me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול במחלה כרונית - טיפול בחולה ובני משפחתו

טיפול במחלה כרונית - טיפול בחולה ובני משפחתו מתמודדים עם מחלה כרונית? אצלנו במרכזי ME תוכלו להסתייע בשירותי פסיכולוגיה רפואית המיועדים גם לפרט המתמודד עם המחלה וגם לבני משפחתו.
טיפול במחלה כרונית - טיפול בחולה ובני משפחתו

מחלות כרוניות הן למעשה קבוצת מחלות המחייבות קבלת טיפול רפואי מתמשך ולעיתים קבוע, כאשר חולה כרוני מוגדר גם כאדם הנדרש לנטילת תרופות מסוימות באופן קבע. גילויה ואבחנתה של מחלה כרונית כזו או אחרת, בקרב אחד או אחת מבני המשפחה, הינו אירוע משנה חיים, המחייב גיוס של משאבים מנטאליים הנדרשים לצרכי ההתמודדות עם המחלה על כל השלכותיה.

התמודדות עם מחלות כרוניות

התמודדות עם מחלה כרונית כזו או אחרת, הינה מורכבת, מאתגרת ולא פשוטה, גם לאדם הסובל מהמחלה וגם לבני משפחתו. מצד אחד, הקושי בהתמודדות בא לידי ביטוי בהיבט הפיזי כתוצאה מהשפעתה על גופו של הפרט. מצד שני, הקושי בהתמודדות נובע בשל הקשיים הנפשיים הנלווים למחלתו - שינוי מהותי באורח החיים, תהליכי הסתגלות למצבו הפיזי, הטיפול הרפואי הנדרש ועוד.

חשוב לציין שהתמודדות עם מחלות כרוניות הינה יומיומית ומתמשכת, ולפיכך, תהליכי השחיקה מואצים ועלולים להוביל לדחק נפשי. דחק נפשי זה המתווסף לקושי הנפשי המאפיין את ההתמודדות עם המצבים הגופניים המורכבים הנלווים לטיפול הרפואי במחלה והשינויים "הנכפים" על החולה ובני משפחתו בכל הנוגע לאורח חייהם לאורך שלבי הטיפול וההתמודדות המתמשכת עם המחלה. מכאן, לעיתים קרובות מומלץ להסתייע בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית המהווים אחד מאמצעי ההתמודדות המרכזיים עם מחלות כרוניות.

מהי פסיכולוגיה רפואית?

פסיכולוגיה רפואית הינו תחום טיפולי, מחקרי ותיאורטי, העוסק בקשר בין מצבים פיזיולוגיים לבין משתנים פסיכולוגיים וחברתיים היכולים להשפיע על התפרצותן של מחלות, תופעות גופניות, אופן מניעתן והדרכים השונות להתמודד עמן. תחום הפסיכולוגיה הרפואית, התפתח בסוף המאה ה-20, לנוכח שינויים משמעותיים בתחלואה בעולם המערבי, אשר הובילו אומנם לירידה בתמותה אך לעלייה במצבי תחלואה רבים שהפכו לכרוניים.

פסיכולוגיה רפואית כאמצעי התמודדות עם מחלה כרונית

הטיפול הפסיכולוגי המוצע לכם במסגרת שירותי הפסיכולוגיה הרפואית, מיועד לכל אילו מבינכם הנאלצים להתמודד עם מחלה כרונית כזו או אחרת, בין אם מדובר בפרט המתמודד עם המחלה ובין אם מדובר בבני משפחתו. מטרת הטיפול הינה לסייע למטופל לגייס את החוסן הנפשי והמשאבים המנטאליים והחיצוניים הנדרשים להתמודדות היומיומית והמתמשכת עם מצבים גופניים מורכבים והקשיים הנפשיים הנלווים למחלה, וזאת במקביל ליצירת אורח חיים המותאם לצרכיו הנפשיים והפיזיים של המטופל.

חשוב לציין שההליך הטיפולי המיושם במסגרת שירותי הפסיכולוגיה הרפואית, משלב בתוכו טכניקות טיפול שונות מעולמות הפסיכותרפיה והפסיכו-פיזיולוגיה, לרבות, טכניקות הרפיה שמטרתן להוביל לוויסות רגשי, תחושתי וגופני במצבי מתח, אי-שקט וחרדה לקראת פרוצדורות רפואיות כאלו ואחרות. 

סיוע פסיכולוגי לבני משפחתו של החולה

מעבר לשינוי והטלטלה שחווה המטופל המתמודד עם מחלה כרונית כזו או אחרת, ההתמודדות עם המחלה מהווה אתגר עבור כלל בני משפחתו, כאשר החוסן הנפשי של כל אחד ואחת מבני המשפחה, הולך ונישחק עם הזמן לאורך שלבי ההתמודדות המתמשכת עם המחלה והשלכותיה על התא המשפחתי. במקרים אלו, חשוב ומומלץ להסתייע בשירותי הפסיכולוג הרפואי המתמחה בהתערבויות משפחתיות וליווי משפחות בכל הקשור להתמודדות עם מצבי חולי במשפחה. הטיפול הפסיכולוגי המוענק לבני משפחתו של החולה, מתקיים במסגרות טיפול פרטניות ומשפחתיות כאחד, וגם כאן,  מטרת הטיפול היא לספק לכל אחד ואחת מבני המשפחה את ה-"כלים" המנטאליים הנחוצים לצרכי התמודדות עם המחלה הכרונית ממנה סובל בן או בת המשפחה.

אצלנו במרכזי ME- מרכזים לטיפול רגשי תוכלו להסתייע בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית באמצעות צוות מומחים מתחומים שונים, ובניהם, פסיכולוגים רפואיים מובילים בתחומם ומוכרים על ידי הרשויות המקצועיות בישראל.

לפרטים בנושא, חייגו: 5806* או צרו קשר דרך האתר:

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button