me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון אוטיזם למבוגרים

אבחון אוטיזם במבוגרים הוא בדרך כלל תהליך מורכב, שכן הספקטרום האוטיסטי רחב מאוד וכן התסמינים המאפיינים את הלוקים בו. במאמר זה נרחיב אודות כל הקשור אל אבחון אוטיזם למבוגרים במרכז לטיפול רגשי ME וזאת על מנת שגם אתם או יקירכם תוכלו להחליט האם לפנות אל אבחון אוטיזם למבוגרים באמצעות אנשי מקצוע מנוסים במסגרת פרטית ודיסקרטית. התחילו לקרוא
אבחון-אוטיזם-למבוגרים

אוטיזם באמצע החיים – איך עולה חשד לאוטיזם בגיל מבוגר?

איך פתאום קם אדם ומחליט לעבור אבחון אוטיזם למבוגרים? ראשית כל חשוב לציין שנכון להיום קיימת מודעות גדולה יותר לאוטיזם מבעבר.  מבוגרים רבים מגיעים לאבחון באמצע החיים משום המלצה של אנשים  שקרובים להם אשר חושדים שהם על הספקטרום האוטיסטי וממליצים להם לעבור אבחון על מנת לדעת האם הדבר נכון.

אפשרות נוספת היא שאותו אדם אשר מגיע אלינו למטרת אבחון, חווה קשיי תקשורת כל חייו, קשיים אשר באים לידי ביטוי במסגרות תעסוקתיות, חינוכיות וחברתיות ומשום קשיים אלו הוא אינו מצליח להתקדם במקום העבודה או ליצור קשרים חברתיים. אלו מובילים אותו פעמים רבות לתחושת דיכאון, לחרדה חברתית וכעסים שונים.

כעת אותו אדם מעוניין להבין מדוע הוא כה מתקשה בלימודים, במסגרת תעסוקתית או במסגרת חברתית וזאת בהשוואה אל אנשים אחרים ופונה אל אבחון. הוא מעוניין לדעת כיצד הוא יכול לשפר את איכות חייו ולהצליח בפעולות שונות.

אבחון אוטיזם למבוגרים - במה זה מתבטא?

מבוגרים אשר סובלים מאוטיזם מתקשים להבין שפה שאינה מילולית, כמו למשל ג'סטות, מימיקות, טון דיבור, סאב טקסט, סימנים חברתיים, בדיחות ועוד. הם אינם יודעים כיצד לנהל קשרים בינאישיים, המאפיינים של רבים מהם הם חזרתיות, רגישות לגירויים, חרדה חברתית ובנוסף, ביניהם יש את אלו אשר סובלים מדיבור מוגבל.  

רוב המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי מבינים את מה שנאמר להם, אך מתקשים כאשר נדרש מהם לתקשר עם אחרים.  ישנם תסמינים רבים לאוטיזם ולא לכל אחד יהיו את אותם התסמינים. למעשה, בחלק מאותם אנשים אשר יאובחנו ברצף האוטיסטי בבגרותם, ניתן יהיה לראות הופעה של תסמינים כאלו ואחרים בתקופות שונות בחייהם או במצבים רגשיים שונים ולא באופן עקבי. אבחון אוטיזם למבוגרים יוביל ראשית להכרה והסבר לאותם האתגרים שאנשים חוו במהלך חייהם, התאמת מסגרת חינוכית מתאימה/ מסגרת תעסוקתית, גיוס לצבא ועוד. אבחון יוביל להמלצה באשר לטיפול המתאים ביותר, כמו למשל טיפול רגשי, טיפול סימפטומטי ו/או טיפול המתמקד ברכישת מיומנויות חברתיות.

אבחון אוטיזם למבוגרים – דעות חלוקות

מבוגרים רבים מגיעים אל מרכז ME למטרת אבחון אוטיזם למבוגרים משום קושי ביצירת קשיים חברתיים, חוסר היכולת שלהם לפענח מצבים חברתיים והתמודדות עם החברה ברגעים אלו. קושי להתמיד במסגרת לימודית או תעסוקתית משום בעיות הקשורות אל ההיבט החברתי, קשיים רגשיים, תלות בין ההורים לילדים גם בגיל מבוגר, תלונות מצד הבן או בת הזוג ועוד.

