me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון אוטיזם באופן פרטי

אבחון אוטיזם הוא אבחון רפואי ופסיכולוגי הנכלל בסל הבריאות הממלכתי של מדינת ישראל ולמרות זאת רבים בוחרים לעבור אבחון אוטיזם באופן פרטי. במאמר זה נרחיב אודות אבחון אוטיזם וההבדל בין אבחון במסגרת פרטית לבין אבחון הנכלל במסגרת שירותי קופת החולים שלכם. התחילו לקרוא
אבחון-אוטיזם-באופן-פרטי

אוטיזם – נעים להכיר

קשיים בתקשורת, קושי בהתפתחות השפה, קושי ביצירת קשר עין, ביצירת קשרים עם ילדים ומבוגרים, נפנופי ידיים, חזרתיות, אי שימוש בתקשורת גופנית, דיאלוג שהוא מונולוג (חוסר התייחסות לדברי האחר), התנגדות לשינויים בסביבה המוכרת ורגישות חושית חריגה. כל אלו יכולים להצביע על חשד שילדכם מצוי על הרצף האוטיסטי ולכן הצעד הבא צריך להיות אבחון אוטיזם באופן פרטי או דרך קופת החולים. חשוב לדעת שיש תסמינים רבים ומגוונים כתוצאה מאוטיזם וכל ילד והתסמינים המאפיינים שלו.

אבחון אוטיזם – פרטי או דרך קופות חולים?

נכון לשנת 2021, אבחון אוטיזם הוא חלק מסל שירותי הבריאות והוא נעשה בדרך כלל במכון להתפתחות הילד. אפשרות נוספת היא אבחון אוטיזם באופן פרטי. היתרונות הרבים של המסגרות הפרטיות באים לידי ביטוי בדברים הבאים:

  • הבחירה שלכם – אתם אלו שבוחרים את אותו מכון בו אתם מעוניינים לעבור את האבחון ואינכם מחויבים לבחור אחד מאותם מכונים המצויים בהסדר אל מול קופות החולים.
  • זמינות – בניגוד למכונים המצויים בהסדר עם קופות החולים בישראל, קביעת תור לאבחון אוטיזם במסגרת פרטית, תהיה מהירה. במכונים של קופות החולים זמן ההמתנה בדרך כלל ארוך, קרי, חודשים.
  • מקצועיות חסרת פשרות – בניגוד לסטודנטים בהתמחות או אנשי מקצוע עם ותק מועט, במרכז ME לטיפול רגשי שמים דגש על אבחון על ידי מטפלים מוסמכים ובעלי וותק רב שנים בתחום אבחון אוטיזם.
  • ליווי אישי – במרכז ME מלווים את ההורים ואת הילד במהלך כל תהליך האבחון וגם לאחריו.
  • התאמת טיפול – אנו מציעים להורים אפשרות של אבחון והמשך טיפול במרכז ME, כך שגם ההורים וגם הילדים יעברו את כל התהליך תחת קורת גג אחת ובמעטפת נוחה ומוכרת של מטפלים מומחים המצעים שיטות טיפול מתקדמות.

אבחון אוטיזם – בוחן היבטים שונים

אבחון אוטיזם יכלול שני חלקים: רפואי ופסיכולוגי . האבחון הרפואי מתבצע ע"י פסיכיאטר והקריטריונים בעת האבחון הם בהתאם לספר האבחנות הפסיכיאטריות של אמריקה (5-DSM). האבחון יתייחס למספר נושאים עיקריים. אבחנה מבדלת, תקשורת (דבר אשר יכלול את כל הקשור אל האינטראקציה החברתית) ודפוסי התנהגות חזרתיים ותחומי עניין של הילד. בשורה התחתונה ניתן לומר שהמטרה של אבחון אוטיזם באופן פרטי או דרך קופות החולים היא לבחון את כל הקשור אל ההיבטים הרפואיים, תקשורתיים חברתיים, רגשיים תפקודיים וקוגניטיביים.

