me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רצף האוטיזם - ושירות צבאי

בעבר, היה ניתן פטור אוטומטי לבעלי האבחנה ASD. בעקבות יציאת ספר הפרופילים החדש של צה"ל במסגרת השינויים שבוצעו בו שונו גם הפרופילים של בעלי אבחנות ASD.

היום בעלי האבחנה יכולים לקבל פרופילים החל מ-64 דרך 45 ועד פטור 21.

מדובר בשאלה מורכבת שנכון להתייעץ עליה עם איש מקצוע שמכיר את המערכת והמסלולים השונים.

גיוס לצבא:

היום הגיוס לצבא מתבצע דרך מסלול מותאם עבור המתמודדים על הרצף וכולל:

*טירונות  של חמישה שבועות ברובה פתוחה עם אופציה להישאר בבסיס ואופציה להחזקת נשק ומטווח נשק.

טרם הטירונות מתקבל שיבוץ אישי בתאום עם החייל ובהתאם ליכולותיו.

כל חייל מקבל חיילת שתלווה אותו לאורך השירות ותתמוך בו בכל בעיה וצורך.

התנדבות לצבא:

מצד שני, גם מסלולי ההתנדבות השונים יכולים להיות מלווים ע"י אנשי מקצוע עם שיבוץ מותאם אישית עוד לפני ההתנדבות עצמה מתוך שיקולים של התאמה בין המועמד לתפקיד ולמפקדים.

למעשה, כחייל במסלול "תתקדמו" ניתן להגיע כמעט לכל תפקיד שאינו תפקיד לוחם. הצבא עושה מאמץ אמיתי לשבץ את המועמד לתפקיד משמעותי.

כמתנדב ישנן מגבלות על תורנויות שמירות ולינה בבסיס.

הדבר קצת מגביל שירות בעיקר לקרבת הבית עם יציאות מדי יום הביתה. עם זאת, השיבוצים עדיין מעניינים ומאתגרים.

לפני הגעה לצו ראשון יש לשלוח באתר "מיטב" את החומרים הבאים:

  • חוות דעת פסיכיאטרית או נוירולוגית עדכנית וחוות דעת פסיכולוגית של פסיכולוג התפתחותי/ קליני/שיקומי/ חינוכי.
  • חוות דעת תפקודית מבית הספר.
  • חוות דעת מגורם מטפל (באם יש)
  • חוות דעת מעסיק (אם יש)

ניתן להגיע לצו ראשון עם מלווה.

אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם ללוות אתכם במסע זה - אתם מוזמנים לפנות לתיאום פגישה למוקד מידע וזימון תורים 5806*

אבחון אוטיזם למבוגרים

בשלבים הראשונים לחייו של כל ילד, הוא או היא עוברים סדרה ארוכה של בדיקות ובחינות רפואיות, השוללות אפשרויות למחלות או תסמינים רפואיים רבים. אולם, הורים רבים עדיין מרגישים כי תהליך ההתפתחות של הילד שלהם, לא עומד בקנה אחד עם התהליך הנורמטיבי אותו עוברים ילדים אחריו בסביבתו. בכדי לבחון את המצב לעומק, ניתן לבצע אבחון אוטיזם אותו עורכים אנשי המקצוע המתאימים. האבחון ייצור לכם תמונת ראי מלאה של תפקודו הקוגניטיבי, הרגשי, והנפשי של ילדיכם, ויעזור לכם למצוא פתרונות ראויים לבעיה. על כן, הפנייה לצוות הטיפולי של מרכז המומחים ME, היא החלטה שתוכל לשנות את החיים של הילד שלכם ושל כלל המשפחה, לטובה.

אבחון אוטיזם באופן פרטי

קצב ההתפתחות של אדם המתמודד עם בעיות כמו אוטיזם הוא אחר, כאשר תהליך פיתוח המיומנויות שלו עלול לקחת זמן רב. כמו כן, האתגרים בדרך הם רבים מאוד. אצל ילדים, הדבר בא לידי ביטוי בפיתוח כלים שפתיים ותקשורת בין-אישית. אבל, יש לא מעט ילדים שלא נדרשו לבצע אבחון אוטיזם בגיל צעיר, משום שלא היו אינדיקציות לבעיות התפתחות. בבגרות, הפערים הלכו והתפתחו, השינויים הפכו לקיצוניים וההבדלים לוויזואליים. ועל כן, מומלץ לעבור אבחון אוטיזם, בכדי לברר מה הוא המקור לאתגרים עמם הם מתמודדים. האבחון מעניק הבנה מקצועית ואישית, לכלל התפקודים האישיים, הבין-אישיים, המוטוריים והקוגניטיביים ומאפשר לקבל את תמונת המצב המלאה, נכון לעת זו. על בסיס תוצרי האבחון, אפשר למקם את המטופל על הספקטרום האוטיסטי, ולהעריך מה היא מידת החומרה של הבעיה ואף ליצור תוכניות טיפולים המותאמות למצב התפקודי.

לא צריך לחשוש – אבחון אוטיזם יהיה לכם לעזר

הורים רבים חוששים לגשת לבצע אבחון אוטיזם בשל הסטיגמה החברתית הנלווית, אבל חשוב שתדעו – אבחון על רצף אוטיזם הוא שלב קריטי שיכול לעזור לכם לקבל את הטיפול הדרוש לצרכים של ילדיכם, ולקדם את ילדיכם לעבר חיים בוגרים ועצמאיים עד כמה שאפשר. על מנת לקבל את הטיפול המתאים ביותר לילדיכם ואת התמיכה הדרושה לכם, הצוות המקצועי של מרכז המומחים ME יסייע לכם לבצע אבחון מקיף. עם קבלת התוצאות תוכלו ליישם את הצעדים הנדרשים על מנת לבסס לילדיכם הרגלי חיים מתאימים לרמת התפקוד שלו ולאפשר יציאה אל החיים הבוגרים בצורה מאורגנת ומסודרת.

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button