me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם ילדכם שלכם זקוק לאבחון הפרעות קשב וריכוז?

כיצד תוכלו לדעת שהילד שלכם אכן סובל מהפרעת קשב וריכוז ולא מדובר על האופי החולמני שלו? הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות שכיחות שאת תסמיניהן ניתן לזהות כבר בגיל צעיר. במאמר זה נספק לכם את אותם הסימנים שאמורים לעורר את החשד שאכן הילד שלכם סובל מהפרעת קשב וריכוז. הבה נתחיל..
האם ילדכם שלכם זקוק לאבחון הפרעות קשב וריכוז?

אז מתי הילד שלכם זקוק לאבחון?

התסמינים המאפיינים הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים יבואו לידי ביטוי בתחומי הקשב, ההיפראקטיביות והאימפולסיביות. קיימים שישה תסמינים לפחות הבאים לידי ביטוי בתחומים שונים לחלוטין וחשוב לקחת בחשבון שתסמינים אלו אמורים להתקיים לאורך זמן, קרי, לפחות 6 חודשים טרם האבחון של הילד:

  1. "הוא לא מפסיק לדבר" – אם אתם מוצאים את עצמכם מתלוננים שהילד שלכם אינו מפסיק לדבר, שהוא תמיד עונה על השאלה לפני שסיימתם לשאול אותה ושפעמים רבות הוא מתפרץ לדברים שלכם או לדברי אחרים, הגיע הזמן לבדוק האם הוא לוקה בהפרעת קשב וריכוז. שכן, דברנות מוגברת מהווה את אחד הסימנים שלה.
  2. "קשה לו להקשיב לאורך זמן" – הילד שלכם מתקשה להקשיב לאורך זמן? בנוסף, כאשר הוא מקשיב, הוא נראה כאילו אינו מקשיב? דבר זה נמשך לפחות חצי שנה? המומחים של מרכזי ME ישמחו לאבחן אותו ולהציע שיטה טיפולית המותאמת לו באופן אישי ובעת הצורך גם טיפול תרופתי אשר יקל עליו.
  3. "תמיד שוכח דברים" – אם מגיל צעיר תמיד תיארתם את הילד כ- "חולמני", כ"אסטרונאוט", "כילד ששוכח את הראש שלו במקום אחר" ואם הילד שלכם עושה טעויות רבות כתוצאה מחוסר תשומת לב ורשלנות ונוטה לשכוח כל הזמן חפצים שונים, הגיע הזמן לאבחון.
  4. השתמטות וקושי ארגוני – אם הילד נוטה להימנע מהשתתפות בפעילויות המחייבות מאמץ קוגניטיבי לאורך זמן ואם הוא מתקשה בארגון של כל מיני פעילויות וביצוע מטלות (כמו למשל שיעורי בית), הגיע הזמן להגיע אלינו, למרכז המומחים של ME.
  5. קושי חברתי – אם הילד חכם ומקסים, אך אתם שמים לב שבתקופה האחרונה חלו שינויים באישיותו ובהתנהגותו והוא החל מציק לילדים אחרים בבית הספר, נקלע לוויכוחים רבים, נוטה להאשים את האחר בדברים שהוא לא ביצע או ביצע באופן לא שלם, מתקשה להמתין לתורו ומייחס לאחרים כוונות שליליות. חשוב שתבדקו האם הילד סובל מהפרעת קשב וריכוז אשר גורמת לו לתסכול.
  6. תנועתיות – ילדים רבים אשר סובלים מהפרעת קשב וריכוז סובלים גם מתנועתיות יתר, הבאה לידי ביטוי בהנעת הידיים והרגליים בחוסר סבלנות כאשר הם נדרשים לשבת בכיתה ולהאזין למורה או לכל אדם אחר המרצה להם. בנוסף, ילדים רבים מתקשים להישאר באותו המקום לאורך זמן, מטפסים על המקום הנכון בזמן הלא נכון ועוד.

 

מלבד כל אלו, חשוב לדעת שילדים רבים אשר סובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים במקביל גם מליקויי למידה ומהפרעה בוויסות החושי. חלק מרכזי בהעצמה של ילדכם קשור ליכולת שלכם כהורים לנטרל את התסכול שלכם ולוותר על שאלת הקורבן "מה לא בסדר עם הילד שלי" ולהתחיל לחשוב כיצד אתם כהורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז יכולים לעזור לילד. התשובה היא כמובן: באמצעות אבחון הפרעות קשב וריכוז והתאמת התוכנית הטיפולית היעילה ביותר.

במרכזי ME  אבחון הפרעות קשב וריכוז יעשה על ידי פסיכיאטר ילדים ונוער אשר יבצע את האבחון תוך התייחסות לתסמינים שונים הנוגעים אל הויסות של הילד, מיומנויות ניהוליות של הילד, המיומנויות החברתיות של הילד, האיזון הרגשי ומיומנויות הלמידה. בהתאם לתוצאות, המומחה ימקד את האבחנה וימליץ על דרכי טיפול המותאמים לילדכם. מעוניינים בסיוע והכוונה לאבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדכם? חייגו אלינו לכוכבית 5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button