תהליך אבחון אוטיזם – חשוב לדעת

מי עושה את האבחון? אבחון אוטיזם באופן פרטי תמיד יתבצע על ידי מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד או פסיכיאטר ילדים ונוער. בנוסף, בחלק הפסיכולוגי יתקיים אבחון ADOS על ידי פסיכולוג התפתחותי או פסיכולוג קליני המומחה בתחום. גם פסיכולוג שיקומי או חינוכי יכול לבצע את האבחון כל עוד יש לו הכשרה מעשית בתחום.

מה האבחון כולל?

בדיקת רקע, בדיקה רפואית, אבחון על ידי איש מקצוע אשר יכלול הערכה התפתחותית,  הערכה תפקודית של הילד והערכה של תסמיני אוטיזם בסיום האבחון אנשי המקצוע ירשמו דו"ח הכולל את הממצאים ואת הכלים בהם הם השתמשו לקביעה של האבחנה. בנוסף, הם יציינו מהן שיטות וכלי האבחון בהם השתמשו ומה היו הליקויים אצל הנבדק בעת האבחון. הרופא והפסיכולוג הם אלו שיאשרו את האבחנה ובהתאם לאבחנה תתקבל החלטה באשר לשיטת הטיפול המתאימה ביותר לאותו ילד או מבוגר ומה הזכויות שלו במדינת ישראל.

האבחון תמיד יכלול שני חלקים: החלק הראשון תמיד יהיה מורכב מפגישות אבחון פסיכיאטרי, כאשר מפגש אחד יהיה עם ההורים והמפגש האחר יהיה עם הילד. באבחון זה הפסיכיאטר יגיע למסקנה באם הוא חושד שהילד אכן ברצף האוטיזם. החלק השני יהיה מורכב מאבחון פסיכולוגי. באבחון זה המפגש הראשון יהיה עם ההורים ואילו המפגש השני יהיה עם הילד. חשוב לדעת שרופא לא יכול לחתום על אבחנה של אוטיזם ללא החלק הפסיכולוגי. בנוסף, חשוב לדעת שבאבחון ASD (תסמונת הספקטרום האוטיסטי), יש לספק שתי חוות דעת נפרדות וזאת למטרת מיצוי זכויות. חוות דעת אחת של פסיכיאטר והשני של פסיכולוג קליני או התפתחותי.

בהתאם לרמת התפקוד, יש מצבים שילדים מתחת לגיל 3 ,  יהיו זכאים למעון יום שיקומי לפעוטות אשר לוקים באוטיזם. רמת התפקוד גם תכתיב באם ילד מעל לגיל שלוש ילמד בגן תקשורת או בגן רגיל. כמו כן, בהתאם לתוצאות האבחון יוחלט האם אותו נבחן יהיה זכאי  לטיפול בריאותי מקדם מחוץ למסגרות גניות והאם הילד יהיה זכאי לגמלת ילד נכה אשר ניתנת למטרת השמה במעון יום שיקומי או למטרת טיפולים מסוימים. באמצעות המוסד לביטוח לאומי

חשוב לדעת שסוגי הטיפולים המוצעים לאנשים על הרצף האוטיסטי הם טיפולים שמטרתם התמודדות עם סימנים נלווים לאוטיזם וזאת על מנת להעלות את רמת התפקוד של הילד או המבוגר ולכן ההתאמה  של שיטת הטיפול תיעשה בהתאמה מלאה לתוצאות שהתקבלו באבחון.

מרכז ME מציע לכם וליקרים לכם אבחון משולב הכולל הערכה פסיכיאטרית ואבחון פסיכולוגי. בהתאם לממצאים של האבחון המומחים של ME אשר נבחרו בקפידה ומוכרים כמומחים מובילים בתחום האוטיזם, יציעו לכם מעטפת טיפולית בהתאמה אישית במטרה לעזור לכם או ליקירכם להתמודד. בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button