me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החופשה המושלמת – המתכון המנצח מאת הפסיכולוגים

מרבית הישראלים אשר ישאלו לגבי החופשה הטובה ביותר שחוו וזאת לעומת חופשה שהותירה אחריה זיכרונות עגומים, יוכלו להשיב על כך בקלות. חופשות עשויות להיות הדבר הכי טוב שקרה לכם בזמן האחרון, אך יש חופשות אשר עלולות לגרום למשברים לא פשוטים, ברמה האישית, הזוגית והמשפחתית. מה מבדל בין אותה חופשה מושלמת לחופשה מאכזבת? בראש ובראשונה – התכנון המקדים. הנה כמה עצות מקצועיות, חשובות ומבוססות מחקר מאת פסיכולוגים, עצות שיובילו אתכם אל חופשת החלומות...
החופשה-המושלמת-–-המתכון-המנצח-מאת-הפסיכולוגים

ארוך או קצר? משך החופשה האידיאלית

אחת השאלות החשובות מכולן נוגעת למשך החופשה. בעידן המודרני, עם שעות העבודה הבלתי אפשריות והלחצים הרבים לאורך כל השבוע, אידיאלי לצאת לחופשה מדי 3-4 חודשים (דהיינו – 3-4 פעמים בשנה). יחד עם זאת, משך החופשה המושלמת, על פי מחקרים, עומד על כעשרה ימים, ותרשו לנו לשער שאין באפשרותכם לשהות בנופש 30-40 ימים בשנה.

אז מה עושים? מחליטים! האם אתם זקוקים להרבה חופשות קצרות או שמא לאחת ארוכה? מדובר בעניין אינדיבידואלי, ללא אמירה חד משמעית מצד אנשי המקצוע. יחד עם זאת, חשוב להכיר בעובדה שחופשה קצרה מדי (שבוע ומטה), עלולה להיות מושפעת רבות מהלחץ שלפני החופשה והתחושות הכבדות בסיומה, כך שאם אתם יכולים להמתין שנה מבלי להשתגע, ואז ליהנות משבוע וחצי של שכרון חושים – עדיף.

מטיילים עם הילדים – היערכות מראש

חופשה עם הילדים שונה לחלוטין מחופשה זוגית, ולו רק באלמנט של הדאגה לאחר, אשר פוגעת לרבים בהנאה שבחופשה. עם זאת, אם בחרתם לנפוש עם ילדיכם, התכנון המקדים חשוב מאין כמוהו. הכינו לוח זמנים מסודר מראש; שתפו את הילדים בתכנונו ואל תשכחו לכלול בלו"ז החופשה תחומי אחריות מסוימים לילדים ולוח זמנים מאוורר המתאים ליכולות הילדים שלכם וכולל "פיסות מחיי השגרה שלהם". כלומר, אם בבית הם נוהגים לצפות בטלוויזיה כל יום בין השעות 18-19, נסו לשמור על שיגרה זו גם בחופשה. אם יש שעה ספציפית בה אתם מרשים להם להיות עם הטאבלט, המשיכו בנוהג זה גם בחופשה; בנוסף, נסו לשלב בחופשה גם זמן איכות ללא הילדים (באמצעות שירותי שמטרפות במלון או אם הילדים גדולים מספיק להישאר לבדם); היערכו מראש לתכניות שעלולות להשתבש, לרגעי "שעמום" של הילדים בעת נסיעה או טיסה, והכי חשוב – קחו את הכול בפרופורציות. גם בחופשה מותר לריב, לכעוס או להשתולל כשאתה ילד...

אימון גופני – כי גם בחופשה לא מוותרים על כושר גופני

כושר גופני הוא חלק משגרת יומם של אנשים רבים וזאת מטעמי בריאות ואיזון הגוף-נפש ולכן ההמלצה היא שגם בחופשה תמשיכו ליהנות מספורט. כאן, ניתן לבחור ללכת לחדר הכושר של בית המלון או ליהנות מאתגרים ספורטיביים המוצעים בעת החופשה. אמנם רוב האנשים סבורים שחופשה היא פרק זמן בו יש לנוח מהכול, אך חשוב לדעת שפעמים רבות הניתוק מהשגרה לה אנחנו כה מורגלים יוצר גם מתח, אם משום דאגה לילדים שנשארו בבית או משום השהייה הצמודה של כל המשפחה ביחד, אם משום ענייני עבודה או מכל סיבה אחרת. לכן, אימון גופני בחופשה יוביל להורדת רמת המתח ולכן חשוב לא לוותר עליו.

ניתוק טוטאלי

כמה עצוב לראות אנשים בחופשה משוחחים בלהט בסלולרי עם גורמים מהמשרד שלהם, בזמן שהם בבריכה עם כוס שייק ביד. בחופשה – תהיו בחופשה! לא מיילים, לא טלפונים, לא עבודות סמינריוניות לאוניברסיטה. הניתוק הטוטאלי חשוב במיוחד להצלחת החופשה. כל דבר שיכול לחכות – שיחכה! נכון להיום פסיכולוגים ממליצים על מציאת דרך להתנתק מהשגרה ומהנטל היומיומי של העבודה והאחריות. אם החופשה היא זוגית ללא ילדים - החליטו שאתם מדברים עם הילדים מדי יום בשעה מסוימת בערב ולא פעמים רבות ביום. אם אתם מחויבים בצורה זו או אחרת לעבודה, קבעו זמן קבוע מדי יום  בו תטפלו בכל הקשור אל העבודה ולא מעבר.

חזרה לשגרה – בעדינות ובהדרגתיות

זהו דבר ידוע: מגיעים הביתה, וברגע אחד האופוריה של החופשה מתחלפת בעצבות שקשה להשתחרר ממנה. אז זהו, שאפשר למנוע זאת: אם הדבר אפשרי, נסו למשוך את החופשה עוד יום-יומיים, רק בבית (אפילו על חשבון החופשה). קיבלתם 11 ימי חופש מהבוס? שובו מהנופש אחרי 9, וביומיים בבית, תתפנקו בבריכה העירונית, במסעדות מפנקות ובביקור במוזיאון שכל כך רציתם. זה לחלוטין יהפוך את העניין לנעים יותר.

זכרו! חופשה מושלמת אינה תלויה בגודל החדר במלון או באיכות צוות הבידור. היא תלויה רק בכם. בתכנון שלכם, בגישה שלכם, וביכולת שלכם להתנתק ופשוט ליהנות. מעוניינים לתכנן את החופשה המושלמת? התחילו לתכנן אותה לפני היציאה לנופש והמשיכו לחוות אותה לאחר החזרה הביתה.. אז שתהיה חופשה נעימה

מאמר זה נכתב על ידי צוות המומחים של ME – מרכזים לטיפול רגשי , המהווים כתובת אחת מקצועית לכל אחד, בכל גיל אשר זקוק לעזרה מקצועית רגשית מאת מומחים בתחומי הפסיכיאטריה, פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, הבעה ויצירה, ריפוי בעיסוק ועוד. 

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button