me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עושים סדר! אבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ונוער

מכירים את זה שהמורה או הגננת מתארת בעיה אצל הילד, אתם מאתרים קושי, הילד מבקש עזרה ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל? לאן פונים? מי הגורם המקצועי המתאים ביותר והיכן מוצאים אותו? אז בואו נעשה קצת סדר....
2עושים-סדר

מי רשאי לאבחן הפרעות קשב וריכוז?

עפ"י חוזר משרד הבריאות רק פסיכיאטר ילדים ונוער, נוירולוג המומחה בתחום ילדים והתפתחות הילד ו/או רופא ילדים מומחה שעבר התמחות מעשית בתחום הפרעת קשב, ובעל ותק של 3 שנים בטיפול בילדים עם הפרעות קשב, יכולים לאבחן הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים.  

האם פסיכולוג יכול לאבחן הפרעת קשב וריכוז?

פסיכולוגים אשר התמחו ורכשו ניסיון בטיפול בהפרעת קשב וריכוז יכולים לאבחן הפרעות קשב וריכוז. פסיכולוגים אלו יכולים לאבחן הפרעות ADHD רק אם הם מורשים לפעולה זאת. הפסיכולוג המאבחן חייב להמליץ על השלמת האבחון באמצעות בדיקה פסיכיאטרית ו/או נוירולוגית של רופא הרשאי לאבחן הפרעת קשב וריכוז וזאת בכדי לברר תחלואה נלוות, ולאשר את הצורך בטיפול תרופתי.  

האם אבחון פסיכודידקטי מיועד לאבחון הפרעת קשב וריכוז?

אבחון דידקטי ופסיכודידקטי מאבחן לקויות למידה . אבחון זה נועד לאמת או לשלול חשד לקות למידה ומטרתו לאתר קשיים ולהתוות בסיס לבניית תכנית חינוכית המותאמת לתלמיד במסגרת הבית ספרית ( לדוגמה: הארכת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, שימוש במחשבון ועוד). במסגרת אבחון דידקטי מושם דגש על תפקוד שפתי, תפיסה חזותית שמיעתית ומנגנון זיכרון. כמו כן נבדקת היתכנות לכך שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. אם קיים חשד שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הוא יופנה לאבחון רופא פסיכיאטר ילדים ונוער או נוירולוג ילדים ונוער.

חשוב לדעת: אבחון דידקטי מתבצע ע"י איש מקצוע מתחום החינוך. אבחון פסיכודידקטי מתבצע על ידי פסיכולוג מומחה.

חשוב לדעת! בניגוד למה שחשבתם
  • כ- 45% מהילדים שסובלים מקשב וריכוז הם בעלי לקויות למידה. מצד שני, לקויות למידה אינן מנבאות הפרעת קשב וריכוז.
  • לעיתים קיים בלבול בהגדרת ההתמודדות של ילד עם תכנים לימודיים , האם מדובר בלקות למידה או חשד להפרעת קשב וריכוז: קושי לעקוב אחר משימות כיתתיות, לעמוד בקצב הכיתה, קושי לפתור תרגילים ועוד....
  • הסיבה לאותם אתגרים אותם חווה הילד במסגרת הכיתיתית יכולה להיות כתוצאה מסיבות שונות, סיבות שיכולות להצביע על הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה, או שניהם גם יחד..
  • בכדי ליצור אבחנה מבדלת מומלץ לבצע בשלב הראשון אבחון להפרעת קשב וריכוז, כיוון שרבים המקרים שבהם טיפול נכון ומתאים בהפרעת קשב וריכוז מטפל גם באותם אתגרים שהעלו את החשד ללקויות למידה. רק לאחר הטיפול בקשב וריכוז אם עדיין קיימים אתגרים בלימודים, ורק אז, בשלב השני מומלץ לשקול המשך אבחון פסיכודידקטי לבדיקת לקויות למידה, וזאת בהתאם להמלצת הרופא.
  • אבחון ממוחשב TOVA, BRC, MOXO אינו מאבחן קשב וריכוז. כאמור, אבחון קשב וריכוז מתבצע רק ע" רופא. מבדקים ממוחשבים אלו הינם כלי עזר ממוחשב הנועד לסייע לרופא המאבחן בתהליך אבחון הפרעת קשב וריכוז. מומלץ לפנות לאבחון ממוחשב רק בהמלצת רופא.
היתרונות לאבחון הפרעת קשב וריכוז אצל פסיכיאטרים מומחים לילדים ונוער

אבחון הפרעת קשב וריכוז הינו תהליך מורכב בעיקר בשל חשד לקיומם של הפרעות רגשיות נוספות המסתירות או משולבות עם הפרעת קשב וריכוז. קיימת חשיבות רבה באבחון והסתכלות על הילד/ נער כמכלול ובצורה הוליסטית וההתייחסות לכלל האתגרים הרגשיים והסימפטומים הנלווים מהם סובל, ולא רק ההפרעה עצמה. מסיבה זאת וסיבות נוספות, אבחון הפרעת קשב וריכוז אצל פסיכיאטר מומחה לילדים ונוער מהווה יתרון. אלו הסובלים מהפרעת קשב וריכוז עלולים לסבול מהדברים הבאים:

  • קשיים בויסות – ויסות רגשי, ויסות חושי, ויסות התנהגותי ועוד.
  • קשיים במיומנויות ניהוליות – שמירה על רצף מטלות, עמידה בזמנים, ארגון ועוד.
  • קשיים במיומנויות חברתיות – קריאת סיטואציות חברתיות, יכולות להתאפק, להתערב כשצריך ועוד...

דבר נוסף אותו חשוב לדעת הוא שכ- 50% מהסובלים מהפרעת קשב וריכוז מאובחנים גם כסובלים מחרדה או מהפרעות במצב הרוח ומחקרים מצביעים על כך שהטיפול היעיל ביותר להפרעת קשב וריכוז (ADHD) הינו שילוב בין טיפול תרופתי, טיפול רגשי והדרכת הורים.

אבחון הפרעת קשב וריכוז לילדים ונוער במרכזי ME – Mental Experts

במרכזי ME ניתן לערוך אבחון לבדיקת היתכנות להפרעת קשב תוך התייחסות לקשיים רגשיים ואחרים שנלווים להפרעה.

אבחון קשב וריכוז יתבצע על ידי פסיכיאטר ילדים ונוער בעל ניסיון רב באבחון הפרעת קשב וריכוז. האבחון יכלול שלושה מפגשים, כאשר המפגש הראשון יהיה מפגש עם ההורים בלבד, המפגש השני יעשה עם הילד והמפגש השלישי יהיה מפגש של סיכום והמלצות. בהתאם, נמליץ על תכנית טיפולית ממוקדת יעדים ומטרות ומותאמת אישית ועל ידי כך נאפשר לילד צמיחה אישית, לצד הצלחה בלימודים ובחיי החברה.

המומחים של ME יעטפו אתכם ההורים והילדים ונמשיך יחדיו לאבחון מקצועי להפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ונוער ובהתאמת המטפל והטיפול המתאים ביותר לבעיה. המומחים של ME כאן בשבילכם! לתמוך בכם, לכוון, ללוות, לייעץ והכי חשוב, לטפל. לפרטים נוספים  חייגו: כוכבית 5806  או צרו קשר דרך האתר:

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button