אחרים מגיעים לאבחון אוטיזם למבוגרים משום המלצה של בן משפחה וזאת למרות שהם לא שמים לב שמשהו לא בסדר בהתנהגות שלהם. אותו קרוב משפחה שם לב להתנהגות בעייתית של אותו מבוגר. כמו כן, פעמים רבות אותם מבוגרים אינם מצליחים לעזוב את הבית, הם לא מצליחים  למצוא חברים או לשמור על קשרים לאורך זמן, הם שקטים משום שהם אינם קולטים מה קורה מסביב, הם רגישים לכל שינוי ולמעברים. אלו שכן מנהלים חיים זוגיות עלולים לחוות קשיים משום התפרצויות זעם או משפטים חסרי טאקט והתנהגויות לא נורמטיביות ועוד.

יתרונות אבחון אוטיזם למבוגרים

אבחון אוטיזם למבוגרים קשה יותר בהשוואה אל אבחון אוטיזם לילדים וזאת משום מטען החיים איתו הם מגיעים בתור בוגרים, אם הכוונה היא אל אירועים מסוימים אותם עברו, דיכאון, חרדות וקשיים נוספים אשר לעיתים גורמים לאבחנה שאינה נכונה. למרות כל זאת, חשוב לעבור אותו וזאת על מנת לשפר את איכות החיים ולזכות ביתרונות הבאים:

מסגרת חינוכית מתאימה – אדם אשר מוגדר כאוטיסט זכאי למסגרות חינוכיות המתאימות לו, כמו למשל הכשרות מקצועיות בתחום בדיקות תוכנה, קורסים מקצועיים המותאמים לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, הכשרה מותאמת בתחום הדיגיטל ועוד.

שאלת גיוס לצבא – נכון להיום צעירים אשר עבור אבחון ומוגדרים כאוטיסטים בתפקוד גבוה יכולים להתנדב לצה"ל, כמו כל אחד בישראל. (בצו הראשון הם צריכים לשלוח ללשכת הגיוס את האבחון של הפסיכיאטר וחוות דעת מאנשי מקצוע, כמו פסיכיאטר ופסיכולוג). כאן, צה"ל יכיר במוגבלות שלהם, וישובצו בהתאם.

  • יתרון תעסוקתי – אוטיסטים רבים חווים קשיים במציאת תעסוקה או בשמירה על מקום תעסוקה קיים. שכן, פעמים רבות הם אינם מבינים את חבריהם לעבודה, נרתעים מסביבת עבודה רועשת, לא יודעים כיצד להתמודד עם שינויים בשגרת חייהם ועוד. אבחון אוטיזם למבוגרים יאפשר להם לקבל את התמיכה הנכונה ולמצוא את אותה משרה ומקום עבודה אשר מתאים להם.
  • טיפולים מקצועיים – אבחון אוטיזם במבוגרים יאפשר להם ליהנות מתוכניות וטיפולים מקצועיים, אשר יסייעו להם, כמו למשל טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי ועוד.

אבחון אוטיזם במבוגרים – כיצד הוא מתבצע

אבחון אוטיזם במבוגרים יתבצע בדרך כלל על ידי פסיכיאטר ופסיכולוג קליני אשר הינו בעל ידע בתחום האוטיזם. האבחון יכלול את האבחון הפסיכיאטרי :בחינת ההיסטוריה הרפואית של המטופל ואיסוף רקע על ילדותו ועל חייו בהווה. בנוסף, יערכו ראיון ומבחנים פסיכולוגיים מסוגים שונים. חשוב לקחת בחשבון שיש מקומות אשר עורכים אבחון משולב במבוגרים, כלומר אבחון אשר גם כולל את ההיבט הפסיכולוגי, ההיבט הפסיכיאטרי וההיבט הנוירו קוגניטיבי.

לאחר סיום האבחון יימסר לנבדק ו/או לבני משפחתו דו"ח מסכם ובו הממצאים של האבחונים השונים שנעשו במסגרת אבחון אוטיזם למבוגרים, אבחנה מסכמת והמלצות לטיפול המתאים ביותר. כיון שאבחון אדם כאוטיסט בחייו הבוגרים לעיתים מובילה אותו לקושי ומצוקה, מומלץ לקבוע פגישת טיפול במיידית ולקבל הדרכה באשר לאופן ההתמודדות עם הגילוי וכיצד מיישמים את שיטת הטיפול המומלצת.

לפרטים נוספים אודות אבחון אוטיזם למבוגרים התקשרו למומחים של ME ב - *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button