me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לטפל בחרדה באופן טבעי

בעולם תובעני המתפתח בצעדי ענק בו רבים מאיתנו נדרשים לעמוד בקצב המהיר על מנת לשרוד ולהצליח ניתן להבחין באנשים רבים הסובלים מחרדות. אם גם אתם מכירים או חווים חרדה אשר מפריע להתנהלותכם, אך אינכם מעוניינים להתחיל ולטפל בעצמכם באמצעות טיפול תרופתי לחרדות, במאמר זה רשמנו בפניכם אודות אפשרויות טיפול בחרדה באופן טבעי. התחילו לקרוא
איך-לטפל-בחרדה-באופן-טבעי

חרדה – האם מדובר על פחד?

חרדה היא מצב בו אדם חש אי שקט משום התחושה שמשהו רע עומד להתרחש. חרדה זו תבוא לידי ביטוי פסיכולוגית ופיזיולוגית. חשוב לדעת שיש התקפי חרדה אשר תוקפים את האדם ללא אזהרה ויש חרדות אשר נבנות בהדרגה סביב מושא מסוים, כמו למשל חרדה חברתית, חרדת נטישה, אגורפוביה ועוד. נכון להיום חרדה מוגדרת כהפרעה.

אדם אשר סובל מחרדה יעסוק כל הזמן בחרדה שלו, הוא יסבול מתסמינים קוגניטיביים התנהגותיים כמו למשל מחשבות טורדניות, נטייה לראות שחורות, עיוותי חשיבה, דאגה אינסופית ומחשבות קשות לגבי העתיד. בהיבט הרגשי חווייתי, אדם הסובל מחרדה יחוש חוסר שליטה, מאוים, חסר יכולת, במצוקה רגשית אדירה וההרגשה הכללית שלו תהיה גרועה. מבחינה התנהגותית הוא תמיד יעסוק בבריחה מסיטואציה ממנה הוא חרד, הימנעות, הוא יהיה תלוי בהרגעה ממקור חיצוני, הוא יזדקק לאישור ובדרך כלל הוא יאמץ לעצמו התנהגויות ביטחון. במסגרת התסמינים הפיזיולוגיים של החרדה, האדם החרד יכול לחוות הזעה, כאבי שרירים, הפרעות שינה, כאבי ראש, בחילות ושלשולים, דופק מהיר ודריכות.

אז מה ההבדל בין חרדה לפחד? פחד נועד לשמור עלינו אך הוא עניין נקודתי שתסמיניו חולפים לאחר שהאיום/הסכנה חלפה. . חרדה היא חוויה סובייקטיבית של האדם אשר נשארת עם האדם, ללא קשר לאיום כלשהו במציאות. חשוב לדעת שיש אפשרות להתמודד עם חרדה, לנהל את התסמינים שלה ולהפחית את התחושה של חוסר שקט ופחד. זוהי הסיבה שרבים מגיעים אלינו למרכז ME במטרה להקל על החרדה או לפתור אותו ולשפר את איכות חייהם.

אבחון הפרעת חרדה

אם אתם סבורים שאתם סובלים מהפרעת חרדה תוכלו לקבוע פגישה עם פסיכיאטר של מרכז ME למטרת אבחון והתאמה מדויקת של טיפול. קיימת אפשרות נוספת לאותם אנשים אשר מעוניינים להימנע ממפגש עם פסיכיאטר והיא פגישה עם מטפל מוסמך של מרכז ME לטיפול רגשי וזאת על מנת שהמטפל המומחה (פסיכולוג/ פסיכותרפיסט המומחה בתחום החרדות), יערוך אתכם ראיון קליני, יבחן אתכם את התסמינים מהם אתם סובלים ובמקרים מסוימים אף יבקש מכם למלא שאלונים לאבחון חרדה. בהתאם לכל אלו יותאם לכם הטיפול הנכון ביותר עבורכם. הטיפול אשר יחזיר אתכם למסלול החיים המבוקש. נכון להיום יש מספר אפשרויות טיפול:

  • טיפול בחרדה באופן טבעי – ישנם טיפולים המשתייכים לתחום הפסיכותרפיה אשר יעילים ביותר לסובלים מחרדה. כמו למשל טיפול בשיטת ה – CBT, ביו פידבק, דמיון מודרך, טיפול דינאמי ועוד.
  • טיפול בחרדה באמצעות תרופות – כמו למשל קלונקס, ואבן, קסנקס, ואליום, אטיבן ועוד.
  • טיפול משולב – שילוב של טיפול רגשי ( CBT) וטיפול תרופתי.- הטיפול שהוכח מחקרית הנכון והמסייע ביותר.

