me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המתבגר חזר שיכור הביתה? 5 דברים שכדאי לעשות

אם בעבר, שתייה, אלימות והתמכרות לאלכוהול היו בעיות נדירות, כיום המצב השתנה לחלוטין ואי אפשר שלא להבחין בתרבות הפנאי של הנוער בשנים האחרונות: תרבות הכוללת אלכוהול ונרגילות במפגשים חברתיים רבים. אם גם אצלכם המתבגר חזר עם ריח חזק של אלכוהול הביתה, חשוב שתקראו מאמר זה ותפעלו בנידון.
המתבגר חזר שיכור הביתה? 5 דברים שכדאי לעשות

מצבי סיכון ומשבר בגיל ההתבגרות - כיצד הם מתפתחים?

אחד מהמאפיינים המובהקים של גיל ההתבגרות הוא תהליך המכונה ספרציה (נפרדות) של המתבגר מהוריו. תהליך זה אומנם נחשב לחיוני ואף הכרחי לצמיחתו האישית של המתבגר, אך באותה נשימה, התהליך עלול לגרום לכך שהוריו של המתגבר "מורחקים" מהמרחב האישי (עולמו הפנימי) של המתגבר והם אינם מודעים לסערת הרגשות המבלבלת המתרחשת בנפשו של ילדיהם. במקביל, מאפייני גיל ההתבגרות, עלולים לחשוף את המתבגר לגורמי סיכון שונים ולעורר בו את הצורך בנטילת סיכונים ללא כל יכולת שיפוט מלאה על מעשיו. במצבים אלו, המתבגר עלול "לסגל" לעצמו התנהגויות מסכנות וביניהן: שימוש בסמים, צריכת אלכוהול, מעורבות בקטטות ומעשי אלימות, הפרעות אכילה, מתירנות מינית, שוטטות לילית ועוד.

"לי זה לא יקרה", האומנם?

חשוב לציין שחלק מההתנהגויות המסכנות במהלך גיל ההתבגרות, הן סמויות מעיניהם של הורי המתבגר, כאשר הורים רבים עלולים להתעלם מ-"נורות אזהרה" מקדימות כמו למשל לבוש מוחצן, התנהגות אימפולסיבית, הפרעות אכילה ושינה, התבודדות והסתגרות, הידרדרות בלימודים וכדומה. בחלק מהמקרים, ההורים בוחרים במודע להתעלם מנורות האזהרה כמעין "מנגנון הגנה"  עצמי, וזאת מכיוון שהם ניצבים חסרי אונים אל מול השינויים הרגשיים אותם חווים ילדיהם במהלך גיל ההתבגרות. במקרים אלו, ההורים "משכנעים" את עצמם שהרמזים הגלויים (אותן נורות אזהרה מקדימות), הם משהו חולף ואינם מעידים על בעיה רגשית עמוקה אצל ילדיהם. בעיה המחייבת את תשומת ליבם.

גורמי סיכון למצבי משבר וסיכון בגיל ההתבגרות

התנהגויות מסוכנות ומסכנות, עלולות להופיע ולצוץ בקרב כל מתבגר/ת בשלב כזה או אחר לאורך גיל ההתבגרות, כאשר ישנם מספר גורמי סיכון המעלים את ההסתברות לכך שהמתבגרים יאמצו לעצמם דרך חיים מסכנת. גורמים אלו כוללים בין היתר הפרעות קשב וריכוז, אופי אימפולסיבי, אירוע טראומתי אותו חווה המתבגר (פגיעה מינית, התמודדות עם גירושין, מוות של אדם קרוב וכו), התמודדות עם שאלות ותהיות בנוגע לזהותו המינית של המתבגר וגורמים נוספים העלולים להוביל את המתבגר/ת ליטול סיכונים ולאמץ לעצמו התנהגויות מסכנות.

כיצד להתמודד עם מצבי סיכון ומשבר בקרב מתבגרים?

כהורים, אנו מחויבים להיות "ערים" וקשובים למתרחש בחייהם של ילדינו המתבגרים, וכן, גם על חשבון "החדירה לפרטיותם". העידן המודרני בו אנו חיים, רווי בפיתויים העלולים להאיץ את מצבי הסיכון והמשבר, ולכן, המעורבות ההורית במהלך גיל ההתבגרות, מומלץ שתעשה באמצעות "כלים מקצועיים" אותם ניתן לרכוש בין היתר במסגרות טיפוליות שונות המיועדות להורים ולמתבגרים כאחד.

מסגרות אלו, מבוססות על עקרונות הטיפול הרגשי, והן נועדו להקנות להורה ולמתבגר את האמצעים המנטאליים הנדרשים לצרכי התמודדות עם מצבי סיכון ומשבר ובעיות שונות הנלוות לגיל ההתבגרות. אצלנו ב-ME, מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו להסתייע בשירותיהם של מיטב המומחים העוסקים ומתמחים בהתוויית שיטות טיפוליות לכל בעיה רגשית המותאמת לאתגרים ולקשיים המאפיינים את גיל ההתבגרות. טלפנו כוכבית 5806 ותאפשרו למומחים שלנו להתחיל ולעזור לילדכם המתבגר ולכם.

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button