me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גיוס ושירות צבאי בישראל למאובחנים באוטיזם (ASD)

שירות צבאי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל. הוא מהווה חוויה משמעותית עבור רבים, ומאפשר להם לתרום למדינה ולחברה. עבור אנשים עם אוטיזם, השירות הצבאי יכול להיות הזדמנות ייחודית להתפתחות אישית וחברתית, ולרכישת מיומנויות וערכים חשובים. השירות הצבאי בישראל שירות צבאי בישראל הוא חובה חוקית לבני 18. הוא נמשך 3 שנים לגברים ו-2 שנים לנשים. השירות הצבאי מתחלק לשני שלבים עיקריים: שלב הטירונות, שנמשך מספר שבועות, ושלב השירות הסדיר, שנמשך מספר שנים.

שירות צבאי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל. הוא מהווה חוויה משמעותית עבור רבים, ומאפשר להם לתרום למדינה ולחברה. עבור אנשים עם אוטיזם, השירות הצבאי יכול להיות הזדמנות ייחודית להתפתחות אישית וחברתית, ולרכישת מיומנויות וערכים חשובים.

השירות הצבאי בישראל

שירות צבאי בישראל הוא חובה חוקית לבני 18. הוא נמשך 3 שנים לגברים ו-2 שנים לנשים. השירות הצבאי מתחלק לשני שלבים עיקריים: שלב הטירונות, שנמשך מספר שבועות, ושלב השירות הסדיר, שנמשך מספר שנים.

גיוס אנשים עם אוטיזם

אנשים עם אוטיזם יכולים להתגייס לצבא ישראל, בהתאם ליכולותיהם. ההליך לגיוסם של אנשים עם אוטיזם דומה לזה של אנשים ללא אוטיזם, אך הוא כולל מספר שלבים נוספים, שנועדו לוודא שהם מתאימים לשירות.

צעירים שמאובחנים על רצף האוטיזם יכולים להתגייס לשירות בצה"ל במסגרת תוכנית "תתקדמו". התוכנית מאפשרת לנערים ונערות על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, להתגייס גיוס רגיל לצה"ל ולשרת בתפקידים ייחודיים ואיכותיים. התוכנית היא בנוסף לאפשרות הקיימת להתנדב לשירות לאחר קבלת פטור.

התוכנית מאפשרת לנערים ונערות על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה להתגייס גיוס רגיל לצה"ל ולשרת בתפקידים ייחודיים ואיכותיים.

הליך הגיוס כולל צו ראשון מותאם, קורס הכנה מיוחד וטירונות מותאמת. במסגרת התוכנית יקבלו המתגייסים ליווי ותמיכה של חונכת שילוב מיוחד, שתלווה אותם משלב טרום השירות עד לשחרור מצה"ל.

  • מועמדים לשירות שנמצאים כשירים ומתאימים לגיוס מקבלים פרופיל 45 או 64.
  • המתגייסים יעברו טירונות מותאמת ומיוני התאמה לתפקידים השונים ביחידות צה"ל.
  • במסגרת התוכנית יקבלו המתגייסים ליווי ותמיכה של חונכת שילוב מיוחד, שתלווה אותם משלב טרום הגיוס ועד לשחרור מצה"ל.
  • התוכנית כוללת סיוע והכנה לקראת שחרור והשתלבות בשוק התעסוקה.

שלבי ההליך לגיוס אנשים עם אוטיזם

ההליך לגיוס אנשים עם אוטיזם כולל את השלבים הבאים:

  • פנייה לוועדה הרפואית: מועמדים לגיוס עם אוטיזם נדרשים לפנות לוועדה הרפואית של צה"ל, כדי לקבל אישור רפואי לשירות. הוועדה הרפואית תבחן את יכולותיו של המועמד, ותקבע אם הוא מתאים לשירות.
  • בדיקת כשירות פסיכוטכנית: מועמדים לגיוס עם אוטיזם נדרשים לעבור בדיקת כשירות פסיכוטכנית, שנועדה לבחון את יכולותיהם הקוגניטיביות.
  • ראיון אישי: מועמדים לגיוס עם אוטיזם נדרשים לעבור ראיון אישי, שנועד להכיר אותם טוב יותר ולהעריך את התאמתם לשירות.

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • התוכנית מיועדת לצעירים המאובחנים על הרצף האוטיסטי.
  • יכולים להצטרף לתוכנית מי שיש להם אבחון אוטיזם, ללא קשר להכרה בביטוח לאומי.

