me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הערכת מסוכנות מינית - קטינים

הורים יקרים, מנהל בית הספר המורה , היועצת, פסיכולוגית בית ספר עדכנו אתכם שילדכם הצהיר הצהרות מיניות פוגעניות? מעורב בפעילות מינית מסוכנת? ביצע מעשה שיכול להתפרש כפעולה מינית מסוכנת? או אולי אתם כהורים התרשמתם כי קיימת התנהגות מינית פוגענית ואתם מודאגים?
הערכת מסוכנות מינית - קטינים

המומחים של מרכזי ME מודעים ללחץ ולחרדה שלכם ההורים ומציעים לכם פתרון דיסקרטי ומהיר – קביעת תור בדיסקרטיות להערכת מסוכנות מינית תוך 24 שעות. כי אצלנו רק אלו שצריכים לדעת אודות ילדכם, ידעו!

בניגוד לשנים קודמות, תופעת מסוכנות מינית בקרב קטינים זוכה להתייחסות רבה מצד ערכאות המשפט, משרד הרווחה, מסגרות החינוך, מערכת בריאות הנפש וגופים נוספים במדינת ישראל. במאמר זה נפרט מהי מסוכנות מינית בקרב קטינים ונסביר מה ניתן לעשות בכדי לאבחן ילדים בסיכון ולטפל בהם. הבה נתחיל..

מהי מסוכנות מינית?

מסוכנות מינית היא האפשרות שאדם (במקרה שלנו קטין), ינסה לבצע מעשה מיני באדם או יאיים בביצוע מעשה  מיני באדם אשר אינו מסכים לכך או אינו מסוגל להסכים לכך. כאשר מדובר על קטינים, הערכת מסוכנות מינית היא בדיקה של כל אותם צרכים  וקשיים של הילד שהצהיר הצהרה מינית או ביצע אקט מיני מסוים והפרוגנוזה למעידתו.

מיניות ילדים ובני נוער

מיניות וילדים הוא נושא שנחשב בהרבה מקומות כטאבו, אך למרות העובדה שמיניות הילדים הוכחשה תרבותית שנים רבות, כיום אנשי מקצוע מודעים לכך שהמיניות של הילד פעילה משנותיו הראשונות וילדים רגישים לגירויים מיניים ולתקשורת מינית. דבר זה מוביל לכך שיש דרכים רבות בהן גבול המיניות של הקטין יכול להיפרץ, כמו למשל חשיפה לחומר פורנוגרפי, מחוות מיניות בין מבוגרים, עירום לא תמים, כפייה של מערכת יחסים מינית ממושכת אשר נכפית על הילד ועוד. כל אלו יכולים להוביל ליצירת החתמה מינית מוקדמת.

החתמה מוקדמת יכולה להוביל להחצנת המיניות אצל הילד וחוסר היכולת להתאפק. שכן,  האינטראקציה עם המציאות החיצונית מגבירה את תשוקתו ולעיתים הוא נזקק לפורקן ואף מימוש מיני. משום שמדובר על ילד, הוא מוגבל בכל הקשור אל כוחות הריסון שלו וזאת משום שהוא עדיין לא מצליח להפנים את כל הקשור אל גבולות ולכן כוח ההיגיון שלו אינו יכול לעזור לו להימנע ממימוש דחפיו המיניים. גריית יתר בדרך כל מעוררת עיסוק בגיל מוקדם של המימוש המיני והילד הדרוך מינית ורגשית אינו יכול לעשות דבר מלבד להעביר את המתח אותו הוא מכיל אל אחרים. הערכת מסוכנות מינית תעזור לכם להבין האם הילד מסוכן או בעייתי לאחרים ולעצמו בהיבט המיני רגשי ואילו כלים טיפוליים יוכלו לעזור לילדיכם להתמודד עם קשיים אלו.

אלימות מינית במוסדות החינוך

אלימות בכלל ואלימות על רקע מיני מהווה פגיעה באדם ובזכויות הבסיסיות שלו. אלימות מילולית בעלת גוון מיני יכולה לבוא לידי ביטוי ביחס מבזה ומשפיל בכל הקשור אל המיניות של התלמיד. במקרה בו מתגלה יחס מיני פוגעני של תלמיד אחד לשני תתקיים שיחת בירור בין שני התלמידים, תוך שמירה על פרטיותם. לאחר מכן יקבעו פעולות שמטרתן השגחה על התלמיד וזאת על מנת שמקרה זה לא יתרחש בשנית. יש מצבים בהם התלמיד מועבר לכיתה אחרת ויש מקרים בהם הוא מושעה למספר ימים עד קבלת דו"ח הערכת מסוכנות מינית.

