me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים להורים איך לבשר למשפחה ולחברים שהילד שלכם אובחן ברצף האוטיזם

קבלת אבחנה של אוטיזם היא חוויה קשה ומאתגרת עבור הורים. זה יכול להיות מבלבל, מפחיד ומבלבל. אחד הדברים הקשים ביותר הוא לבשר למשפחה ולחברים על האבחנה. הורים רבים חוששים מהתגובות של הסובבים אותם, ומפחדים מסטיגמות או דעות קדומות. חשוב לזכור שכל משפחה שונה. מה שעובד עבור משפחה אחת עשוי לא לעבוד עבור משפחה אחרת. מצא את מה שהכי מתאים לך ומשפחתך.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור להורים לבשר למשפחה ולחברים על אבחנת האוטיזם של ילדם:

הכינו את עצמכם

לפני שאתם מספרים למשפחה ולחברים שלכם על האבחנה, קחו זמן להכין את עצמכם. התכוננו מראש. חישבו ותכננו מה אתם רוצים לומר. אפשר להיעזר ולדבר עם גורם מקצועי או עם הורים אחרים לילדים שאובחנו ברצף האוטיזם. התייעצות זאת תמקד ותעזור לכם לחשוב על מה אתם רוצים להגיד. אפשר גם לכתוב תזכיר או רשימה של דברים שאתם רוצים לומר בשיחה.

בחרו את הזמן הנכון

בחרו את הזמן והמקום הנכונים. אל תספרו על האבחנה למשפחה ולחברים כאשר אתם עייפים, לחוצים או כאשר אתם נמצאים במקום ציבורי. בחרו זמן שבו אתם יכולים לשבת ולדבר בנחת.

הזמינו את המשפחה והחברים שלכם לשבת יחד. זה יעזור להם להרגיש יותר מעורבים בשיחה.

התחילו את השיחה בשבחים על הילד שלך

הדגישו את החוזקות והיכולות שלהם. זכרו שהילד שלכם עדיין אותו ילד שאתם אוהבים, רק עם צרכים מיוחדים.
הסבירו מה זה אוטיזם. תנו דוגמאות ספציפיות להתנהגות של הילד שלך.
דבר על התוכניות שלך לעתיד. הסבירו מה אתם מתכננים לעשות כדי לעזור לילד שלכם להצליח.

היו ישירים

אל תנסו להסתיר או להמעיט בחשיבות האבחנה. פשוט היו ישירים ואמרו את האמת.

היו מוכנים לענות על שאלות

המשפחה והחברים שלכם עשויים להיות מופתעים או מבלבלים מהאבחנה. הישארו סבלניים והיו מוכנים לענות על שאלותיהם.

בקשו תמיכה

המשפחה והחברים שלכם יכולים להיות מקור תמיכה חשוב בתקופה זו. אל תתביישו לבקש מהם עזרה.

מה לומר למשפחה ולחברים?

משפטים לדוגמה שתוכלו להשתמש בהם כשאתם מספרים למשפחה ולחברים על האבחנה:

  • "הבנו שהילד שלנו אובחן באוטיזם, ואנחנו רוצים לחלוק את זה אתכם."
  • "אנחנו עדיין מנסים להקל וללמוד עוד על אוטיזם."
  • "אנחנו יודעים שזה עלול להיות מפתיע, אבל אנחנו רוצים שתהיו מודעים לכך שאנחנו מאמינים שילדנו יכול להצליח. אנחנו כבר פועלים כדי לספק לו את התמיכה שהוא צריך."
  • "אנו מעריכים את תמיכתכם בתקופה זו."

 

העיקר הוא להיות כנים ואותנטיים, ולהתמקד בצדדים החיוביים של האוטיזם.

זכרו, המשפחה והחברים שלכם רוצים לעזור לכם. על ידי שיתוף האבחנה שלכם איתם, אתם יכולים ליצור רשת תמיכה חשובה.

חשוב לזכור שאתם לא לבד. יש הרבה משפחות אחרות שילדיהן אובחנו באוטיזם. ישנם משאבים זמינים כדי לעזור לכם, ויש אנשים שתומכים בכם.

אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם ללוות אתכם במסע זה - אתם מוזמנים לפנות לתיאום פגישה למוקד מידע וזימון תורים 5806*

אבחון אוטיזם למבוגרים

בשלבים הראשונים לחייו של כל ילד, הוא או היא עוברים סדרה ארוכה של בדיקות ובחינות רפואיות, השוללות אפשרויות למחלות או תסמינים רפואיים רבים. אולם, הורים רבים עדיין מרגישים כי תהליך ההתפתחות של הילד שלהם, לא עומד בקנה אחד עם התהליך הנורמטיבי אותו עוברים ילדים אחריו בסביבתו. בכדי לבחון את המצב לעומק, ניתן לבצע אבחון אוטיזם אותו עורכים אנשי המקצוע המתאימים. האבחון ייצור לכם תמונת ראי מלאה של תפקודו הקוגניטיבי, הרגשי, והנפשי של ילדיכם, ויעזור לכם למצוא פתרונות ראויים לבעיה. על כן, הפנייה לצוות הטיפולי של מרכז המומחים ME, היא החלטה שתוכל לשנות את החיים של הילד שלכם ושל כלל המשפחה, לטובה.

אבחון אוטיזם באופן פרטי

קצב ההתפתחות של אדם המתמודד עם בעיות כמו אוטיזם הוא אחר, כאשר תהליך פיתוח המיומנויות שלו עלול לקחת זמן רב. כמו כן, האתגרים בדרך הם רבים מאוד. אצל ילדים, הדבר בא לידי ביטוי בפיתוח כלים שפתיים ותקשורת בין-אישית. אבל, יש לא מעט ילדים שלא נדרשו לבצע אבחון אוטיזם בגיל צעיר, משום שלא היו אינדיקציות לבעיות התפתחות. בבגרות, הפערים הלכו והתפתחו, השינויים הפכו לקיצוניים וההבדלים לוויזואליים. ועל כן, מומלץ לעבור אבחון אוטיזם, בכדי לברר מה הוא המקור לאתגרים עמם הם מתמודדים. האבחון מעניק הבנה מקצועית ואישית, לכלל התפקודים האישיים, הבין-אישיים, המוטוריים והקוגניטיביים ומאפשר לקבל את תמונת המצב המלאה, נכון לעת זו. על בסיס תוצרי האבחון, אפשר למקם את המטופל על הספקטרום האוטיסטי, ולהעריך מה היא מידת החומרה של הבעיה ואף ליצור תוכניות טיפולים המותאמות למצב התפקודי.

לא צריך לחשוש – אבחון אוטיזם יהיה לכם לעזר

הורים רבים חוששים לגשת לבצע אבחון אוטיזם בשל הסטיגמה החברתית הנלווית, אבל חשוב שתדעו – אבחון על רצף אוטיזם הוא שלב קריטי שיכול לעזור לכם לקבל את הטיפול הדרוש לצרכים של ילדיכם, ולקדם את ילדיכם לעבר חיים בוגרים ועצמאיים עד כמה שאפשר. על מנת לקבל את הטיפול המתאים ביותר לילדיכם ואת התמיכה הדרושה לכם, הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME יסייע לכם לבצע אבחון מקיף. עם קבלת התוצאות תוכלו ליישם את הצעדים הנדרשים על מנת לבסס לילדיכם הרגלי חיים מתאימים לרמת התפקוד שלו ולאפשר יציאה אל החיים הבוגרים בצורה מאורגנת ומסודרת.

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button