me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עידן הקורונה – זמן הסתגלות

הסתגלות למצבים חדשים לוקחת זמן ולכל אחד יש את קצב ההסתגלות שלו. במציאות החדשה של נגיף הקורונה, תקופה בה כל אחד מאיתנו נשאב בכוח מאזור הנוחות של השגרה היומיומית אליה הוא הורגל ונדרש להתמודד עם מציאות לא רצויה הכוללת חוסר וודאות וחוסר שליטה, השיעור החשוב ביותר לנו ולילדנו הוא שיעור בהסתגלות ובגמישות.

קחו נשימה ארוכה וקבלו החלטות..

כל אחד מאיתנו עסוק בלתת טיפים או לשאוב מידע באשר לדרכים באמצעותן ניתן להעסיק את הילדים ואיך עובדים מהבית בתקופה לא פשוטה זו. בנוסף, המרחב הדיגיטלי אינטרנטי מאגד פלטפורמות שונות בהן מתפרסמים טיפים שונים אודות טיפול נכון בילדים בתקופת הקורונה, התמודדות עם בידוד פיזי אשר גורם לריחוק חברתי ופעמים גם לדיכאון וחרדות. בנוסף, מערכת החינוך מעמידה לרשותנו ההורים שיעורים אונליין ורובינו מוצאים את עצמנו מבולבלים ומסוחררים מרוב מידע באשר לדרכים בהן אנו צריכים לנקוט כדי להתאים את עצמנו ואת ילדנו לתקופה זאת. כאן חשוב לעצור לרגע! לקחת נשימה ארוכה ועמוקה, לקחת את הזמן הנדרש לכם ולהחליט מה חשוב לכם, על מה אתם מוותרים ומה ברצונכם לאמץ.

הורים טובים דיים פועלים גם קצת אחרת..

זה בדיוק הזמן להיזכר שכמו במטוס, ההורה הוא הראשון שזקוק לחמצן כדי לעזור לילד שלו. אז הורים יקרים תעצרו ותחשבו היטב מאיפה אתם יכולים לקחת את אותו מצבור חמצן שיעזור לכם להטעין את עצמכם. בנוסף, לרגע אל תרגישו שאתם הורים לא מספיק טובים משום שאינכם פועלים על פי סדר היום המומלץ על ידי אחרים.

אתם הורים מספיק טובים גם אם אתם מוותרים לילדכם, גם אם החלטתם לא לשמור על סדר יום מסוים וגם אם ילדכם לא הכין את כל מטלות האון ליין. הכול בסדר. בנוסף, חשוב שתהיו מודעים לכך שזה בסדר גמור להשתעמם! שהרי שעמום הוא שיעור נפלא בפיתוח חשיבה יצירתית וכלי נפלא למציאת תעסוקה באופן עצמאי. שכן חשוב להבין שתעסוקה אינה תמיד התשובה הנכונה בתקופה הלא פשוטה זאת ולא תמיד צריך להיות במרוץ החיים עד אשר מוצאים את התעסוקה.

תקופת הקורונה – הזדמנות פז לכם ולילדים

ההמלצה שלנו אליכם היא: נצלו את פסק הזמן מהמרוץ המטורף של החיים והסתכלו על תקופה זו כהזדמנות! כמה פעמים אמרתם לעצמכם במהלך החיים: "הלוואי והיה לי יותר זמן?" יותר זמן לבלות עם הילדים, יותר זמן להספיק דברים שאוהבים ורוצים? אפשרו זמן זה גם לילדכם. אפשרו לילד שלכם להתנסות בדברים חדשים ולהחליט מה הוא מעדיף. קרוב לוודאי שמהר מאוד תגלו דברים חדשים על הילד שלכם, דברים אותם לא ידעתם.. כמו למשל שהילד שלכם מעוניין ללמוד יפנית, קרי, שהוא מגלה עניין בשפות זרות או בתרבות של עמים אחרים ועוד.

שליטה עצמית - גם בתקופה לא פשוטה

הנטייה הטבעית שלנו במצב של ריק היא לנסות למהר ולמלא את אותו ריק. שגרה היא אמנם דבר מבורך, אך תמיד חשוב לזכור שאותה שגרה צריכה להיבנות בקצב שלה וכתוצאה מצרכים שלנו ושל ילדנו, כך שאם אנחנו כופים שגרה על הילד, אנחנו למעשה עושים טעות, שכן אנחנו מחזקים את תחושת חוסר השליטה של הילד, דבר שעלול להוביל למצוקה. כל המסקנות הללו מובילות להבנה שזה הזמן לבנות איים של עוגני אחיזה במציאות, שיתפתחו מתוך הצרכים של כל אחד ואחת מאיתנו, פסק הזמן שלנו לקבלת החלטות, הורדת הילוך, בחירה חופשית שלנו לגבי אותו דבר בו אנחנו רוצים ובוחרים לעסוק. כל אלו יובילו אותנו לתחושת שליטה עצמית גם בתקופה בה קיים חוסר שליטה בחיים של כולנו.

