me-מרכזים לטיפול רגשי

מוקד מידע וזימון תורים:

5806*

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול פסיכולוגי רפואי

מתמודדים עם מחלה פיזית כרונית או מצב רפואי מורכב? מחלימים מסרטן או כל מחלה מסכנת חיים אחרת? אצלנו ב-ME, מרכז המומחים לטיפול רגשי, תוכלו להסתייע בטיפול פסיכולוגי רפואי המהווה שיטת טיפול מקצועית המאפשרת התמודדות עם מחלות מסכנות חיים ומצבים רפואיים מורכבים.
טיפול פסיכולוגי רפואי

פסיכולוגיה רפואית | טיפול פסיכולוגי רפואי - מה זה בכלל?

פסיכולוגיה רפואית היא למעשה תת- תחום בענף הפסיכולוגיה העוסקת ביחסי הגומלין שבין הגוף והנפש.

תחום זה נחקר ומטופל מתוך ההבנה כי ישנו קשר הדוק בין משתנים פיזיולוגיים למשתנים רגשיים, התנהגותיים וחברתיים כאחד, כאשר הקשר ביניהם עלול להשפיע על התפרצותן של מחלות גופניות.

כמו כן, הפסיכולוגיה הרפואית מתמקד בדרכים השונות באמצעותן ניתן להתמודד ברמה הרגשית – התנהגותית עם מחלות כרוניות, מחלות מסכנות חיים ומצבים רפואיים מורכבים וזאת במסגרת הליכי טיפול פסיכולוגי רפואי.

טיפולי פסיכולוגיה רפואית - למי הם מיועדים?

פסיכולוגיה רפואית המתמקדת בהבנת הקשרים שבין הנתונים הפיזיים לרגשיים, נועדה בין היתר להבנת השפעת הנפש על הגוף ולהיפך, וכפועל יוצא מכך, היא יכולה לספק דרכים משמעותיות ויעילות להתמודדות עם מחלות שונות ומצבים רפואיים מורכבים.

טיפול פסיכולוגי רפואי מיועד לכלל המטופלים המתמודדים עם מחלה פיזית כזו או אחרת, בין אם מדובר במצב רפואי כרוני, אקוטי או מסכן חיים.

כמו כן, הטיפול מיועד למחלימים ממחלה מורכבת ולבני משפחותיהם של החולים. טיפולים בתחום הפסיכולוגיה הרפואיות מותאמים גם לאילו מביניכם המתמודדים עם מצבים רפואיים הנובעים על רקע מצבים נפשיים.

טיפולי פסיכולוגיה רפואית כאמצעי התמודדות עם טיפולים רפואיים

פרוצדורות רפואיות כאלו ואחרות עלולות להוות מקור לסטרס, לחץ וחרדה הן לאדם הנזקק לאותן פרוצדורות רפואיות והן לבני משפחתו.

במסגרת טיפול פסיכולוגי רפואי מושם דגש על טכניקות להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה הנובעים על רקע הצורך באותן פרוצדורות רפואיות, כאשר הפסיכולוג הרפואי מלווה את האדם החולה ובני משפחתו לאורך כל התהליכים הרפואיים הנדרשים.

חשיבות הטיפול בקרב חולים ובני משפחותיהם

טיפול פסיכולוגי רפואי נחוץ לכל אדם ובני משפחתו המתמודדים עם מחלה מורכבת וקשה, בין אם מדובר במצב רפואי פיזיולוגי ובין אם מדובר במצב רפואי הנגרם כתוצאה ישירה ממצב נפשי.

ההתערבות הטיפולית כבר בשלבים מוקדמים לאבחון, גילוי ואיתור המחלה, יסייע גם לחולה וגם לסביבתו הקרובה (הורים, אחים, בני זוג וכדומה), להתמודד עם מכלול ההיבטים הרגשיים הנלווים להתמודדות עם המחלה.

מחקרים שונים בענף הרפואה ומדע הנפש מעידים על קשר ישיר בין יכולת ההתמודדות הרגשית של החולה לבין סיכויו להתגבר על המחלה ממנה הוא סובל. מחקרים אלו מהווים אבני דרך משמעותיים בתחום הפסיכולוגיה הרפואית ובמהלך השנים האחרונות מתקיימים עשרות מחקרים בנושא.

אצלנו ב-ME, מרכז המומחים לטיפול רגשי, תוכלו למצוא מגוון רחב של מסגרות טיפול המיועדות לאנשים הסובלים ממחלה פיזית ו/או מצב רפואי מורכבת. מסגרות הטיפול המוצעות על ידינו מותאמות גם לבני משפחותיהם המהווים מקור תמיכה משמעותי לאורך כל תקופת המחלה, ההחלמה והשיקום. לפרטים נוספים בנושא, חייגו: 5806*

מוזמנים לשתף:

צרו קשר
close slider
me-מרכזים לטיפול רגשי

הדרך שלכם לשיפור איכות החיים הרגשיים שלכם ושל היקרים לכם מתחילה כאן ועכשיו

מוקד מידע וזימון תורים:

Call Now Button