me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול במחלה פסיכוסומאטית

מתמודדים עם מחלות או מצבים פסיכו-סומאטיים? אצלנו במרכזי ME תוכלו להסתייע בשירותי פסיכולוגיה רפואית המיועדים לצרכי טיפול במחלות פסיכוסומאטיות
טיפול במחלה פסיכוסומאטית

מחלות פסיכוסומאטיות הן הגדרה כוללת למצבים פסיכו - סומאטיים בהם המחלה הגופנית מושפעת ואף נובעת מגורמים נפשיים וזאת ללא ממצא רפואי וללא אבחנה רפואית היכולים להעיד על בעיה פיזיולוגיות כזו או אחרת בגופו של החולה. תופעות פסיכוסומאטיות עלולות להיות מלוות בכאב כרוני ואף שיתוק איברים, כאשר ברוב המקרים, מצבו הנפשי של החולה הוא זה המוביל להיווצרותן של בעיות רפואיות.

מצבי דחק ולחץ נפשי והשפעתם על מערכות הגוף

מחלות פסיכוסומאטיות הן למעשה הפרעות פיזיולוגיות המתעוררות או מחמירות במצבי דחק ולחץ נפשי ומצבי סטרס, כאשר ברשימת התופעות הפסיכוסומאטיות הנפוצות ניתן למצוא: כאב כרוני באיברי גוף שונים, יתר לחץ דם, כאבי ראש ומיגרנות, אסתמה, מחלות עור למיניהן (אוטופיק דרמטיטיס, אקזמה ועוד), מחלות ובעיות הקשורות למערכת העיכול ועוד. כיום, כאשר מדברים על מחלות פסיכוסומאטיות, מדברים בעיקר על יחסי הגומלין בין הגוף לנפש, כאשר ההיבט הנפשי מקבל ביטוי דרך הגוף, ולפיכך, מצבי דחק ולחץ נפשי ובעיות נפשיות כאלו ואחרות עלולות לבוא לידי ביטוי בהשפעתם על תפקודן של מערכות הגוף השונות.

התמודדות עם מחלות פסיכוסומאטיות

יחסי הגומלין בין גוף ונפש העומדים מאחורי התפרצותם ו/או החמרתם של מצבים פסיכוסומאטיים, מחייבים אתכם להסתייע הן בכלים הטיפוליים המותאמים לביטוי הגופני של המחלה והן בכלים הטיפוליים המיועדים לצרכי טיפול במערכת הנפשית של החולה. בכל הנוגע לדרכי הטיפול בהיבט הגופני של המחלה הפסיכוסומאטית, קיימת חשיבות רבה למעקב רפואי ויישום ההמלצות הרפואיות, ובכל הנוגע לדרכי הטיפול במערכת הנפשית של החולה, מומלץ וחשוב להסתייע בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית המשלבים בתוכם טיפול פסיכותרפי המותאם למצבים פסיכוסומאטיים.

מהי פסיכולוגיה רפואית ועד כמה היא חיונית להתמודדות עם מחלות פסיכוסומאטיות?

פסיכולוגיה רפואית הינו תחום טיפולי, מחקרי ותיאורטי העוסק בקשר הישיר בין מצבים פיזיולוגיים לבין משתנים פסיכולוגיים וחברתיים. תחום מקצועי זה מתמקד ביחסי הגומלין בין גוף ונפש ובהשפעתה של המערכת הנפשית על התפרצותן של מחלות ותופעות גופניות, וכמו כן, על דרכי מניעתן ודרכי ההתמודדות עמן. פסיכולוג רפואי הינו איש מקצוע האמון על הטיפול הפסיכולוגי המותאם לאילו מבינכם הנאלצים להתמודד עם מחלות ומצבים גופניים שונים, החל מהתמודדות עם מחלות פסיכוסומאטיות ומגבלות גופניות, דרך התמודדות עם מחלות כרוניות ומצבים רפואיים מורכבים ועד להתמודדות עם מחלות סופניות וליווי בסוף החיים.

הטכניקות הטיפוליות המיושמות במסגרת טיפול במחלה פסיכוסומאטית, משלבות בין הטיפול הפסיכותרפי לבין הטיפול הפסיכו-פיזיולוגי, כאשר כל אחת מהטכניקות הטיפוליות מותאמת לצרכי התמודדות בהקשרים של חולי גופני הנובע כתוצאה ממצבי דחק, לחץ, דיכאון, סטרס, חרדה וכדומה.

מטרות הטיפול הן להקנות למטופל את הכלים הנפשיים הנדרשים לצרכיי התמודדות עם כל אחד מהגורמים הנפשיים העלולים להוביל להתפרצותן ו/או החמרתן של תופעות פסיכוסומאטיות כאלו ואחרות. חשוב לציין שבחלק לא מבוטל מהמקרים של מצבים פסיכוסומאטיים, לא ניתן טיפול רפואי כזה או אחר עקב היעדר ממצאים ו/או אבחנה רפואית, ולכן, עלולה להתרחש הידרדרות במצבו הנפשי של הפרט המצוי במצוקה נפשית שבתורה מובילה להחמרתן של התופעות הפסיכוסומאטיות מהן הוא סובל. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לקיומה של מסגרת טיפולית באמצעות שירותי הפסיכולוגיה הרפואית.

ME- מרכזים לטיפול רגשי עם התמחות בתחום הפסיכולוגיה הרפואית

אצלנו במרכזי ME- מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו להסתייע בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית באמצעות צוות מומחים מתחומים שונים, ובניהם, פסיכולוגים רפואיים מובילים בתחומם ומוכרים על ידי הרשויות המקצועיות בישראל. לפרטים בנושא, חייגו כוכבית 5806. לרשותכם תמיד, צוות ME.

לפרטים בנושא, חייגו: 5806* או צרו קשר דרך האתר:

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button