me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לומדים לשלוט במוח ולשמור על ריכוז!

חייבים לשמור על ריכוז ולמרות זאת אתם מוצאים את עצמכם נודדים למחוזות אחרים? מנסים להתרכז בחומר הנלמד ופתאום מתחילים לחלום בהקיץ? אינכם היחידים! במאמר זה נעזור לכם ולרבים אחרים ללמוד כיצד לשמור על הריכוז. הבה נתחיל..
לומדים לשלוט במוח ולשמור על ריכוז!

המוח שלנו והאנרגיה המזינה אותו

מומחים בתחום הנוירוגנטיקה טוענים שנדידת המוח למחשבות אחרות נובעת כתוצאה מחוסר אנרגיה. הסיפור הוא כזה: תאי העצב של המוח חייבים מקור אנרגיה כדי להמשיך לעבוד ולשמור על אותו ריכוז בו אנו כה מעוניינים. תאי העצב עסוקים כל הזמן בחיפוש אחר מקורות אנרגיה מסוג תאי גלייה או מאגרי קליגון. אם תאי המוח אינם מוצאים את אותם מקורות אנרגיה התפקוד שלהם פחות יעיל וחלקים אחרים של המוח דורשים  תשומת לב וכאן מגיע אותו שלב מוכר בו המחשבות שלנו מתחילות לנדוד. אך אם לתאי העצב במוח יש מספיק אנרגיה, יש לנו אפשרות להתרכז ללא בעיה, כל אימת שאנחנו מעוניינים בכך. בשורה התחתונה: מחסור באנרגיה למוח שלנו גורם לנו לקושי בריכוז. למרות זאת, יש מספר שיטות באמצעותן ניתן לאמן את המוח בקלות ולהתגבר על חוסר הריכוז.

9 טיפים לאימון המוח ושמירה על ריכוז

  1. מסיחים את הדעת במכוון – מחקר שנערך במכללת יוניברסיטי קולג' הוביל למסקנה שיצירה מכוונת של הסחת דעת תימנע מהמוח שלכם לאבד את הריכוז. כיוון שתשומת לב היא משאב מוגבל, הסחת דעת אחת לא תאפשר למוח מקום להסחות נוספות.. אם למשל תשמיעו מוזיקה ללא מילים, תיצרו הסחת דעת אחת של רעש רקע, דבר שימנע הסחות דעת נוספות ויעזור לכם לשמור על הריכוז שלכם.
  2. בהיה מתוכננת הינה דבר מבורך – פול סלי, פסיכולוג מוכר מאוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, ממליץ על הפסקה יזומה. שכן, הפסקה זו יכולה לעורר מחדש את הריכוז ולעזור לכם לחזור לאחר מכן למטלה אותה אתם צריכים לבצע בכוחות מחודשים. כך שאתם בהחלט יכולים לבהות להנאתכם כמה דקות או לשחק במשחק אשר משפר את התפקוד הקוגנטיבי ולאחר מכן לחזור לעיסוק שלכם.
  3. הימנעו מגורמי לחץ – הפסיכולוגית קלאגסבורן טוענת שגורמי לחץ גורמים להרחקה מהפעילות אותה מבצעים ובה צריך להיות מרוכזים. מסיבה זו חשוב לזהות את גורמי הלחץ מראש ולהימנע מהם. בנוסף, היא ממליצה לסדר את סביבת העבודה שלכם כאשר אתם פועלים בה וכמובן תמיד מומלץ גם לסדר את הסביבה המנטאלית שלכם.
  4. הגיע הזמן להכין קפה – קיים קשר בין צריכת קפאין לבין שיפור של תהליכים קוגניטיביים. חוקרים הגיעו למסקנה שהקפה גורם לגירוי פיזי שמונע את הנטייה להסחות דעת בעת עבודה. אם אינכם אוהבים לשתות קפה, תמיד תוכלו לאכול קוביה או שתיים של שוקולד מריר (שוקולד זה מכיל קפאין).
  5. שרבטו או ציירו למשך דקה – חוקרים המשתייכים לאוניברסיטת פלימות' גילו ששרבוטי קשקושים מסייעים לשפר את התפקוד הקוגנטיבי, הריכוז ואף עוזרים לכנס את כל המחשבות יחדיו. כאן הכוונה היא לשרבוט של צורות גיאומטריות או דפוסים חוזרים.
  6. נשימות איטיות – ההמלצה היא לנשום באיטיות ולספור את אותן נשימות כדי לנקות את המוח מהמחשבות. פעולה זאת יכולה לעזור לכם לשפר את יכולת הריכוז שלכם. כאן כל שאתם צריכים לעשות הוא לקחת נשימה עמוקה. לעצור את הנשימה. לנשוף באיטיות ולספור אחד. יש לחזור על פעולה זאת מספר פעמים.
  7. לחיצה על נקודות מסוימות בגוף – הפעלת הלחץ על אזורים מסוימים, תגרה את העצבים בסביבת הלב ותיצור תחושת רגיעה מידית שתעזור לכם להימנע מהסחת דעת ונדידת המחשבות. בזמן הלחיצה חשוב לנשום עמוק. (מומלץ ללחוץ על האזורים שבין המפרקים של אצבע האמה והאצבע המורה).
  8. מודעות – ברגע שאתם מבחינים שאינכם מרוכזים והמוח החל לנדוד לו במחשבות, חשוב להבין את מה הטריגר שהוביל אתכם אל אותה נדידה וחוסר ריכוז ולהגיע להחלטה שאתם חוזרים לריכוז מלא. ברגע שתבינו מה הטריגר שגרם למחשבות שלכם לנדוד, תוכלו למנוע אותו.
  9. לועסים מסטיק – חוקרים מאוניברסיטת קארדיף הגיעו למסקנה שלעיסת מסטיק יכולה לשפר את הריכוז ואף מגבירה את הערנות. באם תחליטו ללעוס מסטיק מנטה, תזכו כפליים, שכן המנתול מסייע להרגעת לחצים.

בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button