me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה בחופש הזה אתם חייבים לתת לילדים שלכם להשתעמם

אם אתם משתייכים אל אותם הורים שמתכננים עבור הילדים שלהם כל רגע ורגע מהחופש הגדול, אם מדובר על קייטנות וחוגים אחר הצהריים, בוודאי תופתעו לקרוא שכיום פסיכולוגים מאמינים שלוח זמנים שאינו עמוס ומותיר לילדים שלכם להשתעמם, יאפשר להם את אותה התפתחות נפשית בריאה ופורה.
למה בחופש הזה אתם חייבים לתת לילדים שלכם להשתעמם

האסכולה הישנה – מעסיקים את הילדים בכל רגע

אמנם שמירה על מסגרת ופעילויות שונות הם דברים חשובים ורוב הילדים זקוקים לאותה מסגרת שמאפשרת להם שגרה, בייחוד הילדים הצעירים, אך בעשור האחרון הורים רבים מקפידים שלילדים שלהם תהיה שגרה עמוסה בפעילויות, כלומר שהילד יהיה עסוק בכל רגע נתון ביום. דבר זה מוביל לכך שההורים כל הזמן מקפידים ליצר תכנים או ללכת עם הילדים לפעילויות ובשלב מסוים הם מרגישים כמו צוות הווי ובידור, שאינו יכול להתנתק מהילד.

האסכולה החדשה – מאפשרים לילדים להשתעמם

רוב הילדים כיום לא מקבלים הזדמנות להיות משועממים. מדוע להיות משועממים? כי לשעמום יש תפקיד חשוב בהתפתחותו של הילד. כאשר הילד משועמם הוא מתחיל להכיר את עצמו, את תחומי העניין שלו, הוא מפתח את הדמיון שלו, הוא הופך להיות מודע ליצירתיות שלו ומפתח אותה ואת עולמו הפנימי. היכולת של הילד להסתמך על המשאבים הפנימיים שלו ובהתאם להחליט מה מעניין אותו ומה הוא מעוניין לעשות ברגע של אותו "שעמום", היא יכולת חשובה מאוד. מבלי לדעת לעשות זאת, הילדים שלנו ימצאו את עצמם מתקשים לבחור את תחומי העניין שלהם ואת ההעדפות הפנימיות שלהם ולא מה שאמא או אבא הכתיבו להם. מבלי אותו שעמום, הילדים יתקשו למצוא את המוטיבציה הפנימית שלהם  ולהתנהל באופן עצמאי בעתיד. אמנם תפקידם של ההורים הוא להכין את הילד לבגרותו והם מלמדים את הילד כיצד לבחור, אך אם הילדים לא יקבלו הזדמנות להשתעמם, היכולת שלהם ללמוד את כל אלו, קטן.

תפקיד נוסף לשעמום – בניית היכולת היצירתית

אין מה לעשות. כאשר ילד נדרש להפיג את השעמום, הוא ימציא משהו שיעסיק אותו ויבנה את המשמעות והעניין של אותו דבר. כמובן שהילד עלול להתקשות ולהתמודד עם השעמום, אך מה שמפתיע הוא שההורה מתקשה עוד יותר להתמודד עם השעמום של ילדו, שכן הוא מיד מנסה לעזור לילד להפיג את אותו שעמום. אך אם ההורים יאפשרו לילדים להשתעמם ולא יבקרו אותם, אלא לקבל את השעמום, הילד יפתח חשיבה יצירתית, יכיר את עצמו, יבין מה הוא אוהב ולא תהיה לו שום בעיה לשהות עם עצמו.

משתעממים ונשארים בחיים
  • מעודדים זמן פנוי - אם הילד שלכם עבר את גיל 4, צרו מסגרת ברורה, אך אל תמלאו את כל לוח הזמנים, כך שהילד יוכל להישאר בהשגחתכם ויכול להחליט מה הוא רוצה לעשות.
  • לא להיבהל – טבעי שהילד יתלונן שמשעמם לו בהתחלה, אך לאט לאט הוא ימצא דרך להעסיק את עצמו. למידה חשובה בהחלט!
  • עוזרים אך לא מתערבים - תעזרו לילד לבחור מה הוא רוצה לעשות ותתמכו בו במעבר להתמודדות עם שעמום. שבו עם הילד והציעו לו לרשום רשימה של הדברים המהנים אותם הוא מעוניין לעשות בעצמו בקיץ, או עם חברים בקיץ. אם הוא מתקשה, חשוב לא לפחד לתת לילד לחשוב על הדברים מספר ימים ואף ניתן לעודד אותו להתייעץ עם חברים או עם בני משפחה נוספים. כאשר יהיו ברשימה יותר מעשרה דברים, תלו אותה במקום בולט בבית, והציעו לו לאמץ משהו מהרשימה אותה הוא יצר, כאשר הוא משועמם.

בחופש הזה אפשרו לילדכם להיות משועמם וללמוד על עצמו ואת עצמו. בהצלחה!

מאמר זה נכתב על ידי המומחים של  ME – מנטל אקספרטס.  אצלנו במרכז ME, מרכזים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא היצע מגוון של מסגרות טיפוליות המיועדות להורים וילדים בכל הגילאים, דבר אשר כולל הנחיית הורים, טיפול בריפוי בעיסוק, טיפולי קוג פאן, ביופידבק לילדים ונוער, טיפול דיאדי , מיינדפולנס וטיפולי CBT. לפרטים נוספים בנושא, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 5806* או דרך האתר:

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button