me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תקשורת בצל הקורונה – התפקיד החשוב של שיחות הוידאו

אנו חיים כיום בעידן תקשורת הדיגיטל. עידן בו הסקטור העסקי ואף רבים מהמגזר הפרטי בוחרים להתייעל ולחסוך בזמן יקר וזאת באמצעות ניהול פגישות באמצעות תוכנת הסקייפ, עריכת שיחות עם חברים באמצעות ה- facetime והתעדכנות יומיומית באמצעות הטוויטר והסטורי באינסטגרם ובפייסבוק. אם עד היום השימוש בשיחות וידאו נעשה מתוך בחירה ומשום הנוחות, ההתייעלות והרצון לאמץ את חדשנות הטכנולוגית, כיום, שיחות הוידאו הם בגדר צורך וגלגל הצלה חברתי וזאת משום מגפת הקורונה.
me0889881

יצירת דינמיקה תקשורתית חדשה בימות הקורונה

בימים אלו, בהם חל איסור על התקהלויות ומפגשים חברתיים או במילים אחרות בימים בהם אנחנו נדרשים לבידוד פיזי וזאת על מנת להגן על עצמנו, על משפחתנו ועל הסובבים אותנו, שיחות הוידאו הפכו לאמצעי תקשורת עיקרי המקבל משמעות חברתית חדשה. בעוד הנחיות משרד הבריאות מגבילות אותנו יותר ויותר מדי תקופה וזאת על מנת למנוע מצב טרגי של חולי ואובדן חיים, אנו חייבים להתאים את הלך הרוח שלנו ואת הפעולות אותן אנו צריכים לבצע למציאות החדשה ועל ידי כך ליצור שגרת חיים המותאמת לימות הקורונה.

דבר זה יבוא לידי ביטוי בניהול תקשורת בינאישית באמצעות ממשקים בסיסיים המבוססים על הדיגיטל, כמו למשל עריכת טיפול פסיכולוגי באמצעות שיחת וידאו או צ'ט. אימוני כושר באמצעות הזום. שיחות עסקיות באמצעות שיחות וידאו בתוכנה זו או אחרת ועוד. הגבלות הקורונה הן אלו שהובילו אותנו לצורך ביצירת דינמיקה חדשה באמצעות מסכים.

שיחות וידאו והשפעתן על עולם המבוגרים

אמנם צעירים רבים מורגלים לתקשר באמצעות שיחות וידאו, אך מה לגבי המבוגרים? חשוב לקחת בחשבון שהאוכלוסייה המבוגרת חייבת לנקוט בצעדים מחמירים של ריחוק פיזי והיצמדות לביתם וזאת על מנת לשמור על בריאותם ולא להידבק בקורונה. למבוגרים אסור להיפגש עם חברים, לשבת על הספסל ליד הבית ועליהם להימנע מכל מגע עם ילדיהם ונכדיהם וזאת מחשש שידבקו. מחקר שנערך באוניברסיטת אורגון בארצות הברית מצא שלבידוד הפיזי יש השפעה חברתית והוא אינו בריא לאנשים המבוגרים, שכן נמצא קשר ישיר בין בידוד פיזי לאורך זמן וההשפעה החברתית של בידוד זה לבין בעיות בריאותיות שונות, כמו למשל דכדוך. כאן הפתרון לבעיה בא לידי ביטוי באמצעות שיחות וידאו, שכן אחת המסקנות של אותו מחקר היו ששיחות וידאו אפקטיביות  למבוגרים אשר שהו בבידוד וזאת יותר מתכתובת במייל, הודעות טקסט וגלישה ברשתות החברתיות.

שיחות הוידאו כה משמעותית כאן עד כי מרכזים למבוגרים בארצות הברית החלו לעודד את אוכלוסיית המבוגרים "לבלות" עם ילדיהם ועם חבריהם במרחב הווירטואלי. כלומר, ליצור קשר ולקיים שיחות וידאו באמצעות תוכנות ואפליקציות ייעודיות. שהרי שיחות הוידאו מאפשרות למבוגרים לתקשר חברתית וליצור אינטראקציה בינאישית בלי לגעת או לצאת מהבית וכך במקרים רבים להימנע מדכדוך ובדידות יתר. לכן, הצעד החשוב הבא יהיה לעזור למבוגרים בישראל להתחבר לאנשים היקרים להם באמצעות שיחות וידאו.

מה עם הילדים? דינמיקה חברתית בעידן הקורונה

אמנם הילדים שלנו שולטים בכל הקשור אל הדיגיטל ופעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו מסתכלים  בפליאה על ילדנו הצמודים לאייפד, מדפדפים בו בהנאה ובוחרים את התוכנית בה הם מעוניינים. חלק מהילדים בגילאים המבוגרים יותר אף יוצרים קשר עם חבריהם באמצעות שיחות וידאו. למרות כל זאת, חשוב להבין שעד היום הילד והוריו בחרו מתי לשלב את הדיגיטל בחייו החברתיים, כיום, הילדים שלנו צריכים להתמודד עם מציאות חדשה. מציאות בה אין הם יכולים להגיע לבית הספר, לשוחח עם חבריהם ולצאת למגרש הכדורסל על מנת לשחק בכדור וזאת משום הקורונה. הילדים צריכים להתמודד עם העובדה שאין הם יכולים לפגוש את חבריהם בחוגי אחר הצהריים ובאירועים חברתיים, כמו למשל מסיבות יום הולדת. בשורה התחתונה ניתן לומר שבעידן הקורונה הילדים והוריהם יצטרכו להבין ששיחות וידאו הן הדרך העיקרית לתקשורת חברתית בינאישית. כמובן ששיחות וידאו אינן תחליף לאינטראקציה פרונטלית ומגע, אך כעת כאשר אין ברירה אחרת, קיום שיחת וידאו טוב יותר מבידוד פיזי מוחלט בבית ללא קשר בינאישי חברתי עם אנשים וסבא וסבתא הממוקמים בבתיהם.

נחמה חברתית באמצעות שיחות וידאו

נגיף הקורונה תפס אותנו בהפתעה ועדיין לא נבדקה היעילות של שיחות וידאו לאורך זמן, בקנה מידה גדול ובתקופה של חרדה עולמית, אך אנו כן יודעים שלבידוד פיזי יש השפעה על מצב הרוח והמצב החברתי באם הוא נמשך לתקופת זמן לא ברורה. מצב זה מלחיץ ויתכן וקרוב לוודאי שהמציאות החדשה שנוצרה בלית ברירה תוביל לכך שיותר ויותר אנשים ינהלו שיחות וידאו בתדירות גבוהה וזאת בהשוואה לאותה תקופה בה הם לא היו בבידוד פיזי. שכן, אמנם בתקופה זאת אין אפשרות לדעת מתי ניתן יהיה לפגוש את יקירנו וחברנו, אך המסכים בהחלט יוכלו לספק לנו חצי נחמה חברתית ושנהיה בטוחים שאנחנו ויקירנו נשרוד את התקופה הקשה באם נשמע לכללים.

למעשה, בתקופה זו נצטרך להתרגל לכך ששיחות וידאו יאפשרו לנו להיות נוכחים בחייהם של אחרים ולגעת אחד בשני גם אם זה מרחוק. בהצלחה!

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button