me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר בין הפרעת קשב וריכוז ללקויות ראיה

הם מתקשים לשבת במקומם יותר מדקות ספורות. כל רעש קטן עלול להסיח את דעתם. מחשבותיהם נודדות למקומות רחוקים, לעיתים קרובות. כל משימה ומטלה עבורם היא אתגר סבוך במיוחד. אלו רק חלק מהתופעות הנלוות לחייהם של אנשים עם ADHD – הפרעת קשב וריכוז. בכתבה זאת נציין היכן ניתן לאבחן ADHD. האם קיים קשר בין הפרעה נפוצה זו לבין לקויות ראיה מסוגים שונים וכיצד קבוצת המומחים של ME , מרכזים לטיפול רגשי יכולה לעזור לילדכם משלב האבחון ועד שלב הטיפול. הבה נתחיל..
הקשר-בין-הפרעת-קשב-וריכוז-ללקויות-ראיה

ADHD – נעים להכיר וחשוב לדעת

בעולם הפסיכותרפי, נהוג להתייחס להפרעת ה-ADHD כליקוי מאתגר במיוחד, וזאת בשל הקושי, במקרים רבים, באיתורו. ילדים עם הפרעה זו עלולים להיות מתויגים על ידי המערכת ואפילו על ידי הוריהם כ"סתם" לא ממושמעים, חסרי מוטיבציה לימודית, קופצניים ושובבים, ילדים שאינם אוהבים להכין שיעורי בית וכדומה. פעמים, כשמעלים באוזניהם של ההורים את האפשרות שילדיהם סובלים מליקוי זה, אותם הורים יעמדו דום ויזעקו שזה לא ייתכן, "עובדה שמול המחשב או הטלוויזיה הילד יושב שעות מבלי לקום". אז זהו, ש"עובדה" זו ממש לא סותרת את מציאות חייהם של אותם צעירים, ואת האפשרות שהם סובלים מהפרעת קשב וריכוז.

על פי ה-DSM (מדריך הפסיכיאטריה העולמי הרשמי), בגרסתו החמישית והאחרונה, בכדי להיחשב כבעל הפרעת קשב וריכוז, יש לאבחן שישה קריטריונים לפחות מבין הקריטריונים הבאים (למשך תקופה של חצי שנה לפחות, כשחלקם חייבים להיות מאובחנים לפני גיל 17): חוסר תשומת לב לפרטים ולעבודה, קושי בריכוז לאורך זמן, הימנעות מפעולות הדורשות מאמץ מנטלי מתמשך, קושי בארגון משימות או פעילויות, אובדן תדיר של חפצים ועוד.

בשורה התחתונה, חייהם של אותם אנשים אינם פשוטים כלל וכלל. ההפרעה שלהם לא גלויה כמו הפרעות אחרות (כמו אוטיזם או מוגבלות שכלית התפתחותית), ולכן היא מתגלה, לעיתים, בשלב מאוחר יחסית, כשהילד לומד בכיתה רגילה, פעמים רבות דחוי חברתית ומתקשה בפעולות לימודיות ואחרות שחבריו מבצעים בקלות.

הקשר בין ADHD ללקויות ראיה

במרוצת השנים, נעשו מחקרים רבים ברחבי העולם על מנת לנסות להבין האם קיים קשר בין ההפרעה לבין לקויות ראיה מסוגים שונים, לרבות כאלו בתחום מיקוד הראיה, ראיה תלת-ממדית, הטרופוריה (פזילה), אסטיגמטיזם (שבירת אור לקויה על ידי קרנית העין), גודל דיסקיות העין, מבנה הרשתית ועוד. הממצאים שנתגלו היו חד משמעיים: ברובם המכריע של המחקרים התגלה קשר מובהק בין ההפרעה ללקות. דהיינו, לצעירים בעלי הפרעת קשב וריכוז התגלו לקויות ראיה שונות בשיעור גבוה משמעותית מצעירים ללא הפרעה שכזאת. המחקרים נעשו גם באופן הפוך (כלומר – בחנו ילדים עם לקויות ראיה שונות וניסו להבין לכמה מהם יש ADHA), והתוצאות היו דומות ואיששו את ההשערה לגבי קשר בין השניים.

