ילדים עם הפרעות קשב וריכוז? 5 כללי הזהב שיעזרו לכם

מאמר זה מיועד לכם ההורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. במאמר נציג חמישה כללים שיעזרו לכם לסייע לילדכם להיות רגועים ושמחים יותר ולשלוט בעוצמת הסימפטומים של התופעה. התחילו לקרוא כיצד תוכלו להתחיל ולעזור לילדכם.
ילדים-עם-הפרעות-קשב-וריכוז--5-כללי-הזהב-שיעזרו-לכם

מהי הפרעת קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו התפתחותית תורשתית ולכן אנחנו כהורים צריכים ללמוד לקבל אותה ולהבין שאנחנו יכולים לעזור במידתיות של הפרעה זאת. במאמר זה נערוך בפניכם היכרות של אותה 'מערכת הפעלה' של ילדיכם וזאת על מנת להבין אותם טוב יותר ולמוד כיצד ניתן לקבל אותם כפי שהם.

כלל ראשון - הידע הוא הכלי שלכם

תמיד חשוב שתדעו מהי אותה הפרעת הקשב והריכוז ממנה סובל ילדכם. הבנת הצורך של ילדכם תוביל לכך שתוכלו לספק לו את הפתרון המתאים ביותר וזאת ללא הכעסים, החיכוכים וכל אותן התייחסויות שליליות אשר מאפיינות  את חוסר ההבנה של רוב ההורים בנוגע לילד שלהם ומעשיו. תמיד חשוב להיות מודעים לכך שהפרעת הקשב תמיד תישאר חלק מילדכם, אך היא תשתנה לאורך השנים, כך שבכל גיל הוא יחווה אתגרים שונים. מסיבה זו אתם כהורים צריכים לרכוש ידע וכלים אותם תיישמו בחיי היום יום. כך תהפכו את המסע המפרך לחוויה מעצימה.

כלל שני - שינה איכותית

ילד שאינו ישן שינה איכותית, לא יהיה רגוע במהלך היום ויחווה קשיי ריכוז וקשב וכן תופעות נוספות, כמו למשל הפרעות במצב הרוח. תפקידכם הוא להקפיד שהילד שלכם ישן שינה איכותית במשך מספיק שעות בלילה, דבר שיוביל לשיפור משמעותי בתפקוד שלו. שלושת הכללים אותם תוכלו ליישם על מנת להוביל את ילדכם לאותה שינה איכותית הם:

  • לוח זמנים מסודר
  • פעילות רגועה לפני שינה
  • הימנעות מגירויי מחשב לפני שינה
כלל שלישי - תזונה נכונה

הקפידו על תזונה נכונה של ילדכם. חשוב להימנע מצריכה מיותרת של סוכרים אשר מובילה במקרים רבים להיפראקטיביות. להימנע מאכילת פחמימות ריקות, קפאין וצבעי מאכל. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שאוכלוסיית ה- ADHD היא בעלת רמות נמוכות של חומצות שומן חיוניות. הדברים החשובים אותם כדאי לעשות הם:

  • תמיד יש לוודא שבתפריט היומיומי של ילדכם יש מספיק ברזל, יוד, תיאמין, ויטמין A ו- ויטמין 12B.
  • תמיד יש להקפיד על ארוחות מאוזנות
  • חשוב להוסיף לתפריט חומצות שומן על ידי הוספת מאכלים כמו למשל טחינה, דגים, שקדים ואגוזים.
כללים 4 ו – 5 – יותר פעילות גופנית והגבלת שעות מסך

חשוב להקפיד על פעילות גופנית וזאת באמצעות משחקי חוץ, תרגילי תנועה של כל המשפחה בבקרים ובערבים וכמובן גיוס הילד למטלות שונות בבית. בנוסף, חשוב להבין ששהייה שעות מול מסך המחשב והטלויזיה פוגעת בכישורים החברתיים של ילדכם ובמערכות התפקודיות שלו. הילד מתרגל שהכל נעשה באופן אינסטנט (מיידי) ומתקשר וירטואלית עם חבריו במסך באופן שאינו תואם את המציאות. דבר זה מוביל לכך שבחיים האמתיים יחסרו לו מיומנויות חברתיות בסיסיות של יצירת קשר וחיבור חברתי לאחרים. הבנת סיטואציות. פרשנות של המציאות ועוד. ניהול השימוש במסכים חשוב מאין כמוהו. מה ניתן לעשות?

  • שעות מסך מוגבלות
  • הוצאת המסכים מחדר השינה
  • חשוב לוודא שהילדים אינם נרדמים מול המסך הכחול של הטלוויזיה
  • הארוחות יהיו ללא מדיה כלשהי

 

מעוניינים לדעת יותר על הפרעת הקשב והריכוז של ילדכם ומה ניתן לעשות על מנת להקל עליהם? אצלנו במרכזי ME, מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו ליהנות ממסגרות טיפול מקצועיות רבות ומומחים שיתאימו את המסגרת למצבו של ילדכם. למידע נוסף ניתן לטלפן 5806* או צרו קשר דרך האתר:

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
Call Now Button
צרו קשר
close slider
לוגו ME

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

גלילה לראש העמוד