me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עושים בחופש? הפרעות קשב וריכוז

כל הסיבות לא להפסיק את הטיפול גם בחופשות - הפרעת קשב וריכוז
מה עושים בחופש הגדול

אם אתם הורים לילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ואתם מתלבטים האם להמשיך את הטיפול בהפרעות אלו גם בחופשות החג, חשוב שתבינו כי הפרעת הקשב ממנה הילד סובל היא הפרעה נוירו פסיכולוגית כרונית אשר נמשכת לאורך כל השנה, גם בימי הלימודים וגם בחופשות מבית הספר. לכן, בדיוק כמו כל מטופל, גם הילד אשר יוצא לחופשה צריך להמשיך עם הטיפול.

אבל למה לא לתת לילד קצת חופש?

הסיבה פשוטה וברורה: הפסקת הטיפול יכולה לפגוע בילד וכמובן שגם בסביבתו. תמיד חשוב לקחת בחשבון שאם אתם בוחרים להפסיק את הטיפול של הילד בחופשת חג או בכל מועד אחר, ילדכם יתקשה להתמיד בפעולות שונות, כמו למשל קריאה, כתיבה, משחקי חשיבה ועוד. כיוון שהילד יתקשה בביצוע מטלות אלו ואחרות, קרוב לוודאי שהוא ישתעמם במהירות ויחפש מה לעשות תוך שהוא מנסה למצוא עניין בדברים אחרים, כמו למשל אינטראקציה לא נעימה עם ההורים או האחים שלו.

משמעות הטיפול בהפרעות קשב

אמנם רוב ההורים מקפידים על טיפול בהפרעות הקשב של הילד וזאת למטרת  שיפור יכולות הלמידה שלו, אך הם אינם מודעים לכך שטיפול זה רלוונטי גם לנושאים אחרים איתם הילד מתמודד בחייו, כמו למשל כל הקשור אל הדימוי העצמי שלו וביטחונו העצמי. כך שילד שאינו מטופל עלול להתקשות באינטראקציה בסיסית עם חבריו, דבר שיוביל לתסכול, הרמת קול, תחושה שלא אוהבים אותו, פיתוח רגש נחיתות ותדמית של ילד שמועד לפורענות.  

רוב ההורים אינם מודעים לדברים אלו ומעוניינים להפסיק את הטיפול התרופתי של הילד בחופשות וזאת על מנת לעזור לגופו להתנקות ולאפשר לו לנסות ולהתמודד עם המציאות ללא טיפול תרופתי. כאן חשוב לקחת בחשבון שלמרות הרצון הטוב של ההורים, הם מונעים ממנו את האיזון של הפרעת הקשב שלו, הם מונעים ממנו הרגשה טובה יותר, שליטה במעשיו והנאה מקשרים חברתיים ועל ידי כך גם חיזוק הקשר בבית. אמנם אם התרופה גורמת לתופעות לוואי, אכן רצוי להפחית את המינון שלה או להפסיק לגמרי את נטילתה, אך הדבר תמיד צריך להיעשות אך ורק לאחר התייעצות עם רופא. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שיכול להיות שהטיפול התרופתי הספציפי שניתן לילדכם אינו מתאים לו ולכן חשוב להתאים את הטיפול לצרכיו של הילד ולאופיו.

תמיד חשוב להבין שהטיפול התרופתי בהפרעת קשב הוא טיפול מהותי וכזה המהווה חלק עיקרי בטיפול בהפרעות קשב.

כלים לשיפור החופשות לילדים עם הפרעות קשב

כללים אלו נועדו לעזור לילדים להתמודד עם חוסר השגרה של החופש הגדול וחופשים אחרים במהלך השנה:

  • רשימת כללים – אחד מהצעדים החשובים ביותר הוא ליצור רשימת כללים (ניתן לקבוע כללים אלו יחד עם הילד ובהסכמתו) ולמקם אותה במקום בולט, בו הילד יוכל לראות אותה. רשימה זאת תאפשר לילד להירגע כאשר הוא יודע מה מצפים ממנו.
  • גבולות ברורים – חשוב ליצור גבולות ברורים ופשוטים ועקביים.
  • סדר יום קבוע – השאיפה היא לדאוג לסדר יום קבוע וזאת לאחר שביררתם עם הילד מה הציפיות שלו מהחופשה ומהן המשימות איתן יהיה לו קל להתנהל.
  • שילוב פעילויות – תמיד יש לשלב פעילויות מהנות במהלך ימי הלימודים וימי החופש, כמו למשל משחקי חשיבה, פעילות ספורטיבית ועוד.
  • הקפדה על שעות שינה – חריגה מלו"ז שעות השינה יכולה לפגוע בתפקודו של הילד.
  • התייעצות עם רופא – לגבי הטיפול התרופתי המתאים ביותר לילדכם בחופשות.

אצלנו במרכזי ME, מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא מגוון רחב של טיפולים  המותאמים לילדים, מתבגרים ובני נוער המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז במהלך חופשות ושגרת היום יום. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר בטלפון 5806* או צרו קשר דרך האתר:

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button