במקרה בו מתגלה אלימות מינית פיזית בבית הספר חשוב וחובה לטפל בכך במסגרת החינוכית. מעשי אלימות מינית יכולים לבוא לידי ביטוי בהצעות חוזרות בעלות אופי מיני, הפצת שמועות, מעשי בריונות, סחיטה על רקע מיני, צילום והפצת צילומים או סרטי עירום ויחסי מין, ילד שמעוניין בתשומת לב מילדה ומראה לה את הישבן ועוד. כאן אנשי המערך החינוכי יחליטו על פעולות ליישום שמטרתן הפסקת הפגיעה. כמו כן, הם יעדכנו את ההורים בכתב, ידווחו ליועצת למפקח, לעובד הסוציאלי ופעמים גם למשטרה. הם יקפידו לתמוך רגשית בתלמיד שנפגע וזאת באמצעות אנשי מקצוע ולהשעות את התלמיד שביצע את האקט המיני.  במקביל, התלמיד הפוגע יגיע אל היועצת או הפסיכולוג של בית הספר לשיחה ובהתאם למסקנות השיחה תיבנה עבורו תכנית התערבות מערכתית שעיקרה תמיכה ועזרה לתלמיד הפוגע וזאת על מנת למנוע את הישנות הפגיעה בעתיד.

הערכת מסוכנות מינית – מה היא תכלול?

פסיכיאטר המומחה בתחום ילדים ונוער יבצע את הערכת המסוכנות המינית לקטין. הוא יברר מהם  הקשיים הרגשיים של הקטין אשר הובילו אותו לקושי בהתמודדות אל מול סיטואציות מסוימות ובסופו של דבר להתנהגות או מעשה מיני לא נאות. בירור זה ומסקנותיו יובילו את הפסיכיאטר לדייק את ההתערבות.

הפסיכיאטר ייקח בחשבון את גילו המנטלי של הילד ואת גילו ההתפתחותי ויבחן האם קיימים פערים בין שני אלו. בנוסף, הוא יברר עם הילד כיצד הוא תופס את האירוע. לאחר מכן הוא יערוך בירור אשר יכלול נתונים כמו למשל מתי הילד ביצע את המעשה המיני, האם הייתה פגיעה כלשהי, האם ההורים יהיו מסוגלים לפקח ולעזור לילד ולכן כדאי להפנות אותם להכוונה הורית ועוד.  

לאחר מכן תתבצע הערכה אישית של הקטין. הפסיכיאטר יערוך ראיון קליני עם הילד ולאחר שיחה הוא יעריך את אישיותו של הילד ויגיע למסקנה האם לילד יש ידע בתחום המיניות, מהו אופי היחסים שלו עם בני משפחתו ועוד. בסיום ההערכה הפסיכיאטר ירשום את כל הקשור אל האבחון ואת המלצותיו בדו"ח מסודר.  

יכול להיות מצב בו הפסיכיאטר ימליץ על הכוונה הורית. כלומר, הדרכת הורים בה ההורים ילמדו כיצד להתייחס לסיטואציה שהייתה ויעזרו לילדם באמצעות כללים ברורים וכלים מסוימים אותם הם יקבלו בהכוונה ההורית. באמצעות כל אלו הם יעזרו לילדם להתמודד עם הקשיים שלו. בנוסף, יכול להמליץ על טיפול רגשי לילד.

הערכת מסוכנות – הלכה למעשה במרכז מומחים ME

אבחון הערכת מסוכנות אצלנו יתבצע על ידי פסיכיאטר ילדים ונוער של מרכז ME ויכלול שלושה שלבים:

  • שלב ראשון – פגישה בת שעה עם ההורים וללא נוכחות הילד. בפגישה זו ההורים יספרו לנו על אתגרי ההתמודדות עם הילד. המטרה של פגישה זאת היא רקע אודות ילדכם והיכרות ראשונית של הקטין באמצעות שיח חופשי.
  • שלב שני – פגישה פרטנית עם הילד ללא ההורים ( בהסכמת ההורים). בפגישה זו הפסיכיאטר ישוחח עם הילד (השיחה והפעילות יותאמו לגילו) ויתרשם ממנו ומהאתגרים אותם הוא חווה.
  • שלב שלישי – יונפק מכתב סיכום והמלצות לרשויות ולמערכת החינוך. במכתב יופיע האבחון של ילדכם, המלצה לגבי המשך התערבות טיפולית (מעקב פסיכיאטרי, הדרכת הורים, טיפול רגשי ועוד) הערכה תתבצע כשעתיים.

    לפרטים נוספים ניתן לחייג אלינו  5806*. או ליצור קשר דרך האתר

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button