me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליווי מטופל בסוף החיים ובני משפחתו

מחלות מסכנות חיים מהוות טלטלה קשה על המטופל ובני משפחתו, המשפיעה הן על מצבם הרגשי והן על יכולות תפקודם באספקטים שונים בחייהם. בלא מעט מקרים, ההתמודדות עם מחלות מסכנות חיים, כרוכה בהתמודדות עם מחלות סופניות ובמצבי סוף החיים המאלצים את המטופל ובני משפחתו לעמוד מול המוות ולהיערך לפרידה מהחיים ומיקיריהם.

אצלנו במרכזי ME תוכלו להסתייע בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית המיועדים לצרכי תמיכה נפשית במצבי מחלות מסכנות חיים וליווי בסוף החיים לחולה ובני משפחתו.

ליווי מטופל בסוף החיים

ההתמודדות עם המצבים המורכבים, הקשים והכואבים המאפיינים את הפרידה מהחיים במצבי מחלות סופניות ומחלות מסכנות חיים, מציבה את החולה ובני משפחתו בפני טלטלה רגשית עמוקה המחייבת בין היתר קבלת תמיכה נפשית באמצעות אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה הרפואית. פסיכולוג רפואי מיומן, ביכולתו לסייע למטופל בסוף החיים באמצעות טיפול פסיכותרפי המותאם למצב המורכב עמו מתמודדים החולה ובני משפחתו.

ליווי של בן משפחה המצוי בסוף החיים, הינה תקופה הרצופה ברגעים קשים, כואבים ולעיתים גם מפחידים, ולכן, קיימת חשיבות רבה לכך שגם בני משפחתו של החולה, יסתייעו בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית על מנת שיוכלו למצוא בתוכם את המשאבים הפנימיים הנדרשים להתמודדות עם הפרידה מיקיריהם ועל מנת למנוע מקרים בהם המפגש עם המוות עלול להוביל למשבר אישי עמוק ומתמשך. מסגרות של ליווי מטופל בסוף החיים המתקיימות על ידי פסיכולוג רפואי, הן מסגרות טיפוליות המותאמות לכל בני המשפחה ומתקיימים בתוכן גם טיפולים פרטניים בהתאם לצורך לכל אחד ואחת מבני המשפחה. בנוסף, הפסיכולוג הרפואי מיומן בטיפול נפשי המותאם למצבי אובדן ואבל.

תחום הפסיכולוגיה הרפואית - מה חשוב לדעת?

פסיכולוגיה רפואית הינו תחום טיפולי, מחקרי ותיאורטי אשר החל להתפתח בסוף המאה ה-20 לנוכח שינויים משמעותיים אשר התרחשו בתחלואה בעולם המערבי. תחום זה עוסק בקשר בין מצבים פיזיולוגיים לבין משתנים פסיכולוגיים וחברתיים, כאשר הטכניקות הטיפוליות המיושמות במסגרת טיפול פסיכולוגי רפואי, מותאמות למצבים שונים בהקשרים של חולי גופני, לרבות, מצבי מחלות מסכנות חיים וליווי בסוף החיים.

בשנים האחרונות, המודעות לתחום הפסיכולוגיה הרפואית הולכת ומתרחבת, כאשר הפנייה לשירותיו של פסיכולוג רפואי מתאפשרת גם באמצעות מערכות הבריאות הציבוריות וגם באמצעות קליניקות פרטיות ומרכזים העוסקים ומתמחים בתחומי טיפול פסיכולוגי וטיפול רגשי.

מסגרות הטיפול בתחום הפסיכולוגיה הרפואית, מותאמות למגוון רחב של מקרי חולי גופני, לרבות, מחלות כרוניות, מחלות מסכנות חיים ומחלות סופניות, כאשר טכניקות הטיפול מותאמות לשלבים שונים של המחלה, החל משלב הגילוי והאבחון, דרך שלבי הטיפול הכרוכים בפרוצדורות רפואיות כאלו ואחרות ועד לשלבי השיקום ו/או ליווי המטופל בסוף החיים. כמו כן, חשוב לציין שמסגרות הטיפול בתחום הפסיכולוגיה הרפואית, משלבות בתוכן טכניקות טיפוליות שונות המבוססות גם על תחום הפסיכותרפיה וגם על תחום הפסיכו-פיזיולוגיה המשלב בתוכו טכניקות כגון: הרפיה, דמיון מודרך, היפנוזה, מיינדפולנס וטכניקות נוספות, כאשר אופי ותדירות הטיפול נקבעת על ידי הפסיכולוג הרפואי בהתאמה מלאה לצרכי המטופל והמצב הרפואי (פיזי ונפשי כאחד) עמו הוא נדרש להתמודד.

ME- מרכזים לטיפול רגשי עם התמחות בתחום הפסיכולוגיה הרפואית

אצלנו במרכזי ME- מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו להסתייע בשירותי הפסיכולוגיה הרפואית באמצעות צוות מומחים מתחומים שונים, ובניהם, פסיכולוגים רפואיים מובילים בתחומם ומוכרים על ידי הרשויות המקצועיות בישראל. שירותי הפסיכולוגיה הרפואית המוצעים לכם במרכז, נועדו בין היתר למטרות ליווי מטופל ובני משפחתו המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים ומחלות סופניות, וזאת במסגרת טיפולית המיועדת לצרכי ליווי מטופל בסוף החיים.

לפרטים בנושא, חייגו: 5806* או צרו קשר דרך האתר:

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button