me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון הפרעת קשב עפ"י חוזר משרד הבריאות

כל מה שצריך וחשוב לדעת על אמות מידה לאבחון הפרעת קשב וריכוז בילדים, בני נוער ומתבגרים בכתבה שלפניכם.
אבחון הפרעת קשב

הפרעת קשב וריכוז – מי רשאי לאבחן?

בסוף שנת 2010, פורסם חוזר מנכ"ל משרד הבריאות ובו פירוט מורחב בכל הנוגע לשאלה כיצד לאבחן הפרעת קשב.

הפרעת קשב עפ"י חוזר משרד הבריאות חייבת להיות מאובחנת בקרב ילדים אך ורק על ידי איש מקצוע רפואי אשר רכש ניסיון מקצועי בטיפול בהפרעת קשב וריכוז, לרבות, מומחה נוירולוגיה בקרב ילדים ותחום התפתחות הילד, מומחה בפסיכיאטריה של ילדים ונוער, רופא ילדים בעל וותק של 3 שנים לפחות בהתפתחות הילד ו/או רופא ילדים מומחה אשר עבר התמחות מעשית בתחום הפרעת קשב.

בקרב מבוגרים, הפרעת קשב וריכוז בקרב מבוגרים חייבת להיות מאובחנת על ידי מומחה בנוירולוגיה ו/או פסיכיאטריה בקרב מבוגרים.

אבחון הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים - מה חייב לכלול הליך האבחון?

אבחון הפרעת קשב עפ"י חוזר משרד הבריאות חייב לכלול הערכה קלינית במסגרתה נבדקת ההיסטוריה המפורטת של הילד ומשפחתו, הערכה על פי הקריטריונים של מדריך DSM, הערכה של הפרעות אפשריות אחרות ובדיקה קלינית מפורטת.

כמו כן, תהליך אבחון הפרעת קשב וריכוז חייב לכלול שאלונים להורים ולצוות ההוראה של הילד וכלים אבחוניים נוספים בהתאם להמלצת הרופא ו/או הפסיכולוג המאבחן. לצורך השלמת האבחון עפ"י חוזר מנכ"ל משרד הבריאות, תהליך האבחון חייב לכלול גם בדיקה רפואית באמצעות בדיקה נוירולוגית ו/או פסיכיאטרית.

אבחון הפרעת קשב וריכוז בקרב מבוגרים – מה חייב לכלול הליך האבחון?

בדומה להליך אבחון הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים, גם אצל מבוגרים, הפרעת קשב עפ"י חוזר משרד הבריאות חייבת להיות מאובחנת באמצעות הערכה קלינית, שאלוני מבחון, כלים אבחוניים נוספים (במידת הצורך) ובדיקה רפואית.

יחד עם זאת, הליך אבחון הפרעת קשב וריכוז בקרב מבוגרים חייב לכלול גם בדיקה לאיתור תחלואה נלווית כגון:

  • דיכאון
  • הפרעות שינה
  • הפרעות נוירולוגיות
  • הפרעות פסיכיאטריות וכדומה.

חשוב לדעת: גם במסגרת הליכי אבחון הפרעות קשב בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים, האבחון חייב להיעשות במסגרת בדיקה מקיפה מטעם מומחה בנוירולוגיה ו/או פסיכיאטריה, וזאת בניגוד לדעה הרווחת לפיה ניתן לאבחן הפרעות קשב וריכוז באמצעות מבחנים  ממחושבים וכדומה. 

מרכיבי האבחון עפ"י חוזר משרד הבריאות

כמצוין לעיל, אבחון הפרעת קשב עפ"י חוזר משרד הבריאות, הינו הליך המשלב בתוכו מספר רכיבים שונים אשר נועדו לאבחן בצורה המדויקת ביותר את קיומה ו/או שלילתה של הפרעת קשב וריכוז, וזאת לצרכי 2 מטרות עיקריות: האחת, קביעת חומרת ההפרעה, והשנייה, התווית מסגרת טיפולית אשר נועדה לסייע למטופל להתמודד עם התסמינים הנלווים להפרעת קשב וריכוז.

ההערכה הקלינית המהווה לצורך העניין את המרכיב הראשוני של הליך האבחון מיועד לצרכי הערכה בכל הנוגע להיקף השפעתה של הפרעת הקשב על חייו של המאובחן וסביבתו הקרובה: בני משפחה, חברים, מסגרת לימודים, מסגרת העבודה וכו (בהתאם לגיל הנבדק).

רוצים לדעת יותר על הליך אבחון הפרעת קשב וריכוז בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים? אצלנו ב-ME, מרכז המומחים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא שירותי סיוע והכוונה מקדימים לאבחון הפרעות קשב וריכוז. לפרטים נוספים בנושא, חייגו: 5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button