me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הורות בחופש הגדול – איך לנצל את הזמן בהנאה

עוד רגע מסתיימות הקייטנות וגם הסבים יוצאים לחופש. רובנו נצא משגרת החיים, וזו הפעם היחידה בשנה בה נשהה עם הילדים 24/7 למשך שבועיים עד חודש ימים. למרות האהבה הגדולה לילדים, רובנו חוששים מהימים האלה, מה שגורם לנו לתור אחר פתרונות בידוריים, שיעסיקו את הילדים. בואו נודה שאורח החיים המודרני מותיר בידינו שעות בודדות ביממה להיות יחד...
הורות-בחופש-הגדול-–-איך-לנצל-את-הזמן-בהנאה

חכו רגע עם התכנונים... בואו ננסה לחשוב על התקופה הזו כזמן איכות מתמשך עבורנו. לא עוד סוף שבוע, קצר, אלא ימים שלמים שבהם אנחנו הולכים לחוות קצת יותר את הילדים..

בואו נחליט שהחופש הזה מוקדש רק לנו ולהם. נניח לסדר ולניקיון, ולטלפונים הפחות חשובים. הילד צופה בסרט או תכנית בטלוויזיה? נצטרף אליו, נגלה עניין במה שמעניין אותו, ובלי ביקורת. יש סיכוי טוב שהוא ישמח, וישתף אותנו בחוויית הצפייה. הוא משחק במחשב, או במשחק קופסא? אולי הוא אוהב יצירה? נשחק אתו, ניצור אתו, נתלהב אתו... עבורו זו תהיה חוויה יוצאת דופן, ועבורנו הזדמנות להיכנס מעט לעולמו. בהמשך נוכל גם לחשוף אותו לעולמות אחרים.

ואם הוא הולך לישון מאוחר, וקם מאוחר? מותר לו, הוא בחופש... זה הזמן שלנו, לעשות דברים, שאיננו מגיעים אליהם כל השנה חישבו על הבקרים בשיגרה, על הלחץ לעמוד בזמנים, להכין כריכים, להספיק להוריד בבית ספר, לנסוע מהר בפקקים לעבודה... לחץ! אז רגע , איזה כייף לנו, אנחנו בחופש וגם הם .

כשהם מתעוררים, בואו נחבק אותם, נאריך את זמן ההתעוררות, כי אנחנו לא ממהרים לשום מקום. המתבגרים, אלה שנראה שסוגרים בפנינו את הדלת לחייהם יקבלו באהבה ענקית את החיבוק, והדברים המפרגנים שיש לנו לומר להם. ברגעים האלה הם יפתחו קצת יותר את הלב, ואפילו יציעו לעשות משהו ביחד...

בואו נבשל אתם, או סתם נפנק אותם באוכל של אמא או אבא. ארוחת צהריים משפחתית באמצע השבוע? יום אחרי יום? נשמע נפלא, נכון?

פעילות משפחתית מחוץ לבית

ואיך משלבים בכל הגן עדן הזה פעילות משותפת בחוץ? לפני הכל בואו נגדיר לעצמנו כהורים תקציב, לפני שלב שיתוף הילדים. נבדוק איזה סוג וכמות של פעילויות ניתן לבצע בתקציב הזה (סרטים, בריכה וים, פארק מים, הצגה, חדר בריחה, פסטיבל, שעת סיפור וכו'). נבנה אפשרויות בתוך מסגרת התקציב. לאחר מכן אפשר לשבת בשיתוף עם הילדים ולבנות תכנית של מה מעניין אותם ומה  הם רוצים. חשוב להנחות את הילדים לבחור פעילות אחת כל יום, לא להעמיס, אפשר לקבוע 3 פעילויות בשבוע ובשאר הזמן להיפגש עם חברים, לשחק בבית, ולנוח מהשיגרה. גם להשתעמם זה בסדר, ממש בסדר. בזמן זה ילדים מפתחים את הדימיון, והיצירתיות - אז אל תרוצו למלא את הזמן.

לפני כל  פעילות חשוב לתאם ציפיות עם הילד : לאן יוצאים, מתי חוזרים, מה כללי ההתנהגות המצופים, האם אוכלים היום בחוץ או חוזרים הביתה לאכול, ואם קיים -מה תקציב הקניות

לפני היציאה, חשוב להבהיר לעצמנו במה אנחנו נהיה מוכנים להתגמש ובמה לא. מסר ברור אצלנו ,יצור פחות בלבול ויפנה את הילדים רגשית להנות מהתכנית ולא להיות עסוקים "במשא ומתן" .

השתדלו להיות ברורים, עם מסר חד משמעי על מנת ללמד הילדים מה ההתנהגות המצופה ובאותה הזדמנות לאמן אותם לעמידה בציפיות של עצמם והסביבה.

אם יגיע הרגע בו במהלך הפעילות יחרגו מההסכם, תזכרו  אותם שאלו היו ההחלטות לפני היציאה מהבית והם תואמו מולם.

לתגובה שלנו לניסיון לחרוג מההסכם יש ערך חשוב ביחסים ההוריים והיא אף תורמת לתחושת הביטחון של הילד, נושא שהוא למאמר אחר. אם נקפיד על עמידה בהסכם התוצאה תהיה בילוי מהנה, שהילדים וגם אנחנו נזכור אותו.

כדי ליהנות מכל זה, כדאי שנגדיר מראש את התקופה הזו כזמן שמוקדש להורות שלנו. בואו בצד את הנייד על כל מרכיביו, נהיה 100% הורים.

ואיך נעביר את החופשה בחו"ל?

כל בחירה שנעשה, נופש, או טיול, צריכה לכלול תכנית שתתאים לכל הגילאים של הילדים במשפחה. נסו להרכיב את היום עם מגוון פעילויות מותאמות לגילאים השונים. ככה נחנך להתחשבות וסבלנות לאחר. בדרך זו  נעביר מסר נוסף לילדינו: שהסבלנות משתלמת כי אז ניצור מצבים בהם הסביבה תהיה  גם יסבלנית גם לרצונות שלנו. לדוגמה... אנחנו יכולים לומר לילד קטן יותר במשפחה "אני מבינה שהמוזיאון" משעמם אותך" אך הוא מאוד מעניין את האחים שלך... כשנסיים לבקר במוזיאון נלך לגן השעשועים ואז האחים שלך יחכו לך".

לילדים צעירים מומלץ, לארגן תיק  קטן לנסיעה למטוס, ובכלל... עם חומרי יצירה, ספרים ומשחקים, או כל דבר שמעסיק וחשוב להם.  

עם הטיול כולל נסיעות מרובות וארוכות, יש להתארגן ולהציע פעילות מותאמת גיל.

חשוב! להצטייד באוזניות כי אז המתבגר יוכל לשמוע מוסיקה בדרך ואילו הצעיר יותר יוכל לעסוק בפעילות אחרת. זמן הנסיעות יכול להיות מנוצל נפלא גם למשחקיי גיבוש שונים שישאירו חוויה של צחוק והנאה ויחרטו כרגעי אושר משפחתיים.

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button