me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה CBT?

CBT הם ראשי התיבות של Cognitive behavioral therapy. כלומר, טיפול קוגניטיבי התנהגותי. במאמר זה נרחיב אודות טיפול זה והיתרונות הטמונים בו. התחילו לקרוא
cbt

קצת אודות טיפול CBT

טיפול CBT הוא טיפול פסיכותרפי קצר מועד אשר מתמקד בחשיבה של המטופל ובמעשים שלו (קוגניציה והתנהגות). בטיפול זה ההנחה היא שמטופל חווה קשיים רבים משום שקיימים דפוסי מחשבה בעייתיים ודפוסים אלו מובילים אותו להתנהגות בעייתית. המטרה של טיפול CBT זה היא לזהות את אותם דפוסים בעייתיים אשר מובילים את אותו מטופל למצוקה מסוימת או פגיעה תפקודית ובהתאם לספק לו כלים שיעזרו לו לנטרל את אותם דפוסי חשיבה והתנהגות בעייתיים ולהחליף אותם בדפוסי חשיבה חדשים ויעילים. בנוסף, בטיפול מסוג זה מעודדים להיחשף מחדש לסיטואציות שונות מהם המטופל נמנע משום החוויות השליליות שהוא חווה בעקבות דפוסי המחשבה הבעייתיים. חשוב לדעת ששיטת טיפול זאת מבוססת מחקר ולכן היא מתעדכנת כל הזמן.

האם טיפול CBT מתאים לכם?

שיטת טיפול CBT מתאימה לאנשים אשר סובלים מקשיים רגשיים מסוגים שונים, כמו למשל חרדות, פוביות, PTSD, , קושי בכל הקשור אל ההיבט החברתי סביבתי ועוד. שיטה זו אינה מתאימה לכל אחד. באם המטרה שלכם בטיפול אינה מוגדרת ואתם מעוניינים לשתף בחוויות שונות מהעבר וזאת על מנת לבדוק כיצד אלו השפיעו על חייכם. אם אתם מעוניינים לשתף בחוויות עם בני המשפחה שלכם, אך אינכם מעוניינים לשנות דבר כלשהו ביחסים אלו. אם אינכם מעוניינים להבין מה גורם לבעיה או לדפוס ההתנהגות השלילי שלכם  ולשנות את אותו דפוס חשיבתי וזאת על מנת לפתור בעיה מסוימת, יכול להיות שטיפול סיביטי אינו מתאים לכם. בנוסף, טיפול זה אינו מתאים לאנשים עם רמת אינטליגנציה נמוכה שאינם יכולים לחשוב באופן מופשט. אנשים עם דמנציה. אנשים עם פגיעות ראש, ילדים שעדיין לא הגיעו לבשלות ואנשים שאינם מוכנים לתהליך המחייב של טיפול זה.

  • חרדות – מוכח מחקרית שהטיפול המומלץ להפרעות חרדה מסוגים שונים כמו למשל חרדה חברתית, סוגים שונים של פוביות, חרדה ממבחנים, OCD, התקפי פאניקה ועוד. שכן בשיטת טיפול זו, האדם אשר סובל מחרדה זו או אחרת ילמד להתמודד עם התקפי החרדה שלו וזאת באמצעות כלים שונים ופעמים המטפל יעזור למטופל להיחשף לאותו איום ממנו נרתע ולהתמודד איתו.
  • PTSD – ראשי התיבות להפרעה פוסט טראומתית. שיטה זו היא אחת השיטות הנהוגות במקרה של אנשים הסובלים מפוסט טראומה משום תאונות, הלם קרב וסיבות נוספות.
  • CBT – כל היתרונות בטיפול אחד
  • טיפול ממוקד מטרה – התכנית הטיפולית נבנית בהתאמה אישית ליכולות ולכוחות של המטופל, הקצב האישי שלו, והבעיה ממנה סובל המטופל. כאן המטרה העיקרית של המטפל היא לעזור למטופל לשנות את דפוסי המחשבה השליליים שלו, דפוסי חשיבה אשר מובילים אותו לתקיעות או התנהגות שלילית, ולהחליפם בדפוסים חיוביים.
  • קצר מועד – הטיפול אורך בדרך כלל עד חצי שנה וכמות המפגשים הממוצעת היא 18 מפגשים.
  • ארגז כלים – בטיפול זה המטופל יקבל כלים שונים להתמודדות מעשית עם אופן החשיבה השלילי אשר מוביל לאותם מחסומים התנהגותיים.
  • הצלחה לטווח הארוך – הטיפול והכלים ילוו את המטופל לאורך זמן ויעזרו לו להתמודד בהצלחה עם כל מיני סיטואציות שונות.
  • שיטת טיפול מובנית – שיטה ברורה שמאגדת יעדים ושלבים ברורים. שיטה בה בכל שלב מבררים האם אותו שלב אכן מתאים למטופל והאם הוא אכן יישם אותו והתוצאה נראית לעין.

יש חשיבות גדולה לכך שהטיפול יעשה על ידי מטפל מוסמך. שכן, מטפלים שאינם מוסמכים הם לרוב מטפלים אשר למדו את השיטה, אך אין להם רקע טיפולי וזאת לעומת מטפלי CBT מוסמכים המאגדים ידע מקצועי רב וניסיון טיפולי. אנשי טיפול מוסמכים מכירים היטב את עולם הנפש ובעל ניסיון רב בהתמודדות עם מצוקות שונות במסגרת שיטת ה – CBT.

המטרה של טיפול CBT היא שיפור מהיר של הסימפטומים מהם אותו מטופל סובל ובהתאם הקלה משמעותית תוך פרק זמן קצר. הקלה זו תורמת רבות לביטחון העצמי של המטופל ולמוטיבציה שלו. במילים אחרות, השינוי המחשבתי הוא זה שיוביל לשינוי ההתנהגותי ובהתאם שיפור איכות החיים של המטופל. דבר נוסף אותו חשוב לנו לרשום בפניכם בסיום המאמר הוא שאם גם אתם מתכננים להתחיל טיפול CBT חשוב שתבינו שהצלחתו של הטיפול תהיה תלויה במידה רבה בשיתוף הפעולה שלכם עם המטפל ויישום כל המשימות והתרגולים אותם תדרשו לבצע בין הפגישות.

לפרטים נוספים, חייגו *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button