קיימת חשיבות רבה לקבלת הטיפול על ידי מטפל מוסמך (פסיכיאטר/פסיכולוג/פסיכותרפיסט) שלמד את השיטה ויכול להציג בפניכם רקע טיפולי עשיר וזאת על פני מישהו שעבר הכשרה של מספר חודשיים ואינו מטפל מוסמך.

מטפלים בחרדה באופן טבעי – טיפול טבעי בחרדות cbt

טיפול התנהגותי קוגנטיבי CBT הוא נכון להיום אחד מסוגי הטיפולים המומלצים ביותר לאנשים הסובלים מחרדות וזאת משום האפקטיביות שלו. הוכח מחקרית.  בטיפול זה המטפל יעזור למטופל לזהות את דפוסי החשיבה השליליים שלו ואת אותה ההתנהגות הנובעת מדפוסים שליליים אלו ולשנות אותם. תהליך זה יוביל  להורדת רמת החרדה. ( מחשבות – התנהגות – רגשות)

טיפול CBT הוא טיפול קצר וממוקד המותאם למטופל. השלב הראשון של הטיפול הוא מפגש עם המטפל בה תנוסח מטרת הטיפול ותכנית טיפולית. לאחר מכן, תתחיל עבודה הדרגתית על איתור דפוסי החשיבה של המטופל ושינוי דפוסי חשיבה שליליים. כאן המטופל ייחשף למחשבה אשר הוביל אותו לחרדה. במקביל לעבודה על שינוי של אותו דפוס חשיבתי בעייתי של המטופל, המטפל יעודד את המטופל להיות מעורב במצבים דומים, כאשר המטרה כאן שהאינטראקציה בהם תהיה חיובית (לעומת תפיסה סובייקטיבית העבר בו היא הייתה שלילית וגרמה למטופל טראומה שהובילה לחרדות). בדרך כלל התהליך עצמו הינו הדרגתי ותוך כדי חשיפה המטופל משתמש בכל מיני כלי הרפיה אשר עוזרים לו להוריד את מפלס החרדה והמתח. ברגע בו אותו אדם חרד מפרש את האירוע או אירועים סביבו באופן מציאותי ופורפורציונלי, רמת החרדה שלו תרד פלאים.

טיפול דינמי בחרדות

טיפול דינמי הינו למעשה טיפול פסיכולוגי שעיקרו שיחות של 45-50 דקות לשיחה. השיחות מתנהלות עם פסיכולוג או פסיכותרפיסט. בטיפול, המטופל מתחיל להבין ולזהות או ההתנהגויות המעכבות אותו והמחשבות אשר מפריעות לו לתפקד באופן תקין ביום יום. בהתאם, הוא ילמד כיצד להתחבר מחדש או להמציא רגשות חיוביים ויחליט על צורת פעולה שונה מזו שהייתה נהוגה עד הטיפול וזאת על מנת לטפל בבעיית החרדה ולמצות את הפוטנציאל האישי שלו. כאן, אין הגבלת כמות מפגשים. טיפול דינמי מתמקד בעולם הפנימי של המטופל.

מיינדפולנס לטיפול בחרדות

בשיטת המיינדפולנס מתמקדים ב'כאן ועכשיו' ללא שיפוט או ביקורת. המטרה כאן היא להיות נוכחים בהווה ולהצליח להכיל אותו. המטרה היא שהמטופל יביט על הסיטואציה הבעייתית בשלווה, ימנע מתגובות אוטומטיות ויאמץ נקודת מבט חדשה על המתרחש. רבים טוענים ששיטת טיפול זאת עזרה להם רבות.

ביופידבק וחרדות

בשיטה טיפולית זו המטופל ילמד כיצד לשלוט בתהליכים הפסיכו פיזיולוגיים אשר מתרחשים בגופו. שיטה אידיאלית לטיפול בחרדה ופחדים מסוגים שונים ועוד. הטיפול כולל מערכת ממוחשבת וציוד אלקטרוני אשר כולל חיישנים המספקים אינפורמציה אודות מצב המטופל, כמו למשל קצה הנשימה שלו, הדופק, הטמפרטורה של העור ועוד. במהלך הטיפול המטופל מחובר לחיישנים חשמליים אשר מעבירים לו מידע בזמן אמת. המשוב הפיזיולוגי עוזר למטופל לשלוט בשינויים עדינים בגוף. שיטה טיפולית זו מועברת על ידי מטפלים מוסמכים בתחום בריאות הנפש לו יש הכשרה בביופידבק.

אם גם אתם מעוניינים בטיפול טבעי בחרדות, חשוב שתהיו מודעים לכך שישנם סוגים רבים של טיפולים אשר אינם מצריכים טיפול תרופתי, כמו למשל היפנוזה, נוירופידבק, הרפיות ודמיון מודרך. מעוניינים במידע אודות אותו טיפול טבעי בחרדות ? המומחים של מרכז ME לטיפול רגשי,  ממתינים לכם ב - *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button