבי הוא להבין ולזהות את דפוסי החשיבה השלילית ודרכי ההתנהגות הנלווים להם ובכך לסייע לעזור למטופל לפתח דפוסי התנהגות אפקטיביים בדרך לשינוי המיוחל.

ME- מרכזים לטיפול רגשי המתמחים בטיפולי CBT

אנחנו במרכז המומחים -ME, מרכזים לטיפול רגשי, מזמינים גם אתכם לצאת לדרך חדשה ומיטיבה באמצעות שיטות טיפול שונות ומתקדמות מסוגן בתחום הטיפול הרגשי. צוות המומחים העומד לרשותכם בכל אחד ממרכזי ME ברחבי הארץ, מתמחה בין היתר במסגרות הטיפול ההתנהגותי- קוגניטיבי, וכל זאת באמצעות טיפולים פרטניים המותאמים לדרישותיו וצרכיו של כל מטופל/ת.

טיפול CBT במרכזי ME, מיועד לקבוצות גיל שונות, לרבות, ילדים ובני נוער בגילאי 4 עד 18, מבוגרים צעירים בגילאי 18 עד 21 ומבוגרים מגיל 21 ואילך. לפרטים נוספים אודות טיפול התנהגותי קוגניטיבי באמצעות המומחים של ME, חייגו 5806*

או צרו קשר דרך האתר

טיפול התנהגותי קוגנטיבי – הקשר בין מחשבות והתנהגות

בעשורים האחרונים מתפתחת ההבנה וההכרה בעולם הטיפול לגבי הקשר בין המחשבות וההתנהגות שלנו לבין הרגשות. בשנים האחרונות, קיימת הוכחה מחקרית לכך שהטיפול המיטיב ביותר לאדם הסובל מחרדות, פוביות וטראומות הינו טיפול התנהגותי קוגנטיבי.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי, או בשמו המקצועי הלועזי טיפול CBT, יכול לסייע רבות בהתמודדות רגשית עם מצבי חרדה למיניהם ובלבד שהאדם המגיע לטיפול יגיע למטפל מקצועי ומהימן ויהיה נכון להשקיע זמן ומשאבים בהתמודדות עם האתגרים הרגשיים והנפשיים אותם חווה. על מנת ולהתמודד עם האתגרים הרגשיים והנפשיים ולהתחיל טיפול התנהגותי קוגניטיבי אתם צריכים לפנות לעזרת הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME, ואנחנו נסייע לכם למצוא את הנתיב הנכון והראוי ביותר למצבכם האישי.

טיפול התנהגותי קוגנטיבי – היתרונות המרכזיים לשיטה זו

כשמטופלים בטיפול משולב של מחשבות – התנהגות, כפי שמתרחש בטיפול התנהגותי קוגניטיבי, ניתן לראות שינויים והשפעה חיובית בכל תחומי החיים של האדם. היתרונות של טיפול התנהגותי קוגניטיבי באים לידי ביטוי ב:

  1. יכולת לקחת אחריות על מעשים והתנהגויות – זוהי אולי המשימה המורכבת ביותר בכל תהליך טיפול. אדם שלא מצליח להסתכל בראי ולקחת אחריות על מעשיו, לעולם לא יצליח להשתחרר מהם במחשבותיו. ועל כן, השלב הקריטי להצלחת הטיפול הוא האחריות האישית ליצירת אורח חיים טוב יותר.
  2. ניתוק מחשבות לא מועילות – ברגע שבו אתם מתחילים לשלוט במחשבות אוטומטיות לא יעילות, שאינן משרתות אתכם, אפשר להתחיל להסתכל לפחדים בעיניים ולנסות למצוא את הדרך לפתרון הנכון. זוהי עבודה יום-יומית, מתסכלת לפרקים, אך חשובה מאין כמוה, והיא לב ליבו של תהליך טיפול התנהגותי קוגניטיבי, כך שאתם לא רוצים לוותר על העבודה הזו.
  3. יצירת הרגלי חיים חדשים – על מנת ללמוד לחיות עם האתגרים הנפשיים (הרי אף אחד לא מבטיח שהחרדות ייעלמו מעצמן), אתם צריכים לבנות הרגלים חדשים לחיים שלכם. הם יכולים להיות הרגלים קטנים וזניחים, או משמעותיים ומשני חיים. זה לא משנה. ככל והם הרגלים שעוזרים לכם.

טיפול התנהגותי קוגנטיבי  – ההחלטה לליווי ההולם היא חשובה

על מנת להצליח לעבור הליך טיפול התנהגותי קוגניטיבי, רצוי לבחור את המטפל הנכון לכם. לפיכך, מומלץ לפנות אל צוות המטפלים המגוון והמנוסה של מרכז המומחים ME, המציע שירותים למגוון רחב של אתגרים נפשיים ואישיים.

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
Call Now Button
צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

גלילה לראש העמוד