חשוב לציין: מחקרים אחרים שנעשו על ילדים ואנשים עם לקויות ראיה להפרעות נוספות, גם כן גילו שאוכלוסייה זו "מועדת לפורענות" בתחומים כגון הפרעות חרדה, הפרעות שינה, הפרעות חברתיות שונות ועוד.

 

אז מה ניתן לעשות? אבחון מקיף!

טיפול בהפרעת קשב וריכוז שונה לחלוטין בין מטופל למטופל. הוא תלוי במגוון רחב של גורמים, ביניהם מועד האבחנה, חומרת ההפרעה, אישיותו של האדם ועוד. לרוב, טיפול יעיל, בעל תוצאות מוכחות לאורך זמן, הוא כזה המשלב טיפול תרופתי (כמו למשל – ריטלין), יחד עם טיפול רגשי / נפשי וזה בדיוק הזמן להכיר את ME – מרכז לטיפולים רגשיים לילדים ובוגרים גם יחד, אשר חרט על דגלו את סמל המצוינות, האכפתיות, האמפתיה והמומחיות. במרכז ME תפגשו צוות מומחים עתיר ניסיון, אשר יתאים לכם או לילדכם את הטיפול המדויק עבורכם או עבורו. והכל, באווירה נעימה, מכילה ומחבקת.

מה כולל האבחון המקיף של מרכזי ME

הראייה שלנו במרכזי ME היא ראייה הוליסטית בה אנחנו מתייחסים למטופל כמכלול ומציעים אבחון אשר יוביל לתמונת מצב ברורה של אותה הפרעת ADHD ממנה סובל ילדכם המטופל ופתרון כולל. האבחון יתבצע על ידי פסיכיאטר מומחה בתחום הפרעות קשב וריכוז שעבר התמחות יישומית בתחום וזאת בהתאם לחוזר שהוציא משרד הבריאות (פסיכיאטר ילדים ונוער / נוירולוג המומחה בתחום התפתחות הילד / רופא מומחה שעבר התמחות יישומית בתחום הפרעת קשב וריכוז).

טרם תהליך האבחון ישלחו אל ההורים וצוות ההוראה של הילד שאלונים אותם יש למלא ולהביא למפגש הראשון בתהליך אבחון. תהליך אבחון הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים יהיה מורכב מ- 3 מפגשים בני שעה, כאשר המפגש הראשון יהיה אך ורק להורים והמטרה בו תהיה למידת הילד באמצעות שיח חופשי בין ההורים למומחה. המפגש השני יהיה רק עם הילד ובו המומחה ישוחח איתו תוך שהוא עסוק במשחק המותאם לגילו או באופן סוליסטי ויתרשם מהילד ומהאתגרים הכרוכים בחייו. בפגישה השלישית ההורים יעודכנו לגבי האבחנה של הילד, הם יקבלו המלצות טיפוליות והרופא המטפל אף עשוי להפנות את ילדם לאבחון MOXO, אבחון ממוחשב, שיעזור בדיוק הדברים. בהתאם לתוצאה, המומחים של מרכזי ME ישקלו טיפול תרופתי המותאם לילדכם ובהתאם לצורך הם עשויים להמליץ גם על טיפול רגשי, הדרכת הורים וכל דבר אחר שיכול לעזור לילד שלכם בהווה ובחייו הבוגרים.

אל תתנו לילדכם או לעצמכם לחיות בתוך סיוט מתמשך. תנו לנו לעזור לילדכם ולכם ולשנות את חייהם מהקצה אל הקצה. לפרטים נוספים, טלפנו אל המומחים של ME בכוכבית 5806 בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button