שימו לב

שילוב המתגייסים בשירות ביטחון במסגרת התוכנית אינו משפיע על הזכאות לקבל את הקצבה אותה קיבלו, על-פי חישוב דרגת אי-כושר עבודה, לפני ההצטרפות לתוכנית או לאחריה.

הליך הגיוס

צו ראשון מותאם

  • לאחר קבלת זימון לצו ראשון, יש לשלוח את המסמכים הבאים:
    • חוות דעת פסיכיאטר עדכנית, נוירולוג או פסיכולוג התפתחותי.
    • חוות דעת מגורם מטפל (אם יש).
    • חוות דעת תפקוד מבית הספר - יועצת, מנהל, רכז שכבתי, או כל גורם מוסמך אחר בבית הספר.
  • הליך הצו הראשון יהיה מקוצר ככל הניתן.
  • מבחן הדפ"ר יהיה מותאם, ויינתנו תוספת זמן והפסקות בין תתי המבחנים.

 

הכנה לשירות וטירונות

  • לאחר הגיוס מתקיים קורס הכנה מיוחד, הכולל סיורים בבסיסים והיכרות עם היחידות.
  • הקורס מתקיים בתנאי בסיס פתוח, עם לינה מדורגת למתאימים.
  • מתקיימת טירונות רובאי 02 מלאה, אשר מותאמת לפלוגת אוטיסטים בליווי קליני.
  • אין נשיאת נשק במהלך הטירונות. הנשק ניתן רק בעת מטווחים. אין חובה לבצע מטווחים.

שיבוץ לתפקידים

  • אנשים עם אוטיזם יכולים להתגייס לכל חיל ושירות בצה"ל. עם זאת, ישנם מספר תפקידים ייעודיים המיועדים במיוחד עבורם. תפקידים אלו מותאמים ליכולותיהם הייחודיות של אנשים עם אוטיזם, ומעניקים להם הזדמנות לתרום למדינה ולחברה.
  • השיבוץ נעשה לאחר מבחני מיון תעסוקתיים מותאמים.
  • קורס ההכשרה למקצוע או לתפקיד נערך עם כלל החיילים בבסיס ההדרכה. מי שלא נמצאו כשירים להכשרה בקורס יוכלו לבצע את ההכשרה בעת העבודה ביחידה בה שובצו.
  • השיבוץ יהיה בבסיסים ויחידות המתאימים לאוכלוסייה בתפקיד, ותוך התחשבות במרחק מהבית. יש אפשרות לשיבוץ ביחידות עם לינה בבסיס, אם מעוניינים בכך.

דוגמאות לתפקידים ייעודיים למאובחנים באוטיזם

  • תפקידי טכנולוגיה: אנשים עם אוטיזם רבים מתאפיינים ביכולות טכנולוגיות מצוינות. הם יכולים להתגייס לתפקידי פיתוח, תמיכה טכנית, או תפקידים אחרים בתחום הטכנולוגיה.
  • תפקידי שירות: אנשים עם אוטיזם יכולים להתגייס לתפקידי שירות, כגון נהגים, טבחים, או תפקידים אחרים בתחום השירות.
  • תפקידי מנהלה: אנשים עם אוטיזם יכולים להתגייס לתפקידי מנהלה, כגון פקידי מידע, או תפקידים אחרים בתחום המנהל.

חשוב לדעת

מלש"בים הנמצאים על הרצף האוטיסטי שביצעו את הצו הראשון במתכונת צו רגיל (צו אשר אינו מותאם לאוכלוסיית האוטיסטים), יכולים לערער דרך מרכז השירות הטלפוני והדיגיטלי ולבקש מבחן פסיכוטכני מותאם עם ההקלות הניתנות בתוכנית.

שירות צבאי הוא הזדמנות חשובה עבור אנשים עם אוטיזם. הוא יכול לתרום להתפתחותם האישית והחברתית, ולרכישת מיומנויות וערכים חשובים. צה"ל מציע מגוון אפשרויות שירות צבאי למאובחנים באוטיזם, המותאמות ליכולותיהם הייחודיות.

במרכזי ME   פסיכיאטרים מומחים לרצף האוטיזם המשרתים גם כפסיכיאטרים צבאיים וקציני בריאות הנפש במילואים (קב"ן) שישמחו לייעץ, לכוון, ולאפשר להתלבט ביחד.

אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם ללוות אתכם במסע זה - אתם מוזמנים לפנות לתיאום פגישה למוקד מידע וזימון תורים 5806*

סיכום

שירות צבאי הוא הזדמנות חשובה עבור אנשים עם אוטיזם. הוא יכול לתרום להתפתחותם האישית והחברתית, ולרכישת מיומנויות וערכים חשובים. צה"ל מציע מגוון אפשרויות שירות צבאי למאובחנים באוטיזם, המותאמות ליכולותיהם הייחודיות.

שיווק

צה"ל יכול להפיץ מידע על גיוס ושירות צבאי למאובחנים באוטיזם באמצעות מספר ערוצי שיווק, כגון:

  • אתר האינטרנט של צה"ל: צה"ל יכול ליצור דף אינטרנט ייעודי, המציג מידע על גיוס ושירות צבאי למאובחנים באוטיזם. הדף יכול לכלול מידע על ההליך לגיוס, על אפשרויות השירות, ועל יתרונות השירות

אבחון אוטיזם למבוגרים

בשלבים הראשונים לחייו של כל ילד, הוא או היא עוברים סדרה ארוכה של בדיקות ובחינות רפואיות, השוללות אפשרויות למחלות או תסמינים רפואיים רבים. אולם, הורים רבים עדיין מרגישים כי תהליך ההתפתחות של הילד שלהם, לא עומד בקנה אחד עם התהליך הנורמטיבי אותו עוברים ילדים אחריו בסביבתו. בכדי לבחון את המצב לעומק, ניתן לבצע אבחון אוטיזם אותו עורכים אנשי המקצוע המתאימים. האבחון ייצור לכם תמונת ראי מלאה של תפקודו הקוגניטיבי, הרגשי, והנפשי של ילדיכם, ויעזור לכם למצוא פתרונות ראויים לבעיה. על כן, הפנייה לצוות הטיפולי של מרכז המומחים ME, היא החלטה שתוכל לשנות את החיים של הילד שלכם ושל כלל המשפחה, לטובה.

אבחון אוטיזם באופן פרטי

קצב ההתפתחות של אדם המתמודד עם בעיות כמו אוטיזם הוא אחר, כאשר תהליך פיתוח המיומנויות שלו עלול לקחת זמן רב. כמו כן, האתגרים בדרך הם רבים מאוד. אצל ילדים, הדבר בא לידי ביטוי בפיתוח כלים שפתיים ותקשורת בין-אישית. אבל, יש לא מעט ילדים שלא נדרשו לבצע אבחון אוטיזם בגיל צעיר, משום שלא היו אינדיקציות לבעיות התפתחות. בבגרות, הפערים הלכו והתפתחו, השינויים הפכו לקיצוניים וההבדלים לוויזואליים. ועל כן, מומלץ לעבור אבחון אוטיזם, בכדי לברר מה הוא המקור לאתגרים עמם הם מתמודדים. האבחון מעניק הבנה מקצועית ואישית, לכלל התפקודים האישיים, הבין-אישיים, המוטוריים והקוגניטיביים ומאפשר לקבל את תמונת המצב המלאה, נכון לעת זו. על בסיס תוצרי האבחון, אפשר למקם את המטופל על הספקטרום האוטיסטי, ולהעריך מה היא מידת החומרה של הבעיה ואף ליצור תוכניות טיפולים המותאמות למצב התפקודי.

לא צריך לחשוש – אבחון אוטיזם יהיה לכם לעזר

הורים רבים חוששים לגשת לבצע אבחון אוטיזם בשל הסטיגמה החברתית הנלווית, אבל חשוב שתדעו – אבחון על רצף אוטיזם הוא שלב קריטי שיכול לעזור לכם לקבל את הטיפול הדרוש לצרכים של ילדיכם, ולקדם את ילדיכם לעבר חיים בוגרים ועצמאיים עד כמה שאפשר. על מנת לקבל את הטיפול המתאים ביותר לילדיכם ואת התמיכה הדרושה לכם, הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME יסייע לכם לבצע אבחון מקיף. עם קבלת התוצאות תוכלו ליישם את הצעדים הנדרשים על מנת לבסס לילדיכם הרגלי חיים מתאימים לרמת התפקוד שלו ולאפשר יציאה אל החיים הבוגרים בצורה מאורגנת ומסודרת.

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button