הגיע הזמן להתמודד עם העובדה שהשגרה השתנתה ובמקום לנסות ולכפות את השגרה הקודמת על התקופה החדשה אפשר רגע ללמוד אותה, לזרום איתה ולבנות אותה תוך כדי תנועה, למה? כי זה מאמן אותנו ואת ילדינו להסתגל למציאות חדשה ולפתח גמישות. אז כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא לקחת נשימה ארוכה, להירגע ולהפוך להורים טובים דיים - שמסוגלים לתפקד מחוץ לאזור הנוחות המוכר והבטוח.

הלכה למעשה

הדברים שעבדו בשבילנו, יכולים לעזור גם לכם ההורים בתקופה לא פשוטה זאת:

  1. תלמדו איך לנשום - כל הורה זקוק לחמצן וזאת על מנת לעזור לילדים שלו להיכנס אל איזור מפויס ולא היסטרי. לכן, קחו נשימה ארוכה, תלמדו את המצב, תבינו מאיפה אתם יכולים לקחת אנרגיה ורק אז תחליטו לגבי ההמשך.
  2. הסתגלות וסובלנות – תמיד חשוב לזכור שהמצב לא פשוט, לוקח זמן להסתגל למצב חדש ולכל אחד יש את הקצב שלו.
  3. שיעור לחיים - הילדים שלנו חווים את השיעור החשוב ביותר של החיים, שיעור הכולל בתוכו את כל הקשור אל הסתגלות, גמישות, למידה כיצד להיות יחד והכרת העצמי והיכולת פשוט להיות. בהחלט שיעור לא פחות חשוב מהשיעור הנלמדים במסגרת החינוך.
  4. אתם הורים טובים דיים - אין סיבה שתרגישו כהורים פחות טובים אם הילדים מבלים אתכם יותר ולא משקיעים בלימודים, אם הם אוכלים יותר ממתקים מתמיד ואם הם מבלים מול מסכים יותר שעות מביום רגיל.
מוחקים את החובות מהרשימה..ונהנים

בשורה התחתונה, בתקופה זאת לא חובה ללמד את תכני הלימוד של המסגרת החינוכית שבה למד הילד. בתקופה הזאת אין חובות ולא חייבים להקפיד על דברים. תקופה זו היא התקופה האידיאלית ביותר ללמד את הילדים כיצד להיות חלק מהבית ולבצע מטלות בבית ולא משום הרצון לחנך אותם לעצמאות אלא משום שאנחנו והם חיים ביחד. הכי פשוט שיש!

נצלו את התקופה לעשייה משותפת עם ילדכם, אם הכוונה היא לרביצה משותפת על הספה תוך צפייה בתכנית טלוויזיה, הכנת ארוחות יחדיו, החלפת מצעים, יקיצה מאוחרת כי לא חייבים לעמוד בזמני השכמה או פשוט לא לעשות כלום, כי פשוט יכולים. זה הזמן לפנות מקום גם לשעמום ולריק מבלי לנסות ולמצוא פתרון מיידי לכל דבר, כי גם להתמודד עם שעמום וחוסר עשייה הוא שיעור שהילדים שלנו כנראה עוד לא למדו.

בוטחים בילדים ומאפשרים להם לפעול..

אמנם טבעי שבתקופה בה הקורונה מצליחה לערער את רוב תושבי כדור הארץ והשגרה המוכרת מתערערת ננסה למלא את הימים שלנו בשגרה חדשה הכוללת פעילות ללא הפסקה מסוג אחר, אך כאן חשוב לזכור שאין חובות ושהילדים שלנו מספיק יצירתיים ובעלי העדפות אישיות להחליט בעצמם מה בא להם לעשות. כל שאנחנו צריכים לעשות הוא לתת להם את הזמן לברר עם עצמם מהי אותה פעילות אותה הם מעוניינים לבצע, לתת להם את הזמן ולבטוח בהם.

בשורה התחתונה..אמנם שגרה היא דבר חשוב לילדים ולמבוגרים.. אך טרם אתם ממהרים לבנות שגרה מחייבת..זכרו לקחת נשימה ארוכה, הסתגלו למצב החדש (לא משנה כמה זמן זה יקח) והחליטו מה חשוב לכם, על מה אתם מוכנים לוותר ומה חשוב לכם לאמץ. כי שגרה בונים לאט לאט ומתוך צרכים. לומדים את התקופה החדשה, זורמים איתה ובונים איתה שגרה חדשה גמישה תוך כדי תנועה..שיהיה רק טוב!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button