me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסיכולוג לטיפול בחרדות

מומלץ שטיפול בחרדות תמיד יתבצע על ידי פסיכיאטר או פסיכולוג לטיפול בחרדות. כלומר, מטפלים מוסמכים אשר עברו את ההכשרה המתאימה לטפל במצבים שונים, כמו למשל חרדה חברתית, התקפי חרדה, פוביות, PTSD, OCD, חרדת נטישה ועוד. במאמר זה נרחיב אודות מהי חרדה, מיהו פסיכולוג ונפרט מדוע חשוב לפנות אל מרכז טיפולי המעסיק פסיכולוגים ומטפלים בעלי רקע טיפולי עשיר בתחום הטיפול הנדרש. התחילו לקרוא
פסיכולוג-לטיפול-בחרדות

מהי חרדה?

כמעט כל אחד מאיתנו חווה חרדה או מכיר מישהו אשר סובל מהפרעת חרדה מסוג זה או אחר, כמו למשל חרדה חברתית, חרדת נטישה, חרדה כללית ועוד. חרדה היא מצב פיזיולוגי נפשי בו חשים פחד ואי יציבות נפשית וזאת משום שמאמינים שמשהו רע אמור להתרחש. אך כאשר מצב זה של פחד ואי יציבות הופך להיות ממושך, מוגזם ופוגע בשגרת החיים הוא גורם סבל רב לאדם שחווה אותו, קרי, החרדה שולטת באדם במקום שהוא ישלוט בה ולכן  חשוב לפנות לטיפול. אם גם אתם חווים חרדה או שמישהו מיקירכם חווה זאת, הכתובת הנכונה היא פסיכולוג לטיפול בחרדות.

מיהו הפסיכולוג שלכם?

פסיכולוג לטיפול בחרדות הוא פסיכולוג קליני. כלומר, אדם בעל תואר שני ומומחיות אשר סיים את התואר הראשון שלו בפסיכולוגיה, צלח בהצלחה את מבחן המתא"ם,, למד תואר שני בפסיכולוגיה קלינית במסלול המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, התמחה ארבע שנים בתחום הפסיכולוגיה הקלינית במרכזי אשפוז ומרפאות ועבר את מבחן ההסמכה בהצלחה. כיום, ישנם מרכזים טיפוליים רבים ומרפאות אשר מציעים את שירותיהם של מתמחים בתחום, פסיכולוגים שזה עתה סיימו את לימודיהם ומטפלים בעלי ניסיון. פנייה אל מרכז ME לטיפול רגשי, תבטיח לכם שהאבחון  והטיפול תמיד יעשו על ידי פסיכולוג מוסמך בעל רקע טיפולי רב בתחום החרדות ושיטות שונות מתחום הפסיכותרפיה.

פסיכולוג לטיפול בחרדות או פסיכותרפיסט עובד סוציאלי קליני?

אם אתם מתלבטים האם לבחור פסיכולוג לטיפול בחרדות או עובד סוציאלי קליני למטרה זו חשוב שתהיו מודעים לכך שההבדל העיקרי ביניהם בא לידי ביטוי בהסתכלות. פסיכותרפיסט שהוא עובד סוציאלי יסתכל על האדם בהקשר סביבתי/ מערכתי/ חברתי ופסיכולוג יתייחס לחלק הפסיכו ( הפנימי)  של האדם. לאחר סיום התואר השני או המומחיות על המטפל ללמוד פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית( טיפול מוכח מחקרית לטיפול בחרדה ), כמו כן, אדם שלמד פסיכולוגיה אך לא סיים בהצלחה את תקופת ההתמחות אינו יכול לעבוד כפסיכולוג מורשה ופסיכולוגים מורשים לאבחן בתחום ההתמחות שלהם. אבחון זה עוזר להם להבין מיהו המטופל ולהחליט על אסטרטגיית טיפול אשר מתאימה לאישיותו של המטופל והמניעים שלו.

פסיכולוג לחרדות – גישות טיפול שונות

ישנן מספר גישות טיפוליות להפרעות חרדה והפסיכולוג/ הפסיכותרפיסט  שמומחה לטיפול בחרדה תמיד יתאים את הטיפול לאופי המטופל ולסיבה שבגללה הוא החליט להגיע לטיפול. הגישות הטיפוליות המרכזיות הן:

  • גישה טיפולית דינמית בחרדות – בשיטה זו מאמינים שהחרדות של האדם נובעות מבעיה פסיכולוגית עמוקה ולכן אין טעם להתחיל ולטפל בסימפטומים המאפיינים את החרדה (לא יעזור), אלא לעזור למטופל באמצעות טיפול פסיכולוגי ארוך טווח, בו המטרה היא להגיע לשורש הבעיה שגורמת להתקפי החרדה ולפתור אותה. בגישה זו מאמינים שהחרדה של המטופל נובעת מגורמים רגשיים אליהם הוא לא בהכרח מודע ויש לעבד את אותם גורמים בעת הטיפול.
  • גישה קוגניטיבית התנהגותית (CBT) לטיפול בחרדות – בשיטות המשתייכות לתחום הקוגניטיבי התנהגותי מאמינים שהמטופל יכול להתגבר על החרדות שלו באמצעות טיפול ממוקד וקצר מועד. בסיס האמונה הוא שניתן ללמד את הגוף ואת הנפש  כל מיני שיטות שעיקרן הרפיה, הרגעה והגברת השליטה העצמית, פעולות שיעזרו למטופל להפחית את החשש מפני התקף חרדה ובהתאם ההסתברות להתקף זה תפחת. בשיטה זו ניתן לשלב טכניקות טיפול כמו למשל ביופידבק, היפנוזה, הרפיה, דמיון מודרך ומיינדפולנס וזאת על מנת לגרום לטיפול הקוגניטיבי להות אפקטיבי ועוצמתי יותר.
  • גישה משולבת – כאן מדובר על שילוב של CBT וטיפול תרופתי . בגישה זו יוצאים מנקודת הנחה שנוצר חוסר איזון כלשהו ברמת המוליכים העצביים במוח של המטופל ולכן יש לתקן מצב זה על ידי מתן תרופות וטיפול פסיכולוגי שעיקרו לגרום לשיפור איכות חייו של המטופל באמצעות שינויים חיוביים בהרגליו לטווח הארוך. נכון להיום זוהי השיטה המועדפת על ידי מומחים רבים שכן זוהי השיטה המועילה ביותר.

 

ברשת המרכזים לטיפול רגשי ME אבחון המטופל נעשה על ידי פסיכולוג או פסיכיאטר ובהתאם מותאם לאדם הסובל מחרדות, הטיפול המתאים. אנו מאמינים בטיפול משולב הניתן תחת גג אחד על ידי פסיכולוג לטיפול בחרדות ומומחים נוספים בתחום. תנו לנו לעזור לכם לזכות בעצמכם בחזרה וליהנות  מאיכות חיים משופרת. לטיפול בחרדות ניתן לחייג *5806

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button