me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חזרה למסגרת החינוכית – טיפים חשובים

הסגר נפתח וכעת ההורים קיבלו הודעה שהנה ילדיהם אט אט יחזרו למסגרות החינוכיות. למרות השמחה הגדולה שהנה הילד חוזר לשגרת הלימודים הכה חשובה לו, חשוב להבין שלא מדובר על אותה השגרה המוכרת טרם ימות הקורונה. שכן, הנחיות משרד הבריאות והוראות משרד החינוך משתנות בהתאם למצב ופעמים רבות נראה שהן סותרות אחת את השנייה ואינן ברורות אף לצוות החינוכי. מצב זה מוביל הורים רבים לחששות, מתחים ותהייה האם לשלוח את הילדים לגנים ובתי הספר. הטיפים שנכתבו במאמר זה נועדו לסייע לכם ההורים להקל על הילדים שלכם לקראת החזרה למסגרת החינוכית.
חזרה למסגרת החינוכית – טיפים חשובים

הורה יקר – הכן עצמך לשיחה עם ילדך!

קיימת חשיבות גדולה לשיחת ההכנה שלנו עם הילד שלנו לקראת חזרתו לגן הילדים או בית הספר. טרם אתם מתחילים את השיחה חשוב שתהיו מודעים לכך שקיים משקל רב להתנהגות שלכם בעת השיחה ולתחושות אותן אתם משדרים לילד. שכן, הילד מרגיש אם ההורה חרד בעת השיחה, אם ההורים אומרים משהו באופן מילולי אך מבחינה התנהגותית הם אינם קשובים או עצבניים. לעיתים, המידע אותו אתם ההורים מעבירים לילדכם באופן לא מילולי, חזק יותר מהמילים אותן אנו אומרים. לכן, תמיד חשוב שתכינו את עצמכם לשיחה עם הילד. כלומר, תבחרו לקיים את השיחה בזמן שנוח לכם ופנוי לילדים, כך שהם יוכלו להקשיב לכם בשלווה. בנוסף, מומלץ שתלמדו את כל הקשור אל הנושא אותו אתם מעוניינים להעביר לילדכם וזאת על מנת להיות בטוחים בכל הקשור אליו במהלך השיחה עם הילד ולענות על כל שאלה אותה הוא שואל.

הורה יקר – הכן את הילד למציאות הקיימת ללא חשש

קיימו שיחה אמיתית ומציאותית עם הילד על המצב. חשוב שתכינו את הילדים לכך שהשגרה אליה הם חוזרים אינה השגרה אליה הם הורגלו טרם חופשת הקורונה. יש לומר להם שהמציאות אותה הם הכירו השתנתה וחלק מהדברים יראו אחרת ויעשו אחרת ממה שזכור להם בעבר. ההורה צריך לוודא שלא יהיה מצב בו הילדים יהיו בטוחים שהם חוזרים לאותה שגרה מוכרת וזאת על מנת שלא יתאכזבו ולא יבינו מדוע הדברים לא כפי שהם. בנוסף, אמרו להם שבסופו של דבר הדברים יחזרו להיות כמו שהם הכירו טרם תקופת הקורונה, אך הדבר ייקח זמן וחשוב שהם יתאזרו בסבלנות.

הורה יקר – שיתוף ופרספקטיבה מהווים חלק בלתי נפרד מהשיחה

אם מדובר על ילד קטן, חשוב שתשתפו אותו בניסיון שלכם לגבי שינויים והתאקלמות  "אתה יודע גם כשאני הייתי ילדה קטנה וחזרתי לבית ספר אחרי שהיינו באמריקה כמה שנים, היה לי ממש מפחיד כי לא הכרתי שום דבר ולא ידעתי איך אסתדר, אבל תוך כמה ימים הכרתי חברים חדשים והיה לי כיף בבית הספר וככה לא הרגשתי שבית הספר  הוא מקום מפחיד ולא מוכר". אם מדובר על ילד שכבר עבר שינוי כלשהו בחייו, כמו למשל מעבר דירה או בית ספר חשוב שתזכירו לו שהדברים בהתחלה תמיד מוזרים וזרים ולעיתים מלחיצים, אבל הוא יתרגל למצב ממש מהר ויהיה בסדר. פרספקטיבה למצב חשובה לילד.

הורה יקר – חשוב להיערך לשינוי ביחד עם ילדכם

חשוב לא להשאיר את הילד לבד בסיטואציית החזרה ללימודים. תבררו עם הילד שלכם מה הוא אהב בתקופה אותה הוא בילה אתכם בבית ולחשוב יחד איתו מה יכול להיות קשה, מפחיד או לא נוח בחזרה שלו לשגרה. לאחר שאתם והילד הגעתם לתשובות לכל השאלות, השלב הבא יהיה חשיבה משותפת אודות אותן דרכים אותן אתם מכירים ויכולות לעזור לו להתמודד לשינוי זה שעיקרו חזרה למסגרת החינוכית. כמובן שתמיד יש להתאים את דרכי ההתמודדות לגילו של הילד שלכם.

הורה יקר – הילד צריך לדעת את האמת בדרך המתאימה לו

יש לשתף את הילד במצב הקיים ולומר לו את האמת, אך לא חייבים לספר לו את כל האמת בשיחה אחת ופעמים ניתן לקבוע את הפרופורציה של האמת ביחס לעולמו הריגשי של הילד וגילו. ההורה יכין את הילד לשגרה החדשה על ידי כך שיספר לו את האמת, שבהתחלה לפעמים דברים מבולבלים ושיש גם דברים שאבא ואמא אינם יודעים בתקופה זאת, אך שלאט לאט הדברים ישתנו ושאין מה לדאוג. כלל מפתח אותו יש לזכור : אל תשתפו את הילד שלכם בחרדה שלכם ואל תעמיסו עליו בשום צורה. טבעי שכל הורה חושש בנוגע לחזרה למסגרת החינוכית בתקופת הקורונה, אך אין הצדקה לכך שהילד שלכם ייחשף לרגשות שליליים שלכם ויחוש במעמסה וחרדה, שכן ילד אינו תמיד יכול להבין ולהכיל עומסים רגשיים שליליים מצד הוריו, אותן הדמויות שמהוות ביטחון עבורו.

הורה יקר – זכור ותזכיר את הצדדים החיוביים של חזרה למסגרת החינוכית

בוודאי שאין שום דרך לדעת מה יהיה בעתיד בכל הקשור אל הקורונה ואיך הדברים יתנהלו, אבל כל הורה יודע שהוא אוהב את ילדו ותמיד יהיה שם בשבילו ויעזור לו להתמודד עם הקשיים השונים. בנוסף, כל הורה צריך להזכיר לעצמו שהחזרה לשגרה יכולה בהחלט להיות דבר חיובי ושהוא שולח את הילד שלו למסגרת חיובית בה ידאגו לו. ברגעים של חשש ולחץ חשוב להזכיר לעצמכם ולילדים שלכם שלצד האי וודאות והמציאות הלא פשוטה בתקופת הקורונה תמיד יהיה לכם עוגן בטוח של יחסי הורה – ילד.

בהצלחה!            

מוזמנים לצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button