me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוות דעת למשרד הביטחון להכרה בנכות נפשית

מתמודדים עם פוסט טראומה הקשורה באופן ישיר או עקיף לתקופת שירותכם הצבאי? סובלים ממחלה ו/או הפרעה נפשית שהינה תוצר ישיר או עקיף של שירותכם הצבאי? בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע כללי אודות הכרה בנכות צבאית על ידי משרד הביטחון.
פוסט-טראומה

הגשת תביעה להכרה בנכות נפשית

הכרה בנכות נפשית על פי תקנות הביטוח הלאומי ו/או משרד הביטחון, הינו תהליך המערב בתוכו שני תהליכים מרכזיים, האחד, תהליך ההכרה בנכות הנפשית, והשני, קביעת דרגת הנכות.

תהליך זה מיושם אל מול פקיד התביעות במוסד לביטוח לאומי ו/או מול קצין התשלומים במשרד הביטחון, כאשר חוות דעת למשרד הביטחון להכרה בנכות נפשית חייבת להינתן על ידי פסיכיאטר, אך מכיוון שמדובר באיש מקצוע אשר אינו עוסק ברמת התפקוד אלא יותר באבחון וטיפול, מומלץ להגיש חוות דעת מורחבת הכוללת בתוכה בין היתר:

  • הערכה פסיכיאטרית על ידי פסיכיאטר מומחה
  • בדיקה תפקודית על ידי רופא מומחה והערכת נכות על ידי פסיכולוג ו/או עובד סוציאלי

חוות דעת למשרד הביטחון - מה חשוב לדעת?

לכל הגשת כתב תביעה להכרה בנכות נפשית על ידי משרד הביטחון, תדרשו לצרף חוות דעת למשרד הביטחון להכרה בנכות נפשית.

הערכה וחוות דעת זו, נועדה בראש ובראשונה לקבוע האם קיים קשר בין השירות הצבאי לבין הנכות ועל מנת לבחון שאלות כגון:

  • האם מדובר בנכות נפשית
  • האם מדובר במצב נפשי מחמיר
  • האם קיים קשר בין השירות הצבאי למצב הנפשי וכדומה.

במקרים מסוימים, אגף השיקום במשרד הביטחון, יזמן אתכם לקבלת חוות דעת של מומחה מטעמו, כאשר עומדת לרשותכם האפשרות להגשת חוות דעת חיצונית בפני הפסיכיאטר המומחה מטעם משרד הביטחון.

לאחר הגשת חוות הדעת, תדרשו להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם אגף השיקום במשרד הביטחון.

ועדה זו מורכבת ממספר רופאים בתחום הפסיכיאטריה ומזכירה רפואית. חברי הוועדה מעיינים במסמכי חוות הדעת ובמקביל מקיימים דו – שיח עם מגיש הבקשה להכרה בנכות נפשית.

התכנסותה של הועדה נועדה בעיקר לצרכי קביעת דרגת הנכות.

חשוב לדעת: אנחנו ב-ME, מרכז המומחים לטיפול רגשי, עוסקים ומתמחים במתן חוות דעת למשרד הביטחון להכרה בנכות נפשית. חוות הדעת המונפקות על ידינו ניתנות לאחר הערכה פסיכיאטרית המשלבת בתוכה הערכת נכות על ידי פסיכיאטר מומחה.  

מה חשוב לדעת על אחוזי נכות נפשית?

ברוב המקרים, אחוזי הנכות המקסימאליים לנכות נפשית הינם 50%, כאשר רק במקרים בהם נפסקים אחוזי נכות גבוהים יותר (במקרים בהם הנכות הנפשית מצריכה אשפוז כרוני בבתי חולים פסיכיאטריים). אחוזי הנכות נקבעים על פי תוצאות ההכרה: גרימה או החמרה, וברוב המקרים הם נעים בין 10% ל-50% נכות.

רוצים לדעת יותר על הגשת חוות דעת למשרד הביטחון להכרה בנכות נפשית? אצלנו ב-ME, מרכז המומחים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא שירותי סיוע והכוונה בכל הנוגע להתמודדות עם מצבים נפשיים שונים הנובעים על רק שירותכם הצבאי. לפרטים בנושא, חייגו: 5806*

מוזמנים לצור איתנו קשר

למאמרים נוספים בתחום...

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button