me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו האבחון המתאים לילדכם לאיתור קשיים לימודיים בבית ספר? אבחון הפרעת קשב וריכוז/ אבחון דידקטי/ או אבחון פסיכודידיקטי

אם ילדכם תמיד היה חברותי, אינטליגנטי ו - "הכוכב של הגן" ופתאום בתחילת שנת הלימודים הראשונה, התחולל בהתנהגותו שינוי משמעותי וזאת במקביל לכך שהתגרשתם. אם הילד שלכם הפך מילד חברותי ואינטליגנטי לילד שמסרב לשתף פעולה עם המורים, משתעמם ומציק לילדים ובנוסף, הוא מתקשה בכל הקשור אל רכישת מיומנויות קריאה בסיסית וחשבון ולא מוכן להכין שיעורי בית וזאת למרות שבבית הוא מצייר שעות ומשחק שעות רבות משחקי מחשב. קרוב לוודאי שכבר הבנתם שילדכם לא מצליח להשתלב בבית הספר, אך אתם עדיין מעוניינים לדעת מהם הגורמים לקשיים אלו ומהם האבחונים אותם יש לעשות על מנת לאתר את גורם הקושי? הכל במאמר זה!

מתי חשוב לפנות לאבחון?

יש לפנות לאבחון כאשר הגורם לקשיים הלימודיים של הילד אינו ברור וכאשר יש פער בין רמת המשכל שלו לבין ביצועיו בלימודים או פער בין התפקוד השוטף שלו לביצועיו הלימודיים בבית הספר. הגורמים לקשיים אלו יכולים לנבוע כתוצאה מהפרעת קשב וריכוז או כתוצאה מקשיים חיצוניים, כמו למשל היעדרות משום מחלה, משום שהילד הינו עולה חדש ואינו מבין היטב את השפה וגם בגלל גורמים רגשיים, כמו למשל דיכאון, חרדה, היעדר מוטיבציה ועוד. מטרתם של האבחונים היא לספק תמונת מצב ברורה של נקודות החוזק והחולשה של הילד בתהליך הלמידה וכן של אותם גורמים לקשיים אותם הוא חווה ולאפשר התאמה של תוכנית התאמות לימודיות לצרכיו.

אפשרויות האבחון במקרה של קשיים לימודיים

 ניתן לאבחן קשיים מוטוריים, התפתחותיים וכן מצב בו הילד אינו בשל להיכנס לבית הספר באמצעות אבחון התפתחותי ומוטורי וזאת טרם כניסתו של הילד לבית הספר.  אך מה קורה כאשר מדובר על ילדים שהחלו כבר את לימודיהם.  כאן, קיימים 3 סוגים שונים של אבחונים:

  • אבחון הפרעות קשב – אם הילד שלכם מתקשה להתרכז ונוטה להסחות דעת. אינו מצליח לשמור על רמת קשב לאורך זמן ועל היבטים שונים, כמו למשל היבטים מוטוריים, התנהגותיים ורגשים, נראה שהוא שוכח כמעט כל דבר ומבולבל, מגלה קושי בהתארגנות, מדבר הרבה ויש לו קשיים חברתיים שעיקרן האשמות או הצקות, הגיע הזמן לפנות אל אחד ממרכזי ME למטרת אבחון הפרעות קשב. חשוב לדעת שהפרעות קשב נובעות משינויים במבנה המוח אשר משפיעים על היכולת להתרכז ולשמור על קשב לאורך זמן וכן משפיעים על היבטים מוטוריים, התנהגותיים ורגשיים. האבחון תמיד יתבצע על ידי נוירולוגים או פסיכיאטריים המומחים בתחום. לכמעט 50% מהילדים המאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז יש חשד גם ללקויות למידה.
  • אבחון דידקטי – יש לפנות לאבחון דידקטי כאשר יודעים בוודאות שקשייו של הילד אינם נובעים כתוצאה מקושי רגשי, רמת אינטליגנציה נמוכה או כאשר מעוניינים להבין לעומק את הקושי בתחום מסוים. חשוב לקחת בחשבון שאבחון דידקטי אינו מספק תמונת מצב על השפעת הפרעת הקשב או כל קושי רגשי אחר על המאובחן, אלא מתמקד בעיקר ביכולות ובקשיים הלימודיים שלו. אז מה האבחון הדידקטי? מטרתו של אבחון זה היא לאסוף מידע על כל הקשור אל היכולות והקשיים הלימודיים של הילד. האבחון מתבצע על ידי איש חינוך המומחה בהוראה . בסופו של דבר האבחון יספק דו"ח מפורט אודות הביצועים של הילד במיומנויות לימודיות מסוימות, כמו למשל קריאה וחשבון ועל היכולות שלו בתחום המוטוריקה, הזיכרון, התפיסה, השפה ועוד. בנוסף, אבחון זה בוחן לקויות למידה במתמטיקה ואנגלית. תוצאותיו של אבחון זה מאפשרות לקבוע  האם לקויות הלמידה של הילד משפיעות על הישגיו ובהתאם לתוצאות של האבחון יומלץ האם לתת לו הקלות בבחינות או הפנייה לשיטות לימוד ספציפיות שיעזרו לו.
  • אבחון פסיכודידקטי – כאן מדובר על אבחון פסיכולוגי וזאת בנוסף לאבחון הדידקטי אשר נערך על ידי פסיכולוגים חינוכיים וכדאי לפנות לאבחון מסוג זה כאשר חושדים שהתנהגות של הילד מורה על כך שגורמים רגשיים משפיעים עליו, כמו למשל מצב של גירושין , דחייה חברתית ועוד לכן הוא נתקל בקשיים לימודיים וכאשר קיים חשש לאי התאמה של התלמיד למסגרת החינוכית. . חשוב לדעת שאבחון זה יכול לעלות חשד להפרעת קשב וריכוז, אך הוא אינו מאבחן הפרעה זאת, אלא משלב הערכת תפקודי למידה, מבחן למדידת אינטליגנציה ומבחנים נוספים שתפקידם לספק לאנשי המקצוע להתרשם מההיבטים הרגשיים והאישיותיים של הילד. אבחון זה כולל מבחני תפיסה, יכולות לימודיות, מבחני זכרון ומבחנים השלכתיים שתפקידם לספק הערכה לגבי עולמו הפנימי של הילד וגורמים רגשיים אשר עלולים להשפיע על קשיי הלמידה שלו, כמו למשל רמה גבוהה של חרדה, דימוי עצמי נמוך ועוד.

מעוניינים לדעת מהו האבחון המתאים לילדכם ומה ניתן לעשות על מנת לשפר את מצבו של ילדכם? אתם מוזמנים לפנות אל ME – מרכזים לטיפול רגשי בכוכבית *5806 

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button